Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #26 Skrevet 10. april 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Tidligere ble det gitt sykmelding for slikt, heøt vanlig sykmelding. Nå har det blitt skjerpet inn at legene ikke har lov til det og det er ikke noeannet legene kan skrive ut heller som gir rett til fri med lønn. Anonymkode: 0550a...800 Det der stemmer ikke. Det ble ikke gitt sykmelding for den voksne når barnet er sykt. Ikke før og ikke nå. Unntaket er hvis barnets sykdom har gått så hardt ut over den voksne at hun/han også er blitt syk. HI; du kan søke om pleiepenger, hvis barnet er kronisk eller tilbakevendende syk. Og så vil jeg minne om at hvis du er fostermor, så lønnes du jo for det også. Er det virkelig såååå krise å avstå fra den andre lønna di i noen få dager? Anonymkode: 8213c...248
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #27 Skrevet 10. april 2019 Trodde man fikk «lønn» for å ha fosterbarn, uten å måtte ha annen jobb? Eller er det bare noen som har malt et falskt glansbilde for meg? 😂 Anonymkode: da8fc...80e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #28 Skrevet 10. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trodde man fikk «lønn» for å ha fosterbarn, uten å måtte ha annen jobb? Eller er det bare noen som har malt et falskt glansbilde for meg? 😂 Anonymkode: da8fc...80e Det kommer veldig an på hva barnet trenger. Noen blir frikjøpt fra annen jobb, men det kalles "forsterket fosterhjem". Andre har fosterbarn som ikke trenger riktig så tett oppfølging og tilstedeværelse. De får også lønn, men ikke på nivå med en full årslønn et annet sted. Anonymkode: 8213c...248
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #29 Skrevet 10. april 2019 Nei barnet er ikke kronisk dyk, men har pga en trøblete start i livet hatt sine problemer med sykdom frem til nå... Nei som "vanlig" fostermor så har ikke full lønn men en godgjørelse på 5000 kr i mnd som dekker mat, klær, fritidsaktiviteter og andre utgifter som gr direkte på barnet. I tillegg har jeg 7000 kr i lønn som det trekkes 38 % skatt av. Så jeg kan faktisk ikke ha fri uten lønn over tid som det ble sagt over her. Så god råd har jeg ikke🙈 Å feriedager kan jeg som sagt ikke røre. Men det ordner seg nok på et vis😊 hovedsaken er at barnet kommer seg nå Anonymkode: e345a...522
Toneelise Skrevet 13. april 2019 #30 Skrevet 13. april 2019 På 10.4.2019 den 14.53, Anonym bruker skrev: Nei barnet er ikke kronisk dyk, men har pga en trøblete start i livet hatt sine problemer med sykdom frem til nå... Nei som "vanlig" fostermor så har ikke full lønn men en godgjørelse på 5000 kr i mnd som dekker mat, klær, fritidsaktiviteter og andre utgifter som gr direkte på barnet. I tillegg har jeg 7000 kr i lønn som det trekkes 38 % skatt av. Så jeg kan faktisk ikke ha fri uten lønn over tid som det ble sagt over her. Så god råd har jeg ikke🙈 Å feriedager kan jeg som sagt ikke røre. Men det ordner seg nok på et vis😊 hovedsaken er at barnet kommer seg nå Anonymkode: e345a...522 Da har du en dårlig avtale. Her hadde ett ektepar 85000 i måneden for å være fosterforeldre.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #31 Skrevet 13. april 2019 Jeg har det en ordinær fosterhjem har i godtgjørelse😊 det er kun ved frikjøp eller forsterket fosterhjem man har mer. Å det er IKKE normen selv om alle tror fosterforeldre tjener mye😉 Det krever mye å man mangler endel rettigheter som vanlige foreldre har å man har ikke rett på pensjonspoeng når man er frikjøpt... så hadde jeg tenkt penger er ikke dette veien å gå...🤣 Anonymkode: e345a...522
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #32 Skrevet 13. april 2019 38 minutter siden, Toneelise skrev: Da har du en dårlig avtale. Her hadde ett ektepar 85000 i måneden for å være fosterforeldre. Det er ikke vanlig. Det vanlige er at forsterforeldre blir frikjøpt det første halve eller hele året. Da får de nøyaktig det samme i lønn som den jobben de er i permisjon fra. (Opp til 6G) + ca 5000,- i mnd til utgiftsdekning. Etter det får man de summene som HI sier at hun har. Det er veldig mange som fantaserer stort om hvor lukerativt det er å være fosterforeldre 🙄 Anonymkode: 5783b...79a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #33 Skrevet 14. april 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har det en ordinær fosterhjem har i godtgjørelse😊 det er kun ved frikjøp eller forsterket fosterhjem man har mer. Å det er IKKE normen selv om alle tror fosterforeldre tjener mye😉 Det krever mye å man mangler endel rettigheter som vanlige foreldre har å man har ikke rett på pensjonspoeng når man er frikjøpt... så hadde jeg tenkt penger er ikke dette veien å gå...🤣 Anonymkode: e345a...522 Men du mangler da ikke rettigheten til sykt barn-dager. Det stemmer virkelig ikke. Anonymkode: 8213c...248
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #34 Skrevet 14. april 2019 Nei jeg har sykt barn dager men jeg har brukt de opp nå pga barnet har vært mye sykt Anonymkode: e345a...522
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #35 Skrevet 14. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei jeg har sykt barn dager men jeg har brukt de opp nå pga barnet har vært mye sykt Anonymkode: e345a...522 Men sånn er det da for vanlige foreldre også! Vi har hatt mye sykdom i år - influensa på to av barna blant annet. I tillegg skadet et barn seg i vinter og det har blitt endel turer til røntgen, ortoped, MR og fysio. Så syke-barn dagene er omtrent brukt opp allerede. Vi har tre barn og har til nå hatt 15 dager hver. Men i år blir eldste 13 og vi har ingen dager for henne lenger. Da er vi nede i 10 dager hver. Da hun var syk med influensa kunne jeg ikke l henne være alene så det ble litt hjemmekontor, litt feriedager og litt velferdspermisjon. Anonymkode: 4a90a...3cb
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #36 Skrevet 14. april 2019 På 9.4.2019 den 13.48, Anonym bruker skrev: Du kan vel ha rett på omsorgslønn fra NAV?Det fikk jeg da tre av ungene måtte operere innen samme år og jeg derfor hadde brukt opp egenmeldingsdagene mine. Anonymkode: 3faad...0ec Omsorgslønn (nå omsorgsstønad) får en fra kommunen, ikke Nav. Du tenker på pleiepenger, men det er det også visse kriterier for. Anonymkode: c270c...448
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå