Gå til innhold

Nyutdannet sykepleier, lønn og tillegg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare grunnlønn + 133%

Anonymkode: a0d36...d9a

Er da helligdager annerledes enn vanlige søndager? Jeg skjønner ikke helt dette.. har ikke turd å spørre på jobb...

Anonymkode: cf8f5...d92

Jeg regner med kveld/nattilleggene Er meldt inn slik at du får disse fast hver mnd? Eller går du ekstravakter? 

Uansett får du begge deler. Du får kveld/nattillegg og 133%. Grunne til at de over her sier det motsatte,er fordi hvis du har fast stilling er tilleggene meldt inn slik at du får disse fast utbetalt hver mnd. Du ser disse ikke annet enn som en linje på lønnsslippen. 133% tillegg for jobb på dager som utløser dette,slik som natt til langfredag,kommer på timeliste som du må sende inn. Dermed er det mange som tror at du ikke får kveld/nattillegg samtidig. 

Hvis vakta natt til langfredag er en ekstravakt derimot kommer hele vakta på timeliste,både timelønn,kveld/nattillegg og 133%.

Og ja,jeg jobber med dette og har utarbeidet høytidsturnuser i mange år,og hatt ansvar for gjennomgang av timelister i like mange år.

Anonymkode: b78ed...417

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er da helligdager annerledes enn vanlige søndager? Jeg skjønner ikke helt dette.. har ikke turd å spørre på jobb...

Jeg skjønner ikke helt hva du mener,men jeg tar sjansen😊

Det er definert i avtaleverk hvilke dager/tidspunkt som regnes som høytidsdager. Dette kan du lese om i f.eks hovedtariffavtalen for det forbundet du er organisert i. Det står det ganske greit forklart. 

I påska f.eks er det 4 høytidsdager, skjærtorsdag,langfredag,1.og 2. Påskedag. Jobb på disse dagene utløser tillegg på 133% pr time. I tillegg til dette utløser også arbeid på onsdag før skjærtorsdag 133% fra kl 12.00, samt hele påskeaften. Påskeaften regnes ikke som rød dag,men utløser 133% fordi den ligger inneklemt mellom 2 røde dager. 

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg regner med kveld/nattilleggene Er meldt inn slik at du får disse fast hver mnd? Eller går du ekstravakter? 

Uansett får du begge deler. Du får kveld/nattillegg og 133%. Grunne til at de over her sier det motsatte,er fordi hvis du har fast stilling er tilleggene meldt inn slik at du får disse fast utbetalt hver mnd. Du ser disse ikke annet enn som en linje på lønnsslippen. 133% tillegg for jobb på dager som utløser dette,slik som natt til langfredag,kommer på timeliste som du må sende inn. Dermed er det mange som tror at du ikke får kveld/nattillegg samtidig. 

Hvis vakta natt til langfredag er en ekstravakt derimot kommer hele vakta på timeliste,både timelønn,kveld/nattillegg og 133%.

Og ja,jeg jobber med dette og har utarbeidet høytidsturnuser i mange år,og hatt ansvar for gjennomgang av timelister i like mange år.

Jeg har forøvrig 50 fast og tar ekstravakter utenom. Jeg sender ikke inn timeliste, men alt blir registrert av sjefen i lifecare på nettet. Regner med jeg får det jeg skal, altså. Synes bare det er så utrolig vanskelig å lese lønnsslipp og forstå det. Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...