Gå til innhold

Jeg er 43, har nesten ikke rynker og har aldri tatt botox.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du egentlig at noen har tatt botox? Det er enkelt å se de som har tatt for mye, men må ærlig innrømme at jeg ikke går rundt og tenker på om folk har tatt botox eller ei. Går du bort og spør alle som du tenker har tatt botox?

Anonymkode: 5043e...4f2

Man ser det enkelt på mimikken. 

Anonymkode: 5ff2d...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, amandine skrev:

Man legger merke til det at det er behandlet, det er noe helt annet enn fravær av rynker. Det er bare de som har tatt behandling som tror det er usynlig. Som så mange har nevnt så mange ganger. 

Det jeg prøver å si er jo at dere kan faktisk ikke se det på alle, det er jo forskjell på å overbehandle og de som tar noe. Jeg har et par bekjente som jeg ikke kan se det på. Jeg er 45 og må fortsatt vise legitimasjon, og da kan det jo tyde på at de fleste her inne går rundt og tenker at jeg har tatt botox.

Anonymkode: 5043e...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg prøver å si er jo at dere kan faktisk ikke se det på alle, det er jo forskjell på å overbehandle og de som tar noe. Jeg har et par bekjente som jeg ikke kan se det på. Jeg er 45 og må fortsatt vise legitimasjon, og da kan det jo tyde på at de fleste her inne går rundt og tenker at jeg har tatt botox.

Anonymkode: 5043e...4f2

Og det jeg og flere prøver å si er jo at det synes. Men det er jo fritt valg. Det spiller absolutt ingen rolle for meg. Jeg noterer bare at en del av venninnene mine ser annerledes ut enn andre, de er like på et vis selv om de ikke er i slekt. Det er jo helt fint! Men ikke lat som at det er gode gener og sunscreen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

Og det jeg og flere prøver å si er jo at det synes. Men det er jo fritt valg. Det spiller absolutt ingen rolle for meg. Jeg noterer bare at en del av venninnene mine ser annerledes ut enn andre, de er like på et vis selv om de ikke er i slekt. Det er jo helt fint! Men ikke lat som at det er gode gener og sunscreen...

De ser ikke like ut selv om de har litt botox i sinnarynken altså. Her tror jeg det er fordommene dine som snakker. Jeg er sikker på at det er folk rundt deg som har fikset på ting, og du aner det ikke engang.

Anonymkode: cfaf0...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De ser ikke like ut selv om de har litt botox i sinnarynken altså. Her tror jeg det er fordommene dine som snakker. Jeg er sikker på at det er folk rundt deg som har fikset på ting, og du aner det ikke engang.

Anonymkode: cfaf0...05f

Ikke noe jeg trenger å diskutere, men jeg snakker ut fra erfaring med venninner i slutten av 40 og starten på 50. Damer fra øvre sosiale lag om du vil, de startet alle pent og pyntelig og vips før du vet ordet av det har de neserynke og tenner som Firmino og lepper som Dolly Duck. Heeeeelt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ekstremt kritisk mor, som ikke går av banen for å påpeke alt mulig angående utseende. 200 g vektøkning, og hun lukter det på fem km avstand. Hun er lakmustesten min på alt slikt, og hun har aldri nevnt noe angående botoxen jeg tar i sinnarynken. Tro meg. Hun ville sagt det klart IG tydelig om hun hadde sett det. 

Anonymkode: 43e32...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bikker snart førti og har lite rynker, og føler intet behov for å forhindre det heller. Men jeg tar botox ca annethvert år pga migrene og spenningshodepine, og litt av «bivirkninger» er jo da mindre mimikk. Og tro meg- det synes. Jeg ser det iallfall godt selv, selv om de rundt meg er høflige nok til ikke å si noe om det.

 Og det er etter min mening ikke til det bedre- jeg liker ikke mitt eget utseende de første mnd etterpå, jeg ser rett og slett ikke ut som meg selv.  Jeg har funnet ut at jeg foretrekker meg selv med rynker, så om det ikke hadde vært for at det hjelper dramatisk på hodepinen min, hadde jeg nok holdt meg langt unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LillaGorilla♥♥ skrev:

Jeg bikker snart førti og har lite rynker, og føler intet behov for å forhindre det heller. Men jeg tar botox ca annethvert år pga migrene og spenningshodepine, og litt av «bivirkninger» er jo da mindre mimikk. Og tro meg- det synes. Jeg ser det iallfall godt selv, selv om de rundt meg er høflige nok til ikke å si noe om det.

 Og det er etter min mening ikke til det bedre- jeg liker ikke mitt eget utseende de første mnd etterpå, jeg ser rett og slett ikke ut som meg selv.  Jeg har funnet ut at jeg foretrekker meg selv med rynker, så om det ikke hadde vært for at det hjelper dramatisk på hodepinen min, hadde jeg nok holdt meg langt unna..

Må du ta over hele pannen? I så fall er det ikke rart om pannen ser litt «tung» ut. Det er stor forskjell på det og å ta litt i sinnarynken. 

Jeg er ikke helt enig med alle som skriver her. Det er ikke slik at om man først prøver sinnarynken ender man automatisk opp med full Jan Thomas-look. Jeg ville aldri tatt smilerynker og bunny-lines, men sinnarynken trives jeg ikke med, så der har jeg satt bittelitt de siste årene. 

Anonymkode: 43e32...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillaGorilla♥♥ skrev:

Jeg bikker snart førti og har lite rynker, og føler intet behov for å forhindre det heller. Men jeg tar botox ca annethvert år pga migrene og spenningshodepine, og litt av «bivirkninger» er jo da mindre mimikk. Og tro meg- det synes. Jeg ser det iallfall godt selv, selv om de rundt meg er høflige nok til ikke å si noe om det.

 Og det er etter min mening ikke til det bedre- jeg liker ikke mitt eget utseende de første mnd etterpå, jeg ser rett og slett ikke ut som meg selv.  Jeg har funnet ut at jeg foretrekker meg selv med rynker, så om det ikke hadde vært for at det hjelper dramatisk på hodepinen min, hadde jeg nok holdt meg langt unna..

Men å ta botox for migrene er noe helt annet enn å ta litt botox i sinnarynken, det er helt andre mengder som brukes mot migrene, så det er jo klart at det synes hos deg. Jeg setter og mot migrene, setter hver 12 uke, så  jeg har ingen mimikk i panna i det hele tatt, og det er jo ingen tvil om at det synes hos meg. men man kan ikke sammenligne det utseendemessig med å sette noen stikk mot rynker.

Anonymkode: cfaf0...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror dere at jeg har tatt dette selvom jeg sier jeg ikke har det?

Leser i en annen tråd at man legger merke til fravær av rynker og vet at man da er blitt behandlet. 

Bare lurer. 

Anonymkode: e64ee...8a9

Man ser jo hvem som har botox. Jeg har heller ikke mye rynker, 42.

Anonymkode: 8b6d6...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser hva som er en rynkefri panne med Botox, og hva som er en rynkefri panne uten. Det er noe med hudens "konsistens". Litt vanskelig å beskrive, men det er lett å se.

Anonymkode: 3bcec...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man ser hva som er en rynkefri panne med Botox, og hva som er en rynkefri panne uten. Det er noe med hudens "konsistens". Litt vanskelig å beskrive, men det er lett å se.

Anonymkode: 3bcec...da4

Men siden dere ikke med sikkerhet vet hvem som har tatt botox eller ei, så er jo dette en påstand som ikke kan bevises. Jeg er som sagt helt enig med at man kan se de som er overbehandlet, men hvordan kan du med sikkerhet si at noen har tatt botox? Du kan jo tro det, men du vet jo ikke med sikkerhet at alle du tror har tatt botox har gjort det!

Anonymkode: 5043e...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men siden dere ikke med sikkerhet vet hvem som har tatt botox eller ei, så er jo dette en påstand som ikke kan bevises. Jeg er som sagt helt enig med at man kan se de som er overbehandlet, men hvordan kan du med sikkerhet si at noen har tatt botox? Du kan jo tro det, men du vet jo ikke med sikkerhet at alle du tror har tatt botox har gjort det!

Anonymkode: 5043e...4f2

Tja, jeg tror nok jeg med god sikkerhet kan si hvem som har gjort det. Selvsagt ingen regel uten unntak. Men jeg har lang trening i å se dette, yrkesrelaterte, selv om botoxbehandling ikke er min jobb.

Anonymkode: 3bcec...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, jeg tror nok jeg med god sikkerhet kan si hvem som har gjort det. Selvsagt ingen regel uten unntak. Men jeg har lang trening i å se dette, yrkesrelaterte, selv om botoxbehandling ikke er min jobb.

Anonymkode: 3bcec...da4

Da kan jeg forstå det i ditt tilfelle, men jeg tror at de fleste som påstår at de kan se det på alle som har tatt botox har ikke din yrkeserfaring.

Anonymkode: 5043e...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos en skjønnhetspleier som driver med alt mulig greier mot rynker og annet. Jeg fikk en oppstrammende behandling som heter fibroblast. Hun var veldig tydelig på at dette ikke ser ut som Botox etterpå, for som hun sa "med Botox mister man mimikken". Det er vel egentlig ikke noe å diskutere.

Anonymkode: 9be4b...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

I dag var jeg hos en skjønnhetspleier som driver med alt mulig greier mot rynker og annet. Jeg fikk en oppstrammende behandling som heter fibroblast. Hun var veldig tydelig på at dette ikke ser ut som Botox etterpå, for som hun sa "med Botox mister man mimikken". Det er vel egentlig ikke noe å diskutere.

Anonymkode: 9be4b...536

Så fordi en skjønnhetspleier som ønsker å selge inn sin behandlingsmetode sier at man mister mimikken med botox så er det en sannhet som ikke er noe å diskutere?

Anonymkode: 5043e...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så fordi en skjønnhetspleier som ønsker å selge inn sin behandlingsmetode sier at man mister mimikken med botox så er det en sannhet som ikke er noe å diskutere?

Anonymkode: 5043e...4f2

Hun driver med alle metoder. Så hun er forplikta til å fortelle om fordeler og ulemper med alle.

Anonymkode: 9be4b...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun driver med alle metoder. Så hun er forplikta til å fortelle om fordeler og ulemper med alle.

Anonymkode: 9be4b...536

Igjen, vi snakker om EN person som ikke har all verdens utdannelse..

Anonymkode: 5043e...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, vi snakker om EN person som ikke har all verdens utdannelse..

Anonymkode: 5043e...4f2

Hun har vel eksakt den utdannelsen hun trenger for å kunne uttale seg om diverse skjønnhetsbehandlinger? Du trenger liksom ikke doktorgrad for å kunne gjøre det.

Anonymkode: d7ce3...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

I dag var jeg hos en skjønnhetspleier som driver med alt mulig greier mot rynker og annet. Jeg fikk en oppstrammende behandling som heter fibroblast. Hun var veldig tydelig på at dette ikke ser ut som Botox etterpå, for som hun sa "med Botox mister man mimikken". Det er vel egentlig ikke noe å diskutere.

Anonymkode: 9be4b...536

fibroblast er vel en form for microneedeling, blir jo veldig rart å sammenlikne det med botox. 

Anonymkode: bd33a...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2019 den 18.47, Anonym bruker skrev:

Jeg er 45 og har bare et par linjer på panna. Grunnen er nok at jeg ikke røyker, ikke drikker kaffe eller alkohol, bruker alltid solfaktor og ligger ikke i sola i timesvis. Sover nok, drikker nok.

Viktigst er nok likevel at jeg er heldig med genene. Min mor på over 70 har veldig lite rynker.

Anonymkode: 4b5c5...d9f

Kaffe gir ikke rynker det. Kaffe er anbefalt å drikke. 

Anonymkode: 6639b...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har eller ikke har botox, legg ut bilde da! Så kan jo de som mener de lett kan se om noen har botox eller ikke tippe og om det er rett 😉

😁

Anonymkode: 4fdbe...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40, ingen rynker, ingen grå hår og blir alltid tatt for å være yngre, så jeg tenker at å være 3 år eldre ikke er ensbetydende med å ha tatt botox. Trodde folk tok mer avstand fra det nå etter å ha sett hvordan resultatet blir over tid

Anonymkode: 8ad3d...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som tør? Kun av øyne og panne 😉

Anonymkode: 4fdbe...902

Du får begynne du da vet du

Anonymkode: cfaf0...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...