Gå til innhold

Heltberg barne-og ungdomsskole i Drammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn på 1.-4. trinn på Heltberg i Drammen og som kan dele sine erfaringer. Har en liten gutt vi vurderer å søke inn. Han er sjenert og litt usikker, strever med en tøff guttegruppe på egen skole. 

Anonymkode: 16c23...236

Skrevet

Vurderte å søke inn 1 klassingen her men lot være.

Har snakket med en 6 klassing som går der. Han var ikke så veldig fornøyd og har nå begynt på offentlig skole.

Anonymkode: 29080...874

Skrevet

Jeg vet om to som begynte der høsten 2017. Begge byttet til offentlig skole etter ett semester (ved juletider). Savnet etter venner og nærmiljøet ble for stort og de trivdes ikke. 

En tredje begynte på Montessoriskolen, og går der enda. 

Jeg vurderte selv privatskole til min. Han er oktobergutt, er skolestarter til høsten, og jeg var usikker på skolestart, lesepress og leksepress. Men etter å ha snakket med disse foreldrene, har jeg valgt å sende han på nærskolen. Også er det utrolig dårlig uteområde på Heltberg, i tillegg til plassering midt i byen. 

Anonymkode: 09dc4...e85

Skrevet

Takk for svar. Ikke lett dette her med skole. Poden trives ikke nå, og har selv sagt at han vil flytte- det pga ønske om å få det bedre på en annen skole. Høres ut her som om det er noen negative erfaringer også med Heltberg. 

Skrevet

Vet at man på Heltberg kan få prøve å gå noen dager, for å se om ha trives.

Datteren min gikk i 10. klasse, første året de hadde åpnet. Da var det bare ungdomstrinnet. Og hun stortrivdes, hun hadde ikke vært på skolen på 9 mnd før vi fikk henne dit, og hun virkelig blomstret opp, fikk venner, trivdes godt på skolen, og fikk gode karakterer. Hun fortsatte da på Akademiet, er samme eiere. Og stortrives der og. 

Det går jo an og besøke begge montesorri skolene, be om å prøve ut noen dager. Og se hva sønnen deres synes. 

Anonymkode: 108df...9c2

Skrevet

Jeg har barn på skolen og er veldig fornøyd. Skolen er veldig populær og har ventelister. Nå tror jeg de bare tar inn førsteklassinger. 

Anonymkode: 18d06...125

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har barn på skolen og er veldig fornøyd. Skolen er veldig populær og har ventelister. Nå tror jeg de bare tar inn førsteklassinger. 

Har du veldig tøffe barn, evt tror du forsiktige barn vil trives på skolen?

Skrevet

Mitt barn er ganske forsiktig av seg men har vokst enormt på å gå der. De har en helt annen tilnærming til læring og selvutvikling spesielt. Det er noe helt annet enn du møter i den offentlige skole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...