Gå til innhold

Ikke gi skrapelodd til barn!

Anbefalte innlegg

Noe som er litt skremmende her er hvor mange som bruker som bevis på at det ikke er farlig at de ikke er avhengige.

Jeg er fprtsatt i live selv om foreldrene mine ikke hadde sikkerhetsbelter i bilen da jeg bar liten. De fleste forstår at det var farlig likevell.

Veldig mange smakte alkohol før de var 18, uten å ha blitt alkoholikkere nå. Likevell forstår de fleste at de ikke skal gi barna alkohol. 

Det er ikke slik at alle tar skade, men risikoen øker.

Anonymkode: 5a89f...a9e

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Noe som er litt skremmende her er hvor mange som bruker som bevis på at det ikke er farlig at de ikke er avhengige.

Jeg er fprtsatt i live selv om foreldrene mine ikke hadde sikkerhetsbelter i bilen da jeg bar liten. De fleste forstår at det var farlig likevell.

Veldig mange smakte alkohol før de var 18, uten å ha blitt alkoholikkere nå. Likevell forstår de fleste at de ikke skal gi barna alkohol. 

Av alle potensielle farer i verden så anser jeg flaxlodd som ganske så uskyldig. Ungene synes det er gøy med lodd ( de får den ikke veldig ofte) . Vi spiller også Lotto hvor ungene får være med å bestemme tallene. Vi ser det som uskyldig morro. 

12 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Av alle potensielle farer i verden så anser jeg flaxlodd som ganske så uskyldig. Ungene synes det er gøy med lodd ( de får den ikke veldig ofte) . Vi spiller også Lotto hvor ungene får være med å bestemme tallene. Vi ser det som uskyldig morro. 

Så lenge dere ikne vinner noe vesentlig er det nok ikke en veldig stor fare, men hvis dere skulle være så uheldige at dere vant en større gevinst er faren ganske stor for at det blir sådd et frø av spillegalskap hos guttene. Drømmen om at det kan skje igjen hvis de bare spiller litt til kan bli vanskelig å stå imot.

Forhåpentlig vis fortsetter det bare å være "uskyldig morro",  men jeg synes du er uansvarlig.

Så lenge dere ikne vinner noe vesentlig er det nok ikke en veldig stor fare, men hvis dere skulle være så uheldige at dere vant en større gevinst er faren ganske stor for at det blir sådd et frø av spillegalskap hos guttene. Drømmen om at det kan skje igjen hvis de bare spiller litt til kan bli vanskelig å stå imot.

Forhåpentlig vis fortsetter det bare å være "uskyldig morro",  men jeg synes du er uansvarlig.

Det må du gjerne synes

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det må du gjerne synes

Selvfælgelig kan jeg det og du har fått en advarsel fra meg. Jeg ønsker ikke barna dine eller deg noe vondt selv om du føler deg angrepet.

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfælgelig kan jeg det og du har fått en advarsel fra meg. Jeg ønsker ikke barna dine eller deg noe vondt selv om du føler deg angrepet.

Jeg føler meg på ingen måte angrepet 😊.  Du står fritt til å mene at jeg er uansvarlig. 

Annonse

14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg føler meg på ingen måte angrepet 😊.  Du står fritt til å mene at jeg er uansvarlig. 

Du er i hvertfall ivrig på å forsvare deg til ikke å føle deg angrepet. Fint at du hjelper til å holde tråden oppe slik at fler kanskje kan tenke over om de heller bør finne noe annet for ungene å kose seg med.

Påskeflax ligger klart. Du og du som vi voksne og barna gleder oss til å skrape sammen! Kanskje vinner vi ingenting, kanskje vinner vi nok til en godtepose eller som vi alle håper på, en liten ferietur sammen. Heldigvis trenger vi ikke si til barna våre at de burde dele om de vinner på eget lodd, om de får det av og til, de mener det er helt naturlig. Får én av dem en gave, er det ikke urettferdig for de andre. En annen gang er det de som får. Det er ditt ansvar som forelder å lære dem dette. Ts virker litt mangelfull på det området. 

Anonymkode: bace2...a12

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er i hvertfall ivrig på å forsvare deg til ikke å føle deg angrepet. Fint at du hjelper til å holde tråden oppe slik at fler kanskje kan tenke over om de heller bør finne noe annet for ungene å kose seg med.

Denne tråden er jo ett humoristisk innslag i hverdagen 😁

Nei, det er den ikke. At du synes det er heller skremmende.

Det skal med andre ord ikke mye til for å skremme deg. Når det er sagt så er det svært få ting anonyme folk på DIB sier som går særlig inn på meg 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du må være en av de mest hysteriske jeg har hørt om her inne😂😂

Anonymkode: b8014...868

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må være en av de mest hysteriske jeg har hørt om her inne😂😂

Vet du at nordmenn i snitt bruker mer enn dobbelt så mye penger på pengespill som på fondssparing eller at det er dem med svakest økonomi som spiller mest? Vi bruker mer på pengespill enn hele det norske kulturbudsjettet.

En gjennomsnittspiller bruker ca 350 kr i uka på pengespill og sitter stort sett igken med et stort tap. Hadde vedkommende satt like mye i fond ville han eller hun sansynlig vis hatt fere milioner. Pengespill er ekstremt dyr "morro" og omtrent like økonomisk som å kjøpe brus for å få flaskepanten.

42 minutter siden, Valkyriemamma skrev:

Etter å ha lest om alle skrapelodda i tråden her, fekk eg lyst å skrape! Når eg går trilletur seinare i dag, må eg hugse lommeboka! 😅💸🎰

Vær forsiktig! Før du vet ordet av det, står du der på kjøpesenteret med glassaktig blikk, klar til å spille deg fra gård og grunn. Den enarmede banditten blinker og lyser mot deg, mens du putter på permisjonspengene som du har vekslet inn i tjuekroninger... 

1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev:

Vær forsiktig! Før du vet ordet av det, står du der på kjøpesenteret med glassaktig blikk, klar til å spille deg fra gård og grunn. Den enarmede banditten blinker og lyser mot deg, mens du putter på permisjonspengene som du har vekslet inn i tjuekroninger... 

Håper du tar notater til julekalenderen nå. :)

Anonymkode: 283b7...ac6

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du at nordmenn i snitt bruker mer enn dobbelt så mye penger på pengespill som på fondssparing eller at det er dem med svakest økonomi som spiller mest? Vi bruker mer på pengespill enn hele det norske kulturbudsjettet.

En gjennomsnittspiller bruker ca 350 kr i uka på pengespill og sitter stort sett igken med et stort tap. Hadde vedkommende satt like mye i fond ville han eller hun sansynlig vis hatt fere milioner. Pengespill er ekstremt dyr "morro" og omtrent like økonomisk som å kjøpe brus for å få flaskepanten.

En gjennomsnittsspiller er ikke det samme som en gjennomsnittsnordmann. 

Jeg sier det samme til deg, som jeg sier til humanetikere som nekter ungene å gå inn i en kirke: «Slapp av. Frykten sitter i hodet ditt»

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En gjennomsnittsspiller er ikke det samme som en gjennomsnittsnordmann. 

Jeg sier det samme til deg, som jeg sier til humanetikere som nekter ungene å gå inn i en kirke: «Slapp av. Frykten sitter i hodet ditt»

Det er ca halve befolkningen som spiller. En gjennomsnittsspiller er gjennomsnittet av det utvalget.

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ca halve befolkningen som spiller. En gjennomsnittsspiller er gjennomsnittet av det utvalget.

Som spiller lotteri, ja. Og odds-spill. Det er stor forskjell fra det, og til flaxlodd 3 ganger i året. 

Dessuten, så er det slik at de fleste spiller én rekke eller to hver lørdag. Igjen: Du er hysterisk og jeg får vondt av ungene dine. De kommer til å bli redd for alt her i verden. Hvis dine barn ikke takler et flaxlodd uten å bli Ludoman, så er det fordi du som mor har gjort en dårlig jobb med å lære dem om livet. 

On 4/8/2019 at 5:15 PM, Anonym bruker said:

Det er en aldersgrense på pengespill. Det gjelder på skrapelodd også.ikke lær dem opp til at pengespill er "kos".

I tillegg blir det bare ugreie og misunnelse hvis de skulle vinne. Hva skjer egentlig om lillebror på 8 skraper frem 50.000. Alt til lillebror på konto som han kan kjøpe øl for når han blir russ? Dele med storebror på 13? Ferietur gor hele familien? Et ekstra påskeegg til lillebror og pengene inn på mors konto? Uansett kan du være sikker på at noen føler det blir velfig uretferdig.

ååå herregud, gå og legg deg nå

Anonymkode: 1e0f6...8e2

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff ja, får inderlig ikke håpe dere er så uheldige at de vinner 5 millioner, altså. 

Men jeg kan gjerne ta støyten for dere om dere skulle ha sånn uflaks, altså. 

Anonymkode: d08ab...b1e

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Huff ja, får inderlig ikke håpe dere er så uheldige at de vinner 5 millioner, altså. 

Men jeg kan gjerne ta støyten for dere om dere skulle ha sånn uflaks, altså. 

Mente altså de som ...a9e advarte.

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du hentet tallene dine fra? Jeg finner litt andre tall enn det du oppgir her.

Anonymkode: 0f71f...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...