Gå til innhold

Får barna deres påskeegg av besteforeldre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner henne, og jeg må si jeg er enig. Jeg syns ikke barna trenger tre forskjellige påskeegg. I går var vi på tur med en familie hvor barna skrøt av hvor mange påskeegg de hadde fått denne påska, og hvem som ga det beste påskeegget (altså med mest godteri oppi), og det var før moren selv hadde gitt påskeegget hun skulle gi. Det handler ikke om å være utakknemlig, for vi VET at tanken er god, men det må være lov å ville sette grenser for hvor mye godis ens egne unger får, og unngå akkurat sånn som jeg opplevde i går: at ungene faktisk får så mye at de rangerer eggene fra best til verst. 

Anonymkode: 64f72...f6f

Hvorfor må mor også gi påskeegg? Hvorfor ikke la bestemor ha den gleden? 

Anonymkode: f78e6...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du skal gi skylden til besteforeldre som gir ekstra egg den ene dagen i året. Her har foreldrene totalt bomma på å lære takknemlighet de andre 364 dagene av året😡

Anonymkode: 1b75f...728

Ungene er 4 år så jeg vet ikke hvor mye fornuft man kan forvente av fireåringer som i løpet av påska får 4 forskjellige påskeegg. Fire påskeegg er vanvittige mengder godteri, og unger+godteri får ikke akkurat frem de beste sidene av unger (alle unger!). Disse barna er ikke utakknemlige til vanlig. Kjenner jeg er glad for at min bare får et påskeegg. Skulle besteforeldrene noen gang finne på å gi kommer jeg til å la være å lage selv.

Anonymkode: 64f72...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må mor også gi påskeegg? Hvorfor ikke la bestemor ha den gleden? 

Anonymkode: f78e6...233

Vel, barna får påskeegg fra mormor, farmor og pappan. Alle disse blir gitt spredt utover hele påska ettersom når barnet besøker dem, og mor ville beholde tradisjonen med påskeeggjakt på påskeaften, noe jeg også forstår - å jakte på påskeegg er for meg halve moroa med påskeaften og ungene ELSKER det. 

Anonymkode: 64f72...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ungene er 4 år så jeg vet ikke hvor mye fornuft man kan forvente av fireåringer som i løpet av påska får 4 forskjellige påskeegg. Fire påskeegg er vanvittige mengder godteri, og unger+godteri får ikke akkurat frem de beste sidene av unger (alle unger!). Disse barna er ikke utakknemlige til vanlig. Kjenner jeg er glad for at min bare får et påskeegg. Skulle besteforeldrene noen gang finne på å gi kommer jeg til å la være å lage selv.

Anonymkode: 64f72...f6f

Da må jo mora la være å gi da..la besteforeldre få den gleden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må mor også gi påskeegg? Hvorfor ikke la bestemor ha den gleden? 

Anonymkode: f78e6...233

Kanskje mor har lyst til å gi også? Kanskje hun har tradisjoner hun vil holde på? Kanskje mor har gledet seg til å gi påskeegget, kanskje hun har gjort seg flid med det? Hvorfor ikke la mor få den gleden?

Hos oss får hun av begge besteforeldre-par og oss. Av dem får hun et vanlig et med snop, av oss får hun med litt snop og resten er ting å fordrive tiden med. I år bla en bok hun ønsket seg. I vårt hus er det ingen krise med ekstra mye snop et par dager i året, det er resten av året som teller.

Anonymkode: 20c07...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje mor har lyst til å gi også? Kanskje hun har tradisjoner hun vil holde på? Kanskje mor har gledet seg til å gi påskeegget, kanskje hun har gjort seg flid med det? Hvorfor ikke la mor få den gleden?

Hos oss får hun av begge besteforeldre-par og oss. Av dem får hun et vanlig et med snop, av oss får hun med litt snop og resten er ting å fordrive tiden med. I år bla en bok hun ønsket seg. I vårt hus er det ingen krise med ekstra mye snop et par dager i året, det er resten av året som teller.

Anonymkode: 20c07...4c5

Men blir du snurt fordi hun får fra besteforeldre? Anonym som jeg svarte ble snurt fordi andre gav barna påskeegg. Å bli snurt for omsorg som vises barna dine er i mine øyne underlig. Jeg er også enig med deg; mye snop i jul/påske er ikke så farlig om det er måtehold ellers i året.

Her er det bestemor som fikser påskeegg. Hadde jeg hatt tradisjoner jeg ønsket å holde på og jeg ville at det bare var ett egg hadde jeg snakket med bestemor. Kanskje det hadde vært løsningen i steden for å bli snurt av noe så hyggelig som påskeegg.

Anonymkode: f78e6...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja... Dvs jeg har fikset og styret med påskeegg og rebus til påskeaften, så kommer de med fulle påskeegg i tillegg som mannen (ja, det er hans foreldre...) har bestemt at de skal få først i morgen. Så skal de ha rebus etter at han har komt hjem fra jobb senere på dagen... så veldig gøy med rebus etter å ha kjørt i seg et svært påskeegg allerede...!

Må ærlig innrømme at jeg blir litt snurt jeg, selv om de mener det vel, så har JEG lyst å være den som gir barna slike ting... 

Anonymkode: b82f1...c93

Men det er vel strengt tatt påskeharen som kommer med egg? Er det ikke fint at de får altså??

Anonymkode: 57d09...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2019 at 8:58 PM, Anonym bruker said:

Bare lurer.....

Anonymkode: 340bc...c7c

Ja :)

Anonymkode: 3bd72...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...