Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Fått 50 % sykemelding ut denne uka, pluss mandag, tirsdag og onsdag neste uke. Men så kommer jeg jo til å tenke på at jeg skal jo avspasere neste uke og har allerede fått noen til å steppe inn for meg de dagene. Hvordan blir det da med tanke på sykemeldinga? Anonymkode: 1fc1b...355
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Du trekker vel bare tilbake avspaseringen, siden du er sykemeldt. Og at vedkommede som stepper inn fortsatt gjør det, men at du sparer de timene. Anonymkode: 6c54d...012
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 Her tror jeg det ble gjort slik at hvis man hadde avtalt slik før sykmeldingen måtte man ha en erklæring på at man ikke kunne nyttegjøre seg fritiden. I et tilfelle med 50% sykmelding tror jeg ikke du ville få invilget å bruke bare 50% avspasering sammen med 50% sykmelding for å få helt fri. Anonymkode: 032ce...a5a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 Det ser ut til at sykdom ved avtalt avspasering blir regnet som det samme som sykdom på en annen fridag, som om du er syk på en lørdag du uansett ikke skulle jobbet, og du har derfor ikke rett på å få spare avspaseringsdagene til en annen gang. Det er imidlertid lov å avtale noe annet. https://www.infotjenester.no/artikler/sykdom-og-opptjent-avspasering/ https://www.virke.no/lovverk-radgiving/jus-arbeidsliv/fagartikler/syk-pa-avtalt-avspaseringsdag/ Anonymkode: 032ce...a5a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 Avtalt avspassering er brukt avspassering,så du har ikke krav på å få disse tilbakeført. Så da "jobber" du disse dagene,og er sykmeldt de andre dagene. At du avspaserer de dagene du egentlig skulle jobbet har ingenting å si. Anonymkode: 9de66...b69
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Avtalt avspassering er brukt avspassering,så du har ikke krav på å få disse tilbakeført. Så da "jobber" du disse dagene,og er sykmeldt de andre dagene. At du avspaserer de dagene du egentlig skulle jobbet har ingenting å si. Anonymkode: 9de66...b69 Det tror jeg ikke hun kan kreve. 50% sykmelding betyr gjerne å jobbe halve dager, spessielt når det er for så kort tid. De dagene hun har avtalt avspasering har det ingenting å si om hun har sykmelding for. De teller som avspasering uansett. Anonymkode: 032ce...a5a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #7 Skrevet 8. april 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det tror jeg ikke hun kan kreve. 50% sykmelding betyr gjerne å jobbe halve dager, spessielt når det er for så kort tid. De dagene hun har avtalt avspasering har det ingenting å si om hun har sykmelding for. De teller som avspasering uansett. Anonymkode: 032ce...a5a Ja er det ikke akkurat det jeg har skrevet? At avtalt avspassering er brukt avspassering? Anonymkode: 9de66...b69
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #8 Skrevet 8. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja er det ikke akkurat det jeg har skrevet? At avtalt avspassering er brukt avspassering? Anonymkode: 9de66...b69 Beklager da misforsto jeg deg. Anonymkode: 032ce...a5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå