Gå til innhold

Minty breeze eller grå stue (antikkgrå evt grå harmoni)😌

Anbefalte innlegg

Om ca 2-3 år skal vi selge huset. I mellomtiden vil jeg ha litt fornyelse av vegger i huset. Per nå er ca 50kvm i 1etg grått (med unntak av bad og gang). I 2 etg er gangen hvit, badet skal bli lysegrått og to soverom er grå/beige. Vi har en stor tv-stue oppe som skal males. Hvilken farge mener du er finest?

minty breeze:

https://www.google.no/search?q=minty+breeze&tbm=isch&ved=2ahUKEwirvcqsgMXhAhXwh4sKHexoCpgQ2-cCegQIABAC&oq=minty+breeze&gs_l=mobile-gws-wiz-img.3..0l5.7977.8169..9208...0.0..0.65.109.2......0....1.MWvTdacRHuQ&ei=NZutXOvONPCPrgTs0anACQ&bih=635&biw=375&client=safari&prmd=imsvn&hl=nb-no#imgrc=yKY68U9j8pBOpM

https://no.pinterest.com/pin/77476056074585613/

Antikkgrå

https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/slik-bruker-du-arets-farger/

Anonymkode: 4184b...fbc

Fortsetter under...

Jeg personlig elsker Minty breeze! Har den i gangen her og skulle gjerne hatt den i stua også😊 dessverre får jeg ikke med meg mannen på det, han syns det blir for mye grønt i en stor stue. Har fått medhold i kjellerstua da😅 

Men tilbake til det du spør om. Jeg ville valgt Minty breeze ut i fra egen smak. Med tanke på salg er det kanskje tryggere med den grå som og er veldig fin. Samtidig er ikke malejobb det som skremmer folk mest, og siden dere fortsatt har tenkt å bli boende i 2-3 år faller min stemme på Minty breeze. Nydelig, lun farge. 

Anonymkode: 24643...c03

Vi har minty breeze på en vegg i stua. Kjempe pent. Men den er lysere enn det der. Ene veggen er grå og andre er minty breeze. Kommer vel ann på hvordan lyset treffer 😉

20190410_104816.jpg

Anonymkode: 78f70...e3a

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her er vår minty breeze:

9E5FBCCE-094D-465D-A7D5-3DBED8865F82.thumb.jpeg.2aeee683cb88ea9c6a1687b0e23c8df6.jpeg

Anonymkode: 37533...b7f

Denne fargen elsker jeg. Dvs når dagslyset ikke står rett på, å man får frem den nydelige grønnfargen. Men om dagen blir den så lys, nesten litt «barnslig». Føler det blir en babyfarge på lik linje med babyblått. Svigers har denne fargen nemlig. Blir det slik hos deg? Jeg vil ikke ha babyblå vegger 😂

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne fargen elsker jeg. Dvs når dagslyset ikke står rett på, å man får frem den nydelige grønnfargen. Men om dagen blir den så lys, nesten litt «barnslig». Føler det blir en babyfarge på lik linje med babyblått. Svigers har denne fargen nemlig. Blir det slik hos deg? Jeg vil ikke ha babyblå vegger 😂

Njanei, jeg syns ikke den blir barnslig på linje med de babyblå, nei. Den er ganske lik som på bildet. Vi er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 37533...b7f

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har minty breeze på en vegg i stua. Kjempe pent. Men den er lysere enn det der. Ene veggen er grå og andre er minty breeze. Kommer vel ann på hvordan lyset treffer 😉

20190410_104816.jpg

Her står sola rett på altså og fortsatt ser den grønn ut

Hadde valgt antikkgrå uten ( så lenge du har møbler og gulv som passer til den fargen ) Den er litt gul, så dersom du har klassisk hvit eller chi på lister osv vil det ikke se fint ut.

Anonymkode: 4223b...b34

Annonse

Jeg ville ikke hatt minty breeze på en hel stue, synes den er så mørk! Ville da eventuelt malt kun 1 vegg på stua med den. Vi har den på soverommet selv, så vet hvordan fargen er😊

Anonymkode: 91c6e...c17

Ikke det du spør om men har du sett på «Jade» fra jotun? Jeg valgte først minty brezze på kjøkkenet, men malte om til Jade. De er ganske like, men jeg syns Jade er finere når lyset faller på fargen.

Anonymkode: d4b3b...c68

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke det du spør om men har du sett på «Jade» fra jotun? Jeg valgte først minty brezze på kjøkkenet, men malte om til Jade. De er ganske like, men jeg syns Jade er finere når lyset faller på fargen.

Anonymkode: d4b3b...c68

Takk for tips, den skal jeg sjekke ut.

hi

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke hatt minty breeze på en hel stue, synes den er så mørk! Ville da eventuelt malt kun 1 vegg på stua med den. Vi har den på soverommet selv, så vet hvordan fargen er😊

Anonymkode: 91c6e...c17

Ja det var det vi gjorde 👍 jade er kjempe fin. Har det som en vegg på soverommet 

Vi malte akkurat stuen i antikkgrå. Har hatt en veldig varm beige farge etter de forrige eierene i sltfor lang tid. Jeg er veldig glad i grått og utrolig fornøyd. Grå harmoni valgte vi til gangen. Ikke store forskjellene, men en anelse mørkere og synes den ville blitt for mørk til stua

Anonymkode: 94629...2f2

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var en lege som mente at fargene i hjemmet mitt var den rette for sjelen. He he så jeg beholder minty breeze😂

Så fordi en random lege likte fargene?.....

Anonymkode: cfc13...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...