Gå til innhold

Barn og google på iphone....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 10 år har iphone.Jeg liker ikke at hun kan google etter alt hun vil, men finner ikke ut hvordan jeg begrenser dette(omså slette hele safari....)noen som kan hjelpe?

Anonymkode: 5d40c...f4e

Skrevet

Hun trenger ikke ha nettilgang på mobil. Jeg kan via min iPhone slå av nettilgang på barnas mobil.

Anonymkode: 30ff9...aa0

Skrevet

Men de bruker nettet til andre ting, kanskje litt dumt å slå det helt av🤔vil bare begrense hva de kan søke etter

Anonymkode: 5d40c...f4e

Skrevet

Hva er du redd for at de googler? Sats heller på dialog...regelmessig om hva som er greit/ikke greit

Skrevet

Det er ikke slik at de på magisk vis en dag de er gamle nok forstår at de må være kritiske til Internett, delmål de lære fra de er små. En 10-åring bør ikke begrenses på den måten, hun bør heller snakkes med om det hun evt har googlet, og bli gjort oppmerksom på at ikke alt som står på Internett er sant. Google er forøvrig en vanvittig god kilde til kunnskap, og genialt fordi det er tilgjengelig akkurat i det øyeblikket du trenger det. 

Jeg kjenner ikke til noe eget filter for safari.

Skrevet

iOS kan automatisk filtrere innhold på nettsteder for å begrense tilgang til voksent innhold i Safari og apper på enheten. Du kan også legge til bestemte nettsteder på en godkjennings- eller blokkeringsliste, eller du kan begrense tilgang til kun godkjente nettsteder. Følg denne framgangsmåten:

1. Gå til Innstillinger > Skjermtid.
  2. Trykk på Innhold og personvern, og oppgi sikkerhetskoden for Skjermtid. 
  3. Trykk på Innholdsrestriksjoner. Deretter trykker du på Nettinnhold.
  4. Velg Ubegrenset tilgang, Begrens innhold for voksne, eller Kun tillatte nettsteder. 

Avhengig av tilgangen du tillater, kan du måtte legge til informasjon, slik som nettstedet du vil begrense.

Anonymkode: 7b088...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...