Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Er det vanlig å sende takkekort? Jeg kan selvsagt takke de jeg treffer, men har fått blomster fra fjern ig nær. Fra folk jeg svært sjelden ser, og som jeg aldri melder/ringer osv. Jeg har aldri opplevd dette før, så jeg vet ikke hvordan man gjør dette 😔 Anonymkode: a4995...2f9
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Jeg hadde ikke forventet takk i en slik situasjon. Men du jan jo sende en felles melding til de du ikke møter. Anonymkode: 1e442...fb2
amandine Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 (endret) Så leit at du har mistet en nær. Og så hyggelig at mange åpenbart har satt pris på både dere etterlatte og den avdøde. Jeg ville sendt takkekort. Det finnes små ferdigtrykte i salg. Alternativt ser jeg på mindre steder at det settes inn en liten annonse i lokalavisen. Endret 10. april 2019 av amandine
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 Jeg forventer ikke takkekort eller at mottageren i det heletatt holder orden på hvem som ar sendt blomster. Det skader jo ikke å takke, men det er etter min mening ikke noe du trenger å gjøre. Anonymkode: 1b260...e4b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 Takkekort for blomster på døra syns jeg hørtes veldig styrete ut. Jeg har ikke forventet noe som helst hvis det var jeg som kjøpte blomster til noen. Hvis det var jeg som fikk blomster ville jeg nok sendt en melding og takket. Anonymkode: e870b...ce7
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #7 Skrevet 10. april 2019 Tusen takk for fine svar. Og takk, Amandine for fine ord ☺️ Har liksom aldri tenkt over dette. Har jo sendt blomster til folk selv. Aldri fått noe takk dag (ei heller forventet det). Men nå som jeg står i mottakerenden, kom jeg til å tenke på om det kanskje måtte sendes ut kort el.l. Anonymkode: a4995...2f9
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #8 Skrevet 10. april 2019 Jeg ville sendt en SMS eller takket på messenger. Anonymkode: 84886...e95
Optatium Skrevet 10. april 2019 #9 Skrevet 10. april 2019 Før i tiden var det alminnelig høflighet å sende takkekort. Nå sender folk knapt ved bryllup, så mange forventer vel ingenting. Jeg sendte takkekort når pappa døde.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #10 Skrevet 10. april 2019 1 minutt siden, Optatium skrev: Før i tiden var det alminnelig høflighet å sende takkekort. Nå sender folk knapt ved bryllup, så mange forventer vel ingenting. Jeg sendte takkekort når pappa døde. Når var det vanlig? Anonymkode: 1b260...e4b
Optatium Skrevet 10. april 2019 #11 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Når var det vanlig? Anonymkode: 1b260...e4b Min foreldregenerasjon i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #12 Skrevet 10. april 2019 Noen setter en litte takkeannonnse i lokalavisen om det har vært mange givere, type Takk for oppmerksomheten ved xx sin bortgang. Det er ikke vanlig å sende takkekort etter dødsfall/begravelse. Anonymkode: 62920...76e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #13 Skrevet 10. april 2019 7 minutter siden, Optatium skrev: Min foreldregenerasjon i alle fall. Ikke for mine foreldres familie eller omgangskrets. Anonymkode: 1b260...e4b
amandine Skrevet 10. april 2019 #14 Skrevet 10. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke for mine foreldres familie eller omgangskrets. Anonymkode: 1b260...e4b Det utelukker ikke at mange andre opplever det som vanlig høflighet. I min familie og omgangskrets og i generasjonen over meg er det en selvfølge.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #15 Skrevet 10. april 2019 4 minutter siden, amandine skrev: Det utelukker ikke at mange andre opplever det som vanlig høflighet. I min familie og omgangskrets og i generasjonen over meg er det en selvfølge. Nei da. Det kan godt hende det har vært vanlig i noen miljøer, men det er ikke slik at det er noen selvfølge for alle eller at folk i alle miljøer vil forvente å få takkekort. Anonymkode: 1b260...e4b
Optatium Skrevet 10. april 2019 #16 Skrevet 10. april 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke for mine foreldres familie eller omgangskrets. Anonymkode: 1b260...e4b Nå var det ikke det som var spørsmålet.
amandine Skrevet 10. april 2019 #17 Skrevet 10. april 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei da. Det kan godt hende det har vært vanlig i noen miljøer, men det er ikke slik at det er noen selvfølge for alle eller at folk i alle miljøer vil forvente å få takkekort. Anonymkode: 1b260...e4b Det vil aldri være feil, helt uavhengig av miljø, å takke for noe man har fått.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #18 Skrevet 10. april 2019 Jeg tenker også at SMS er tilstrekkelig her. Anonymkode: 181ee...2e2
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #19 Skrevet 10. april 2019 6 minutter siden, amandine skrev: Det vil aldri være feil, helt uavhengig av miljø, å takke for noe man har fått. Deg er jeg enig med deg i, men spessielt i forbindelse med dødsfall bør vi ikke forvente det. Ofte kommer det blomster på døra fra folk man har lite kontakt med til vanlig. Ingen bør ha dårlig samvittighet for ikke å bruke tid på å lete frem adresser eller i det heletatt holde orden på hvem som har sendt hva i en slik situasjon. Det skal være en hyggelig gest, ikke noe som gir mottakeren ekstraarbeid eller dårlig samvittighet. Anonymkode: 1b260...e4b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #20 Skrevet 11. april 2019 Jeg må innrømme at det siste jeg har orket å tenke på i forbindelse med dødsfall i familien har vært å sende takkekort eller andre ting heller for den saks skyld. Vi har satt takke-annonse i avisa, og så har vi takket når vi har møtt / kommet i kontakt med noen av dem vi har fått blomster fra. Som en annen sier her, mange av dem vi har fått blomster fra, har vi verken adresse eller telefonnummer til. Jeg forventer heller ikke takk når jeg sender blomster i en sånn forbindelse heller. Anonymkode: c45f5...762
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå