Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #1 Skrevet 12. april 2019 Og hva kjøper dere? Trenger tips og ideer😃 Anonymkode: 7fc2f...304
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #2 Skrevet 12. april 2019 Har kjøpt en del på Upstairs. Nettsiden deres er ganske håpløs, men de har butikk her og der har de ganske mye fint. Kjøpte bordløper, servietter og noe pynt der (sønnen min ville ha pynt i sort og turkis). Har kjøpt noe på Kremmerhuset. Resten blir på Plantasjen. Blir nok som med forrige konfirmant, små hvite potteskjulere og små potteblomter i riktig farge, synes det blir pent på bordet. Anonymkode: 4ed44...60f
sug lut Skrevet 12. april 2019 #3 Skrevet 12. april 2019 (endret) Kjøper pynt? Altså, hva da? Utover damaskduk og -servietter, nypussa sølv og blomster i vase, beste porselenet og sånt som man har uansett? Endret 12. april 2019 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #4 Skrevet 12. april 2019 1 minutt siden, sug lut skrev: Kjøper pynt? Altså, hva da? Utover damaskduk og -servietter, nypussa sølv og blomster i vase, beste porselenet og sånt som man har uansett? Man kjøper da som regel inn litt penere servietter, bordkort og gjerne litt stæsj til bordet? Dette kjøpte jeg på Panduro. Pluss små sommerfugler til å pynte tallerkene med Jeg kjøpte helt runde skåler/vaser som jeg hadde en gerbera i hver (de fløt i vannet). Enkelt, elegant og rimelig. Anonymkode: 04246...7d9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #5 Skrevet 12. april 2019 Kjøpte på Nille. Hadde hvite papirdukker med sånn tynn, gjennomsiktig, lilla løper oppå. Og så lilla dekorsteiner. Bordkort laget vi av to forskjellige lillafargede ark formet som sommerfugler. Lilla servietter (lyse til middag, mørke til kaker) og lilla tulipaner og noen andre lilla blomster. Anonymkode: 604ed...786
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #6 Skrevet 12. april 2019 Vi har pene duker, pent servise og glasstøy. Servietter kjøpes gjerne på IKEA, synes de er best. Ellers blir det blomster på bordene i de vasene vi allerede eier (ymse greier som vi har fått i gaver eller som er arvet etter diverse eldre slektninger som ikke lenger er i live). Ellers vil huset vær nyvasket og ryddig. Jeg tror det er tilstrekkelig for meg. Konfirmanten kunne ikke brydd seg mindre. Anonymkode: e0a1b...2d0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 Har tatt vare på de første skoa. De skal på bordet. Det samme med skåler vi fikk blomsteroppsatser i da ungene var nyfødte. De skal fylles med blomster. Det holder, tenker jeg. Anonymkode: 976a7...cda
sug lut Skrevet 12. april 2019 #8 Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kjøper da som regel inn litt penere servietter, bordkort og gjerne litt stæsj til bordet? Dette kjøpte jeg på Panduro. Pluss små sommerfugler til å pynte tallerkene med Jeg kjøpte helt runde skåler/vaser som jeg hadde en gerbera i hver (de fløt i vannet). Enkelt, elegant og rimelig. Anonymkode: 04246...7d9 Jeg må le. Litt penere servietter enn hvit damask med brodert monogram? Tror ikke det finnes, gitt.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #9 Skrevet 12. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har tatt vare på de første skoa. De skal på bordet. Det samme med skåler vi fikk blomsteroppsatser i da ungene var nyfødte. De skal fylles med blomster. Det holder, tenker jeg. Anonymkode: 976a7...cda Ja! De har jeg også😃 Anonymkode: 7fc2f...304
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #10 Skrevet 12. april 2019 10 minutter siden, sug lut skrev: Kjøper pynt? Altså, hva da? Utover damaskduk og -servietter, nypussa sølv og blomster i vase, beste porselenet og sånt som man har uansett? Jeg har ingenting av det der... Er det sånt man har altså😂 Anonymkode: 7fc2f...304
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #11 Skrevet 12. april 2019 1 minutt siden, sug lut skrev: Jeg må le. Litt penere servietter enn hvit damask med brodert monogram? Tror ikke det finnes, gitt. Ikke alle orker å bruke tøyservietter. Synes det er flott, men jeg gidder rett og slett ikke bruke tiden min på det. Det koster mer enn det smaker. Så det er da sikkert de som tenker at serviettene er litt finere enn de til 10,- på Rema. Jeg liker IKEA sine ensfargede, det er mer enn nok. Anonymkode: e0a1b...2d0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #12 Skrevet 12. april 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke alle orker å bruke tøyservietter. Synes det er flott, men jeg gidder rett og slett ikke bruke tiden min på det. Det koster mer enn det smaker. Så det er da sikkert de som tenker at serviettene er litt finere enn de til 10,- på Rema. Jeg liker IKEA sine ensfargede, det er mer enn nok. Anonymkode: e0a1b...2d0 I tillegg er det vel gjerne sånn at det kommer mange flere i en konfirmasjon enn man har penservice osv til. Vi har pene duker, penservice osv, til 12 personer. I en konfirmasjon kan man jo fort bli det tredoble, og da trenger man å handle inn litt. Vi kjøpte servietter i to størrelser, middag og kaffeservietter, i to forskjellige farger, så brettet vi de sammen. Ble veldig fint. Anonymkode: 4ed44...60f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #13 Skrevet 12. april 2019 42 minutter siden, sug lut skrev: Jeg må le. Litt penere servietter enn hvit damask med brodert monogram? Tror ikke det finnes, gitt. Vi har også damaskservietter med monogram (vevd og brodert av min salige farmor), men vi har bare 20, og et par har dessverre fått flekker vi ikke får av i vask. Vurderte å kjøpe linservietter, men siden vi neppe kommer til å trenge servietter til 40 personer senere endte vi med å kjøpe litt finere papirservietter med monogram på Etsy. Har kjøpt noe mer pynt der også (lakksegl med monogram, kakepynt etc). Ellers kjøpes resten av pynten hos den lokale blomsterhandleren. Anonymkode: 16889...98b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #14 Skrevet 12. april 2019 1 time siden, sug lut skrev: Jeg må le. Litt penere servietter enn hvit damask med brodert monogram? Tror ikke det finnes, gitt. Jeg fikk ikke med meg at du skrev damaskservietter. Beklager. Uansett er det kanskje ikke alle av oss som har damask nok til 20-30 gjester, og vi slummer nedover og kjøper faktisk papirservietter som matcher resten av pynten. Anonymkode: 04246...7d9
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #15 Skrevet 13. april 2019 19 timer siden, sug lut skrev: Kjøper pynt? Altså, hva da? Utover damaskduk og -servietter, nypussa sølv og blomster i vase, beste porselenet og sånt som man har uansett? Har uansett? Er det vanlig at folk under 80 år damask servietter og sølvbestikk altså. Jeg har aldri opplevd å få damaskservietter i et selskap, sølvbestikk til så mange kjenner jeg ingen som har Anonymkode: 0fafe...f3a
amandine Skrevet 13. april 2019 #16 Skrevet 13. april 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke alle orker å bruke tøyservietter. Synes det er flott, men jeg gidder rett og slett ikke bruke tiden min på det. Det koster mer enn det smaker. Så det er da sikkert de som tenker at serviettene er litt finere enn de til 10,- på Rema. Jeg liker IKEA sine ensfargede, det er mer enn nok. Anonymkode: e0a1b...2d0 Når jeg bruker mine linservietter (som vaskes og ordnes kjapt etter bruk og derfor ligger klare sammen med duken), sølvtøyet og de fine vasene sparer jeg faktisk all den tiden du bruker på å fyke rundt etter ditt og datt til bordet. Jeg sparer all den tiden, faktisk, for jeg åpner skapet og finner frem. Jeg setter meg ikke i bilen, kjører til senteret, handler her og der og rundtom og kjører hjem igjen. Hvis det er tid det er snakk om.
Suppehue Skrevet 13. april 2019 #17 Skrevet 13. april 2019 Jeg har levd endel år og vært i endel konfirmasjoner opp igjennom og har enda tilgode å få damask servietter med monogram på. Så de fleste av oss vanker nok ikke i de samme kongelige kretser som Sug Lut. Bortsett fra det da bestille jeg masse til begge konfirmasjonen på AliExpress. Masse glassvaser i forskjellig størrelse kjøpte jeg på IKEA til blomstene.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #18 Skrevet 13. april 2019 4 timer siden, amandine skrev: Når jeg bruker mine linservietter (som vaskes og ordnes kjapt etter bruk og derfor ligger klare sammen med duken), sølvtøyet og de fine vasene sparer jeg faktisk all den tiden du bruker på å fyke rundt etter ditt og datt til bordet. Jeg sparer all den tiden, faktisk, for jeg åpner skapet og finner frem. Jeg setter meg ikke i bilen, kjører til senteret, handler her og der og rundtom og kjører hjem igjen. Hvis det er tid det er snakk om. Jeg kjøper ikke ditt og datt mens jeg fyker rundt (med unntak av blomsterbutikken - men du har vel gartneri i hagen og fikser blomster også på et blunk). Jeg har tidligere i tråden skrevet at vi bruker det vi har, men tøyservietter er ikke verd bryderiet i mine øyne. Servietter kjøper jeg når jeg er på IKEA for noe annet med andre ord kanskje en tidsbruk på 10 sekunder når jeg lemper de opp i kurven. Du bruker mer enn 10 sekunder gjør du ikke? Anonymkode: e0a1b...2d0
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #19 Skrevet 13. april 2019 Jeg har dekket bordet med tema som passer konfirmanten. Så den ene kjøpte jeg masse røde lekebiler til, som ble plassert rundt på bordene. Røde blomster og lys. Bordkort bestilte jeg på optimalprint. Den andre hadde teater som tema. Da ble pynten kjøpt på en slik billigbutikken med alt mulig rart. ..husker ikke navnet. Her var det blå blomster og lys,og bordkort fra samme sted. Tredje hadde fotballtema, og da ble pynten kjøpt på den lokale ting og tang butikken. Vi hadde kunstgress som løper, grønne blomster og lys. Bordkort fra optimalprint. Fjerde er konfirmant nå. Han ønsker musikktema og svart som farge. Har tittet litt rundt,og skal begynne å handle inn nå snart. Alle har også sine første sko på bordet, og et lite bord med ting og tang jeg har spart på fra de første årene deres. Anonymkode: 01dea...af8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #20 Skrevet 14. april 2019 Vi kjøper aldri inn slik "engangspynt" til finere selskaper annet enn blomster. Dem kjøper vi i blomsterbutikken eller vi tar dem fra hagen. Papirservieter, balonger, papptalerkner, plastpynt ol kan brukes i en barnebursdag, ikke en konfirmasjon. Da brukes arvegods, linduker, krystall ol. Anonymkode: 1be56...093
kruttgutta4 Skrevet 14. april 2019 #21 Skrevet 14. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kjøper aldri inn slik "engangspynt" til finere selskaper annet enn blomster. Dem kjøper vi i blomsterbutikken eller vi tar dem fra hagen. Papirservieter, balonger, papptalerkner, plastpynt ol kan brukes i en barnebursdag, ikke en konfirmasjon. Da brukes arvegods, linduker, krystall ol. Anonymkode: 1be56...093 Da regner jeg med at dere ikke har så store selskaper heller. Det skal godt gjøres å ha krystall og sølv til 80 gjester.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #22 Skrevet 14. april 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kjøper aldri inn slik "engangspynt" til finere selskaper annet enn blomster. Dem kjøper vi i blomsterbutikken eller vi tar dem fra hagen. Papirservieter, balonger, papptalerkner, plastpynt ol kan brukes i en barnebursdag, ikke en konfirmasjon. Da brukes arvegods, linduker, krystall ol. Anonymkode: 1be56...093 Det finnes mye mellom papptallerkner og arvegods altså Anonymkode: 0fafe...f3a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #23 Skrevet 14. april 2019 24 minutter siden, kruttgutta4 skrev: Da regner jeg med at dere ikke har så store selskaper heller. Det skal godt gjøres å ha krystall og sølv til 80 gjester. Nei, vi er ikke 80 i konfirmasjonen. Det har vi heller ikke plass til. Vi blir ca 30. Selv har vi "alt" til 20. Resten låner vi. Anonymkode: 1be56...093
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #24 Skrevet 14. april 2019 Vi kjøpte ingenting! bordet ble pyntet med blomster fra hagen og markblomster. Bordkort laget vi selv - de ble festet på podens gamle lekebiler som vi har tatt vare på. Ellers var selvfølgelig de fødte skolene på plass Anonymkode: 8f7f9...8cc
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #25 Skrevet 14. april 2019 Pynt? Utover bordkort, lys og servietter mener du? Vi hadde bare hvite duker, servietter, lys og bordkort. Samt blomster. Det er vel bare å sjekke billigbutikker, europris, Nille, Søstrene Grene osv. Hva tenker du på spesifikt? Jeg elsker å pynte til bursdager, men konfirmasjon er litt mer høytidelig og skal ikke se ut som en barnebursdag. Det er jo en markering på at de trer inn i voksenlivet. Anonymkode: 97d03...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå