GÃ¥ til innhold

Nattlig leggkrampe - og fortsatt smerter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i natt av en fæl smerte i leggen, det strålte oppover helt til rumpa. Det var krampe. Jeg våknet, hadde sovnet.. var vel midt på natta.. Og strakk, strakk, strakk så godt jeg kunne imens jeg gjorde grimaser 😛 og offet og akket meg. Det ble litt mildere etter noen minutter og jeg forsøkte å sove, men hele tiden virket det som om leggen ville krampe seg på nytt! Det var nære på hele tiden! Akkurat som å balansere på en stokk, når du holder på å ramle av... La meg på siden, og det gjorde vondt, var plagsomt hele natta :(  Og jeg har fortsatt vondt og er øm i leggen idag når jeg har stått opp. Sånn at det gjør vondt å gå! 

Jeg har noen spørsmål, er det noen som har hatt lignende før? 

Er det normalt at det gjør vondt så lenge og dagen derpå også? Leste på nett at det går over i løpet av minutter... Grunnen til at jeg spør er at jeg først og fremst tenker at dette er en "nattlig leggkrampe", men samtidig har jeg en historie med blodpropper i DET SAMME beinet (dyp venetrombose). Jeg har et stent høyere opp, går til årlig ultralydundersøkelse av beinet. Men den smerten jeg hadde da var ikke slik som nå i alle fall slik jeg husker det. Men det er likevel smerter i beinet, som stråler oppover. 

Jeg har fobi mot sykehus, og vil helst ikke dit, legene har sagt at hvis jeg får smerte i beinet osv., må jeg ta kontakt med lege, men jeg kvier meg fordi jeg eeegentlig tror det bare er vanlig leggkrampe. Og jeg orker ikke å sitte 8t på akuttmottaket og bare vente hele dagen på "ingenting". Jeg har også masse allergier og det meste legene bruker inneholder det jeg ikke tåler så må sitte og vokte som en hauk og passe på at de ikke gir meg intravenøst osv :o eller kontraskvæske... 

Men det er vel mest sannsynlig en leggkrampe? 

Anonymkode: 7aeab...bce

Fortsetter under...

Skrevet

Og jeg er ikke hoven osv, men har vondt og er øm i leggmuskulaturen, da. Kjenner det hvis jeg går. 

Skrevet

Ja, en krampe kan sitte i og gi "ettersmerter" både i noen timer og et par dager etter mens det langsomt blir bedre. 

Men du bør vel kanskje i de minste ta en telefon til fastlegen din for sikkerhetsskyld. 

Skrevet

Jeg er mye plaget med leggkramper, jeg får det rundt eggløsning og i noen dager før mensen. Jeg får ofte så sterke kramper på natta at jeg kjenner det i leggen 2-3 dager etterpå. Har også opplevd mange ganger sånn "på nippet" til ny krampe flere ganger senere på natta. 

Men med din sykdomshistorie ville jeg likevel tatt turen til legen for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 99c31...488

Skrevet
1 minutt siden, Yellow Brick Road skrev:

Ja, en krampe kan sitte i og gi "ettersmerter" både i noen timer og et par dager etter mens det langsomt blir bedre. 

Men du bør vel kanskje i de minste ta en telefon til fastlegen din for sikkerhetsskyld. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er mye plaget med leggkramper, jeg får det rundt eggløsning og i noen dager før mensen. Jeg får ofte så sterke kramper på natta at jeg kjenner det i leggen 2-3 dager etterpå. Har også opplevd mange ganger sånn "på nippet" til ny krampe flere ganger senere på natta. 

Men med din sykdomshistorie ville jeg likevel tatt turen til legen for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 99c31...488

Høres veldig ut som leggkrampe, da. Men er det noe som hjelper? Skal ha mens egentlig om 2-4 dager

Skrevet

Magnesiumtilskudd kan hjelpe godt og relativt raskt mot kramper. 

Anonymkode: 7c2c9...008

Annonse

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Magnesiumtilskudd kan hjelpe godt og relativt raskt mot kramper. 

Ok, kanskje jeg kan prøve det :) Og b-vitamin. Har hatt litt mangel på det......

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, kanskje jeg kan prøve det :) Og b-vitamin. Har hatt litt mangel på det......

Og en telefon til lege.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og en telefon til lege.

Nei 😛 Da sender de meg til akuttmottaket, der jeg må sitte 8 timer og ikke få mat. Been there. 

Skrevet

Høres ut som du har magnesiummangel, noe de fleste har i dag . Nesten ingen får dekket magnesiumbehovet gjennom maten. Jeg sprayer rikelig med magnesiumspray hver kveld. Det klør,men kan vaskes av etter 30 min. Forrige graviditet var jeg veldig plaget av leggkramper (tok ikke magnesiumspray da), mens denne gangen har jeg kun hatt leggkramper to ganger og det er de få gangene jeg har glemt å spraye meg.

Anonymkode: b060a...5fb

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei 😛 Da sender de meg til akuttmottaket, der jeg må sitte 8 timer og ikke få mat. Been there. 

Du vil heller ha lungeemboli eller hjerneslag? 

Anonymkode: 1f843...f83

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er du vel lege selv da, siden du er sikker på at det er ufarlig?

Anonymkode: fe18a...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...