Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Vi må bytte gulvet i stua, gangen og kjøkkenet. Har eggehvite vegger, eggehvit stue og lyst kjøkken. Skal vi være litt dristige og velge mørkt gulv, kanskje? https://www.gulvxtra.no/1-Stav-Parkett/Parkett-Tarkett-Shade-Cumin-Eik?gclid=EAIaIQobChMIiPDUrYbF4QIVmOmaCh02cwsWEAQYASABEgI_LfD_BwE Anonymkode: 68940...23b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Jeg syns det er fint hvis det ikke er HELT mørkt, og hvis du har mye lys og vinduer. Jeg har det selv og er kjempefornøyd. Det blir veldig lunt og hyggelig, liksom. Men det er egentlig også veldig fint med helt lyse gulv, så hvis jeg skulle ha pusset pp nå, hadde jeg kanskje heller vurert det. Anonymkode: e19b6...37f
Førstemann Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Vokst opp i et hjem med mørke gulv, det er fint men støv blir veldig synlig. Så hvis ikke du er veldig glad i å støvsuge så ville jeg valgt en annen farge.
Superdolly Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 30 minutter siden, Førstemann skrev: Vokst opp i et hjem med mørke gulv, det er fint men støv blir veldig synlig. Så hvis ikke du er veldig glad i å støvsuge så ville jeg valgt en annen farge. Jeg tenkte det samme. Foreldrene mine har mørk parkett på stua, og på vår og sommer ser det støvete og skittent ut fem minutter etter at det har blitt vasket eller støvsuget.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 Hmm. Okei. Jeg har også hørt dette med at støvet synes bedre, men jeg tenker at det kanskje gjelder mer på gulv som er lakkert? Vi vurderer et matt gulv. Men sånn bortsett fra støv, da, er det fint? Jeg tror jeg syns det selv. ☺️ HI Anonymkode: 68940...23b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 Estetisk syntes jeg det er veldig fint med mørke gulv. Men vi har ikke valgt det, pga støvet. Vi har lyse vegger, trehvite parkettgulv, og mørkebrune lister. De mørke listene gir nok lunhet, syntes vi. 😊 Anonymkode: e469d...0e3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #7 Skrevet 10. april 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hmm. Okei. Jeg har også hørt dette med at støvet synes bedre, men jeg tenker at det kanskje gjelder mer på gulv som er lakkert? Vi vurderer et matt gulv. Men sånn bortsett fra støv, da, er det fint? Jeg tror jeg syns det selv. ☺️ HI Anonymkode: 68940...23b Jeg som svarte over her. Ja, det er mer på guklv som er lakkert, ikke på matte. Støvet syns ikke spesielt godt på vårt gulv, siden det er matt, og heller ikke HELT mørkt, men mer gråbrunt, liksom. Veldig pent. Anonymkode: e19b6...37f
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #8 Skrevet 10. april 2019 Vi har hatt mørk parkett å den holder vi på å fjerne siste rest av. Vi har ett dyrt parkettgulv men alt av merker/striper syntes godt. Støvdotter lyser mot deg det samme med katten sine potemerker en regnværsdag. Vi har nå skiftet til lyst noe vi er svært fornøyd med. Anonymkode: 6313a...63e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #9 Skrevet 10. april 2019 Jeg synes det største problemet med vår mørke merbau-gulv er at de er utrolig utsatt for bleking i sola, dvs nærmest de store vinduene er de klart bleket. Anonymkode: 0bfb0...2c1
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #10 Skrevet 10. april 2019 3 timer siden, Førstemann skrev: Vokst opp i et hjem med mørke gulv, det er fint men støv blir veldig synlig. Så hvis ikke du er veldig glad i å støvsuge så ville jeg valgt en annen farge. Aldri mer mørke gulv. Anonymkode: 5f5c5...7fd
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #11 Skrevet 10. april 2019 Det kommer litt an på. Er det mye naturlig lys som kommer inn er det ok. Er det lite naturlig lys synes jeg mørke gulv blir for mørkt og trist. Vi hadde det i en leilighet vi leide i studenttiden og jeg vil aldri legge det selv da jeg synes det tar for mye lys. Anonymkode: 54594...5a8
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #13 Skrevet 10. april 2019 Kan være fint med riktig rom, store vinduer og mye lys. Men jeg ville ikke lagt det selv, siden jeg ikke er glad i å støvsuge tre ganger om dagen, og fjerne hver minste flekk med en gang. Alt blir synlig med slikt gulv. Og man trenger mye lys for å ikke få følelsen av at det er for mørkt. Anonymkode: 53c89...c98
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #14 Skrevet 10. april 2019 Jeg vil si nei. Stjeler lyset, alt, ALT vises. Anonymkode: 0b2b2...739
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #15 Skrevet 10. april 2019 Vi har hvite vegger/karmer/tak i bomullshvit. Har Eik Arizona fra Boen https://www.boen.com/nb-no/produkter/parkett/oak/oak-concerto/oak-concerto-arizona-live-matt-lacquer-5g-click-1strip-english-parallel-shipdeck-14x138x2200-1004198/?filter=__appearance%3a7d52a244fb514afd8093c54ead5d5d70|%3b Støvet er ikke så synlig på dette gulvet, men parkett er selvsagt sensitivt. Hvis du har små barn ville jeg gått for laminatgulv. Har en gråfarge i soveromsetasjen som ligner i fargen, men litt mer gråaktig. Tåler ekstremt mye mer. Anonymkode: 23cb2...bbf
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #16 Skrevet 10. april 2019 Ser fint ut, men vanskelig å holde rent, selv svettemerker etter føttene på sommeren. Anonymkode: 83297...934
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #17 Skrevet 10. april 2019 Fint er det, men hadde aldri valgt det. Jeg trodde også lyse gulv var både fint og praktisk, helt til jeg fløttet ett sted det var lyse gulv. Selv med bare tennåringer i huset så er det ikke vanskelig å se ting og tang på gulvet.adde fått helt hetta om jg hadde småbarn og lyse gulv. Min søster hadde småbarn og la mørke gulv, hun angret etter en uke. Det r veldig fint hos henne, men absolutt slt synes på gulvet. Skal jeg kjøpe gulv kommer jeg til å ta med liten pose med hybelkaniner og smuler, for å se hvem gulv som dette ikke synes best på og som jeg liker. For jeg vet jo at når ungene flytter ut kommer det barnebarn etterhvert og da kommer det smuler og mye rart på gulvet igjen. Anonymkode: a53e5...763
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #18 Skrevet 10. april 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har hatt mørk parkett å den holder vi på å fjerne siste rest av. Vi har ett dyrt parkettgulv men alt av merker/striper syntes godt. Støvdotter lyser mot deg det samme med katten sine potemerker en regnværsdag. Vi har nå skiftet til lyst noe vi er svært fornøyd med. Anonymkode: 6313a...63e Vi har også mørk parkett, skal bytte gulv nå til noe lysere. Er lei av at det ser støvete ut rett etter vi har vasket / støvsugd. Sikkert fint, MEN. hadde aldri valgt det igjen siden jeg ikke har hushjelp.. Anonymkode: 52db4...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå