Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Har selv gutter, så ingen erfaring med jenter. Hun låser alltid døren til rommet sitt og nekter å åpne. (Låst også nattestid) Hyler og skriker skikkelig når hun blir sint Bruker enormt lang tid på badet, slik at de gjerne kommer 1-1,5 time for sent til f.eks familie selskaper. Gidder ikke spise sammen med faren, tar middag, går på rommet og låser døren. Hvis en prøver å snakke med henne om noe hun ikke liker, så hyler hun bare bla-bla-bla og går. Dette er datteren til en venn av meg. Jeg har som sagt ingen erfaring med tenårings jenter, men syntes det er litt ufin oppførsel? Anonymkode: 2710e...862
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Da jeg var nesten 16 jobba jeg 4 dager i uka ved siden av skolen og bodde for meg selv. Så ja! Det syns jeg er veldig rart!! Tilogmed ungen min som ER ufyselig er ikke så ille... Anonymkode: a2afe...fd5
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 Det der er IKKE normal oppførsel av en 16-åring. Å være rebelsk er en ting, men det du beskriver er trassalderoppførsel. Anonymkode: 61b4a...34f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har selv gutter, så ingen erfaring med jenter. Hun låser alltid døren til rommet sitt og nekter å åpne. (Låst også nattestid) Hyler og skriker skikkelig når hun blir sint Bruker enormt lang tid på badet, slik at de gjerne kommer 1-1,5 time for sent til f.eks familie selskaper. Gidder ikke spise sammen med faren, tar middag, går på rommet og låser døren. Hvis en prøver å snakke med henne om noe hun ikke liker, så hyler hun bare bla-bla-bla og går. Dette er datteren til en venn av meg. Jeg har som sagt ingen erfaring med tenårings jenter, men syntes det er litt ufin oppførsel? Anonymkode: 2710e...862 Høres helt vanlig ut. Men foreldrene burde se dattern bedre. Snakke rolig og ordentlig med henne. Anonymkode: b62bb...9ef
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det der er IKKE normal oppførsel av en 16-åring. Å være rebelsk er en ting, men det du beskriver er trassalderoppførsel. Anonymkode: 61b4a...34f Du vet hva trass er ? Eller var... Man har sluttet å kalle det for trass. Hun frigjør seg. Jeg ville heller spurt om hva foreldrene kan gjøre. Anonymkode: b62bb...9ef
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #6 Skrevet 11. april 2019 Sånn var jeg også 😂 For noen er tenårene et helvete av følelser. Alfa og omega er at man har gode foreldre som kan anerkjenne, oppmuntre og veilede uten å forverre situasjonen. Det blir som ordtaket: «Elsk meg mest når jeg fortjener det minst, det er da jeg trenger det mest» Anonymkode: b32da...dd8
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #7 Skrevet 11. april 2019 Faren prøver virkelig å stille opp for henne og er veldig snill og tålmodig. Men, hun er skikkelig hissig. Dessuten har hun sånn sutrete «baby» stemme da hun snakker. Anonymkode: 2710e...862
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #8 Skrevet 11. april 2019 Hvis jeg var deg, ville jeg holdt meg unna denne "vennen" dette høres ut som en oppskrift på et slitsomt forhold. Anonymkode: c53d6...e5f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #9 Skrevet 11. april 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis jeg var deg, ville jeg holdt meg unna denne "vennen" dette høres ut som en oppskrift på et slitsomt forhold. Anonymkode: c53d6...e5f Vi har det veldig greit, jeg involverer meg ikke med henne og er der sjelden da hun er der. Anonymkode: 2710e...862
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #10 Skrevet 11. april 2019 Huff. Bortskjemt dritttunge! Ufordragelig oppførsel. Anonymkode: abfea...d50
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #11 Skrevet 11. april 2019 Også kjent som «pubertet». Mine var/er ikke så ille, men vet om mange andre med tenåringer som var/er sånn Anonymkode: ac81e...a3e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #12 Skrevet 11. april 2019 Dette er ikke OK oppførsel i det hele tatt. Men uvanlig er det ikke. Har selv en datter i den alderen som gjør iallfall 3 av de tingene du nevner. Vi har to litt eldre døtre som ikke har oppført seg sånn. Tror enten at puberteten slår inn litt hardere hos enkelte, eller at det er en diagnose. Selv er jeg overbevist om at «umuliusen» vår har en ADHD eller lignende, men fagpersoner er ikke enig da hun oppfører seg eksemplarisk på skolen og er faglig sterk. Så da så.... Det er veldig slitsomt med et menneske som lager dårlig stemning i heimen. Pluss at omgivelsene gjerne antyder at vi som foreldre har feilet i oppdragelsen. Tror ikke at det alltid er foreldrenes feil. Som sagt, de øvrige barna våre oppfører seg skikkelig. Anonymkode: 26f93...ba0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #13 Skrevet 11. april 2019 Høres ut som langt fremskreden bortskjemthet, spør du meg. Hadde aldri akseptert sånn oppførsel. Alternativt har hun en eller annen form for hjerneskade. Anonymkode: 6ec5f...8bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå