Gå til innhold

SaltvannsDRÅPER til baby. Noe vits?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på 7 mnd har sin tredje forkjølelse  :(

tett i nesen, sover elendig. 

med storebror prøvde vi saltvannnesespray, noe som han absolutt hatet og jeg vet ikke om vi noen gang fikk sprayet noe i nesen.

Jeg ser det finnes saktvannsdråper også. Noen som har erfaring med dette? Er det kun placebo for oss foreldre sluk at vi kan føle vi hjelper litt?

Anonymkode: cbc7a...cd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saltvann løser opp snøret og gjør det lettere å renne ut eller ned i svelget. Så feks saltvansdråoer og så nesesuger noen minutter etterpå kan funke bra. 

Morsmelk kan også funke fint. 

Anonymkode: 1e199...f55

Skrevet

Saltvann fungerer mot tett nese. Løser opp det som blokkerer i nesen. 

Anonymkode: c4c6c...380

Skrevet

Okey, så det virker?  Jeg er litt skeptisk fordi jeg selv prøvde saltvannspray mens jeg var gravid. Det hjalp absolutt ingenting. 

Men skal kjøpe dråper i morgen. 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okey, så det virker?  Jeg er litt skeptisk fordi jeg selv prøvde saltvannspray mens jeg var gravid. Det hjalp absolutt ingenting. 

Du er voksen, dette er barn. Du var gravid, det er ikke de. Det er litt andre mekanismer som virker inn. 

Du ser logikken sant? At slimet renner lettere etterpå, og de får litt lettere for å puste? Men slimhinneavsvellende er det ikke. Derfor er det helt ufarlig å prøve, uansett. 

Anonymkode: 1e199...f55

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du får også kjøpt sterkere dråper som du kan dryppe for en liten periode når det er som verst. Sånn du tar hver 8 time. Og saltvann er kjempe fint, for det løser opp. Lett at de får ØRE betennelse om det ikke skylles litt godt med saltvannsdråper. God bedring

Anonymkode: 2418d...22b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...