Gå til innhold

Mannfolk! Etter påsketur...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men i disse feministdager finnes det vel knapt noe bedre?

Er det du som mener at feminismen er skyld i at ei dame i en annen tråd får for lite sex, også?

Kan du ikke bare begynne å lese deg litt opp på feminisme, i stedet for å sitte på Dib og dikte opp ville og urelaterte ting som du påstår henger sammen med feminisme...?

Anonymkode: ec876...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner deg godt HI. Her er det og jeg som holder familien samla, og administrerer alt. Jeg må minne mannen på absolutt alt, ellers blir det ikke gjort. Han har hatt ansvar for å sende eldste i bursdag to ganger på 13 år. Det er de to gangene hun ikke har vært i bursdag. Jeg ga han ansvar for å følge opp skoleting for mellomste. LITT flaut når sønnen kommer hjem og har hatt foreldresamtale alene med læreren fordi vi ikke kom. Så noen ting kan man ikke overlate til sånne slabbedasker. Dessverre for mannen min er han ikke gift til høsten 

Anonymkode: 5c07f...a51

Broren til min fraseparerte mann?

Han fant nylig ut at skolen starter 8.20, ikke 8.30, og at datteren vår går i tredje, ikke andre... 

Anonymkode: cbae3...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var da en sexistisk kommentar! Men i disse feministdager finnes det vel knapt noe bedre?

Det HI beskriver høres ut som en underkuet mann som er med av plikt og som ikke er spesielt interessert i å dra på tur.

Det finnes menn som henger etter med prosjekter hjemme og som derfor blir stresset av å reise bort når man endelig har fri. Kanskje det er grunnen?

Anonymkode: ac1c8...49e

Jepp. Gjett hvem som kjører frem og tilbake, måker taket på vinteren, lager all maten, hogger trær, kapper, kløyver, bærer og stabler veden, for å så være den som henter den inn og fyrer i peisen uten å bitche om det. Pakke tøy og legge på senga? Dakal hi. Skill deg du. Ingen mann trakter etter en dame som bitcher på anonyme forum. Ingen. Han blir nok lykkelig.

Anonymkode: 3382b...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Gjett hvem som kjører frem og tilbake, måker taket på vinteren, lager all maten, hogger trær, kapper, kløyver, bærer og stabler veden, for å så være den som henter den inn og fyrer i peisen uten å bitche om det. Pakke tøy og legge på senga? Dakal hi. Skill deg du. Ingen mann trakter etter en dame som bitcher på anonyme forum. Ingen. Han blir nok lykkelig.

Anonymkode: 3382b...410

Statistikken er entydig. Kvinner gjør betydelig mer hjemmearbeid enn menn. Så slutt med din idiotiske sammenligning av typiske mannsoppgaver. Min mann måker snø, klipper plen og skifter dekk. Hvor mange timer tror du det er samlet? De timene har jeg ila 2 uker bare med klesvask og bretting av tøy.

Anonymkode: a8aa9...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Gjett hvem som kjører frem og tilbake, måker taket på vinteren, lager all maten, hogger trær, kapper, kløyver, bærer og stabler veden, for å så være den som henter den inn og fyrer i peisen uten å bitche om det. Pakke tøy og legge på senga? Dakal hi. Skill deg du. Ingen mann trakter etter en dame som bitcher på anonyme forum. Ingen. Han blir nok lykkelig.

Anonymkode: 3382b...410

Hvem som gjør de oppgavene er ikke så lett å gjette seg til. Med unntak av å lage all maten, der gjør nok mannen sikkert 30% av jobben  er det jeg som gjør alle de jobvene både hjemme og på hytta. Med nesten bare vedfyring er det en ganske stor jobb.

Anonymkode: 35ef3...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Gjett hvem som kjører frem og tilbake, måker taket på vinteren, lager all maten, hogger trær, kapper, kløyver, bærer og stabler veden, for å så være den som henter den inn og fyrer i peisen uten å bitche om det. Pakke tøy og legge på senga? Dakal hi. Skill deg du. Ingen mann trakter etter en dame som bitcher på anonyme forum. Ingen. Han blir nok lykkelig.

Anonymkode: 3382b...410

Jeg får ikke lov å kjøre for da bare klager han og blir bilsyk, så hans valg å kjøre. Måke taket eller ordne ved trenger vi ikke. Maten inkludert innkjøp og oppvask gjør jeg. Han har en oppgave til som er hans da, han «eier» fjernkontrollen på TV. 🙄😂

Hvis du leste første innlegget mitt er det jo HAN som bitcher da, han ønsker tydeligvis honør og diplom for å fylle inn i bilen. 

Anonymkode: 78201...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor finner dere disse mannfolka?

Mannen her pakker til seg + 3 barn. Bestiller og organiserer. Fremme på hytta pakker han ut, legger på sengetøy, lager mat +++ Det meste i grunnen. Vasker oss ut av hytta når vi drar.

Jeg gjør også en del, men han gjør nok mest av oss. Og han fikser både praktiske ting og ting som skal organiseres like godt (eller bedre) enn meg 

Anonymkode: 8382f...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor finner dere disse mannfolka?

Mannen her pakker til seg + 3 barn. Bestiller og organiserer. Fremme på hytta pakker han ut, legger på sengetøy, lager mat +++ Det meste i grunnen. Vasker oss ut av hytta når vi drar.

Jeg gjør også en del, men han gjør nok mest av oss. Og han fikser både praktiske ting og ting som skal organiseres like godt (eller bedre) enn meg 

Anonymkode: 8382f...dce

Kanskje på samme plass som din mann fant deg... 😂

Anonymkode: d7268...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som de aller fleste menn jeg kjenner, inkludert min egen. Passelig udugelige. 

Anonymkode: 913fe...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men å være den som skal ha oversikten, være organisator og huske på alt er uansett MYE mer anstrengende enn å forflytte 4 kofferter og 4 par ski fra huset og ut i bilen. Hvis du ikke klarer å anerkjenne byrden i å leke "leder for AS Familien" så gjør du sannsynligvis litt for lite av Det Tredje Skiftet i hjemmet deres...

Anonymkode: ec876...c7b

Nå er det altså slik at min mann og barnas far er død. Har vært det i over tre år, så her i huset er det en og kun en som tar alle skift, det gjelder i hverdag og i ferie. Den ene det er meg. Og før hans død, jobbet han på  i en helt annen kant av landet enn der vi bor så det som måtte forberedes for ferier osv det var da og min jobb.Så jotakk jeg vet utmerket hvordan det er å være leder i AS familien. 

Anonymkode: 0b2a1...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får ikke lov å kjøre for da bare klager han og blir bilsyk, så hans valg å kjøre. Måke taket eller ordne ved trenger vi ikke. Maten inkludert innkjøp og oppvask gjør jeg. Han har en oppgave til som er hans da, han «eier» fjernkontrollen på TV. 🙄😂

Hvis du leste første innlegget mitt er det jo HAN som bitcher da, han ønsker tydeligvis honør og diplom for å fylle inn i bilen. 

Anonymkode: 78201...0c5

Nei, han er fornøyd med sitt arbeid, du bitcher og klager på et anonymt forum. Slutt å tro så godt om deg selv. Jeg kjenner ingen menn som gjør lite hjemme, jeg kjenner ingen kvinner som gjør lite hjemme. Jeg begynner å mistenke at dette er et samlested for folk i et spesielt sosialt sjikt. 

Folk finner andre som er på samme nivå som seg selv. Mulig gubben din er råtten. Du er garantert ikke et kupp selv. Les og lær:

https://www.nettavisen.no/livsstil/tips-til-single-fra-matching-ekspertene-kjenn-din-mate-value/3423652860.html

Anonymkode: 3382b...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det altså slik at min mann og barnas far er død. Har vært det i over tre år, så her i huset er det en og kun en som tar alle skift, det gjelder i hverdag og i ferie. Den ene det er meg. Og før hans død, jobbet han på  i en helt annen kant av landet enn der vi bor så det som måtte forberedes for ferier osv det var da og min jobb.Så jotakk jeg vet utmerket hvordan det er å være leder i AS familien. 

Anonymkode: 0b2a1...aa7

Det er min også, uten at det gjør meg til en martyr.

Anonymkode: ec876...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han er fornøyd med sitt arbeid, du bitcher og klager på et anonymt forum. Slutt å tro så godt om deg selv. Jeg kjenner ingen menn som gjør lite hjemme, jeg kjenner ingen kvinner som gjør lite hjemme. Jeg begynner å mistenke at dette er et samlested for folk i et spesielt sosialt sjikt. 

Folk finner andre som er på samme nivå som seg selv. Mulig gubben din er råtten. Du er garantert ikke et kupp selv. Les og lær:

https://www.nettavisen.no/livsstil/tips-til-single-fra-matching-ekspertene-kjenn-din-mate-value/3423652860.html

Anonymkode: 3382b...410

Så hvis du ikke kjenner dem, fins de ikke. Godt resonnert...

Anonymkode: ec876...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis du ikke kjenner dem, fins de ikke. Godt resonnert...

Anonymkode: ec876...c7b

Jeg tror du beviste poenget mitt. Jeg sier jo i klartekst at de finnes, men det klarte du ikke å få med deg. Grunnen er nok at du nettopp tilhører det sosiale sjiktet som en gjennomsnittlig nordmann ikke er den del av. 

Har du forresten en kommentar til at like barn leker best som lenken i artikkelen i stor grad dreier seg om? At det med stor sannsynlighet reflekterer negativt om deg, dersom det stemmer at din mann er en slik latsabb som du beskriver? 

En kvinne med høyt utdannelse, fast arbeid, god lønn, flott personlighet og gode egenskaper, arv på vent, vakker av utseendet, flott kropp og i et fint sosialt sjikt med ressurssterke person, ender ikke om med en mann som du beskriver. Unnskyldningen "han endret seg, jeg visste ikke" holder ikke mål. Har ikke han mye å by på, har ikke du mye å by på. Det er noe du ikke kan innse eller ønsker å innrømme. Igjen, les artikkelen du. Du har etter alt å dømme (og det du har skrevet her) like lav "mate-value" som han.

https://www.nettavisen.no/livsstil/tips-til-single-fra-matching-ekspertene-kjenn-din-mate-value/3423652860.html

Anonymkode: 3382b...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Gjett hvem som kjører frem og tilbake, måker taket på vinteren, lager all maten, hogger trær, kapper, kløyver, bærer og stabler veden, for å så være den som henter den inn og fyrer i peisen uten å bitche om det. Pakke tøy og legge på senga? Dakal hi. Skill deg du. Ingen mann trakter etter en dame som bitcher på anonyme forum. Ingen. Han blir nok lykkelig.

Anonymkode: 3382b...410

Hos oss så er det jeg som kjører frem og tilbake, taket trengs ikke å måkes, jeg lager mat, vi kjøper ved, men stabler den sammen - jeg henter den inn og fyrer i 90 % av tilfellene, så du er jo litt på villspor. Ufordragelig måte du svarer på også.

Anonymkode: 52894...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss så er det jeg som kjører frem og tilbake, taket trengs ikke å måkes, jeg lager mat, vi kjøper ved, men stabler den sammen - jeg henter den inn og fyrer i 90 % av tilfellene, så du er jo litt på villspor. Ufordragelig måte du svarer på også.

Anonymkode: 52894...6a1

Hva er galt med deg da, siden du endte opp med en slik taper av en mann? Ingenting? Vær litt selvkritisk og rams opp.

Anonymkode: 3382b...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du beviste poenget mitt. Jeg sier jo i klartekst at de finnes, men det klarte du ikke å få med deg. Grunnen er nok at du nettopp tilhører det sosiale sjiktet som en gjennomsnittlig nordmann ikke er den del av. 

Har du forresten en kommentar til at like barn leker best som lenken i artikkelen i stor grad dreier seg om? At det med stor sannsynlighet reflekterer negativt om deg, dersom det stemmer at din mann er en slik latsabb som du beskriver? 

En kvinne med høyt utdannelse, fast arbeid, god lønn, flott personlighet og gode egenskaper, arv på vent, vakker av utseendet, flott kropp og i et fint sosialt sjikt med ressurssterke person, ender ikke om med en mann som du beskriver. Unnskyldningen "han endret seg, jeg visste ikke" holder ikke mål. Har ikke han mye å by på, har ikke du mye å by på. Det er noe du ikke kan innse eller ønsker å innrømme. Igjen, les artikkelen du. Du har etter alt å dømme (og det du har skrevet her) like lav "mate-value" som han.

https://www.nettavisen.no/livsstil/tips-til-single-fra-matching-ekspertene-kjenn-din-mate-value/3423652860.html

Anonymkode: 3382b...410

Jeg leste artikkelen. Du, derimot, leste ikke anonymkoden. Dette innlegget skyter mot ett eller annet mål, men det er ikke meg du ønsker å sitere. Min mann har ikke blitt beskrevet i denne tråden, ettersom han ligger i sin grav. Da han levde hadde han ikke på noe tidspunkt problemer med verken sin «mate-value» eller med å organisere en ferie.

Anonymkode: ec876...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...