Gå til innhold

Noen som bruker Imovane her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har brukt det fast i ca 10 år nå, og for meg funker de ok så lenge hodet og kroppen ikke er for oppkavet. Det er ingen problemer med å våkne, sover veldig variert, men så er det en innsovningstbl og ikke sovemedisin. Noen ganger sover jeg bare et par timer før jeg våkner første gangen(Har vanligvis noen oppvåkninger i løpet av natten, på det verste sover jeg kun en time/halvannen før jeg våkner, og da blir hele natten slik), andre ganger kan jeg sove helt til 06 før jeg våkner. Har ingen hangover el dagen etter.

Og for dem som skal fortelle meg at det ikke er bra/lurt osv å bruke dem fast, dette vet både legen og jeg, men heller disse enn konsekvensene av å ikke sove. Har også prøvd endel annet, men det har enten ikke funket, eller bivirkningene har vært for mye.

Anonymkode: df0f6...386

Jeg tok de for å få sove i starten, så ble jeg avhengig, så måtte jeg øke dosen for å få effekt, så ruset jeg meg og nå må jeg leve resten av livet med innsovningsproblemer. Hadde styrt unna så godt jeg kunne. Evnt kun tatt lavest dose (7,5 mg har delestrek) og latt det gå flere dager mellom hver gang.

Jeg ble litt "høy" av de dagen derpå. Tøffere i trynet rett og slett.

Skal du ta det så legg deg isåfall med en gang etter inntak, de skal helst tas på sengekanten. Effekt etter ca 15 min, du vil kjenne smaken rett før.

Anonymkode: 54b4e...bbf

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har brukt det fast i ca 10 år nå, og for meg funker de ok så lenge hodet og kroppen ikke er for oppkavet. Det er ingen problemer med å våkne, sover veldig variert, men så er det en innsovningstbl og ikke sovemedisin. Noen ganger sover jeg bare et par timer før jeg våkner første gangen(Har vanligvis noen oppvåkninger i løpet av natten, på det verste sover jeg kun en time/halvannen før jeg våkner, og da blir hele natten slik), andre ganger kan jeg sove helt til 06 før jeg våkner. Har ingen hangover el dagen etter.

Og for dem som skal fortelle meg at det ikke er bra/lurt osv å bruke dem fast, dette vet både legen og jeg, men heller disse enn konsekvensene av å ikke sove. Har også prøvd endel annet, men det har enten ikke funket, eller bivirkningene har vært for mye.

Anonymkode: df0f6...386

Har akkurat lest en artikkel på nett skrevet av en psykiater som sier at det kalles for innsovningstablett, men at det faktisk er sovemedisin. Jeg har brukt det noen få ganger når jeg har sovet dårlig. Er nå inne i en periode med ekstremt dårlig søvn og har tatt Imovane 2 netter på rad. Jeg våkner om morgenen og opplever at jeg er trøtt, men får ikke sove mer. Prøver å sove igjen men da kjennes det ut som jeg blir litt paralysert i kroppen mens hjernen hverken sover eller er våken. Synes det er skikkelig ekkelt! Har du opplevd det noen gang? 

Anonymkode: 9b638...434

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok de for å få sove i starten, så ble jeg avhengig, så måtte jeg øke dosen for å få effekt, så ruset jeg meg og nå må jeg leve resten av livet med innsovningsproblemer. Hadde styrt unna så godt jeg kunne. Evnt kun tatt lavest dose (7,5 mg har delestrek) og latt det gå flere dager mellom hver gang.

Jeg ble litt "høy" av de dagen derpå. Tøffere i trynet rett og slett.

Skal du ta det så legg deg isåfall med en gang etter inntak, de skal helst tas på sengekanten. Effekt etter ca 15 min, du vil kjenne smaken rett før.

Anonymkode: 54b4e...bbf

Hvor lenge brukte du de før du ble avhengig? Jeg har bare brukt de noen få ganger når jeg har slitt med å sove. Gjerne med flere dagers mellomrom. Har nå tatt de igjen 2 dager på rad da jeg sliter med søvnen. De er på 7,5 mg. Hvordan var søvnen din da du brukte de? Våknet du tidlig? Jeg våkner veldig tidlig uten å egentlig føle meg uthvilt.

Alltid tatt ved sengekanten. Man får motvirkende effekt hvis ikke.

Jeg jobber turnus og må av og til bruke Imovane. Tar det når jeg har prøvd å sove, men ligger våken og sliter med å sove. Sovner innen 30 minutter, får 6-7 timer med god søvn. Kjenner ikke noe dagen etter, utenom en metalik smak i munnen.

Anonymkode: 76f49...4d4

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber turnus og må av og til bruke Imovane. Tar det når jeg har prøvd å sove, men ligger våken og sliter med å sove. Sovner innen 30 minutter, får 6-7 timer med god søvn. Kjenner ikke noe dagen etter, utenom en metalik smak i munnen.

Får du utskrevet Imovane pga du jobber turnus og sliter med å få sove av og til? Den smaken er forresten fryktelig🤮

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, men er veldig redd for å bruke for mye. Bruker det som oftest når jeg skal snu døgnet etter å ha gått nattvakter. 

Vet det er veldig avhengighetskapende, så bruker de svært sjeldent. 😅

Anonymkode: 2b8b5...04b

Prøvde noen få tabletter for flere år siden. Sovnet første og andre natten, etter det ingen effekt. Men alle dagene derpå var jeg ekstremt trøtt og sliten og hadde tåkehode, så jeg fikk faktisk verre dager med bivirkninger av medisinen enn å gå uten søvn.

Anonymkode: 5eaae...1f3

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prøvde noen få tabletter for flere år siden. Sovnet første og andre natten, etter det ingen effekt. Men alle dagene derpå var jeg ekstremt trøtt og sliten og hadde tåkehode, så jeg fikk faktisk verre dager med bivirkninger av medisinen enn å gå uten søvn.

Hvor mange dager tok du det sammenhengende? Og sluttet du bare å ta de mer og du fikk sove av deg selv? Eller byttet du til noe annet? Føler meg både trøtt og litt susete i hodet i dag. I går derimot føltes det ikke sånn🤔

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange dager tok du det sammenhengende? Og sluttet du bare å ta de mer og du fikk sove av deg selv? Eller byttet du til noe annet? Føler meg både trøtt og litt susete i hodet i dag. I går derimot føltes det ikke sånn🤔

Jeg husker ikke lenger hvor lenge jeg tok dem, fikk mer og mer bivirkninger for hver dag. Tok et opphold og forøkte igjen, samme da.

Jeg har aldri funnet noe som fungerer for meg, så det er kanskje min kropp som er rar. Jeg er slik med sovemedisiner og smertestillende. En tablett en gang om dagen - effekt første og andre dagen, heldig om jeg har effekt en dag eller to til, så null effekt. Som regel får jeg bare bivirkninger.

Jeg forsøkte også Circadin, men det fungerte heller ikke, bare masse bivirkninger. Kjøpte melatonin fra utlandet med færre fyllstoffer og uten laktose, de kan fungere hvis jeg tar dem sjelden.

Annonse

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøvde imovane, men jeg følte meg helt i koma dagen etterpå, så det var ikke noe for meg. Bruker 3 mg melatonin i stedet for

Anonymkode: 39c20...280

Er det ikke Circadin du bruker da? Som er melatonin? Prøvde en sånn men hadde ingen effekt av det. Kanskje man må ta det noen ganger før man får effekt?

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg husker ikke lenger hvor lenge jeg tok dem, fikk mer og mer bivirkninger for hver dag. Tok et opphold og forøkte igjen, samme da.

Jeg har aldri funnet noe som fungerer for meg, så det er kanskje min kropp som er rar. Jeg er slik med sovemedisiner og smertestillende. En tablett en gang om dagen - effekt første og andre dagen, heldig om jeg har effekt en dag eller to til, så null effekt. Som regel får jeg bare bivirkninger.

Jeg forsøkte også Circadin, men det fungerte heller ikke, bare masse bivirkninger. Kjøpte melatonin fra utlandet med færre fyllstoffer og uten laktose, de kan fungere hvis jeg tar dem sjelden.

Har også prøvd Circadin (kun én tab en kveld), hadde 0 effekt av den. Kanskje man må ta den noen dager i strekk.

Huff, hater at jeg sliter med søvnen for tiden!!

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke Circadin du bruker da? Som er melatonin? Prøvde en sånn men hadde ingen effekt av det. Kanskje man må ta det noen ganger før man får effekt?

Nei, jeg har ikke prøvd cirkadin, cirkadin er 2 mg, så den er litt svakere enn den jeg får. Legen min sa at det var viktig at jeg tar den hver kveld for best virkning, så det gjorde jeg ganske lenge i begynnelsen. Etterhvert så virket det som om kroppen min kom inn i en bedre rytme, og nå bruker jeg inniblant bare. Jeg kan bruke det hver dag i 14 dager, så uten i opptil 3-4 uker.

Jeg bruker denne melatoninen :

https://www.google.no/search?q=melatonin+nature's+one&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjyvuDW9c3hAhUci8MKHYiWDaUQ_AUIDigB&biw=1536&bih=727#imgrc=37K2jJh_E43jzM:

Anonymkode: 39c20...280

Jeg forsøkte Imovane i en periode. Jeg synes det var veldig skummelt fra effekten kom til jeg sovnet. Jeg ble veldig svimmel og følte at rommet spant og sengen bølget. 

Jeg kuttet ut etter 4-5 forsøk. Nå bruker jeg en lav dose sarotex for å få sove. Det fungerer mye bedre for meg. Grunnen til at jeg trenger hjelp til å få sove er smerter jeg har i kroppen grunnet autoimmune diagnoser. 

Anonymkode: e4376...69c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...