Gå til innhold

Kodelås på utgangsdøra? Bra eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bør man velge? Yale Doorman v2n?

Er det å anbefale med sånn? Vi har tre barn som sksl begynne å komme og hå litt selv og vaskehjelp som kommer. Er det sikkert?

Anonymkode: e5a85...363

Fortsetter under...

Skrevet

Henger meg på denne, kunne tenkt meg dette selv pga barna og at nøkler ikke skal forsvinne! 

Anonymkode: 5e06d...093

Skrevet

Jeg synes det er veldig greit. Vi endrer kode fra tid til annen, kan lage egen kode med kort holdbarhet til håndverkere etc. Vi har Yale. Og vi trenger aldri å lure på om døra er låst.

Anonymkode: 55349...223

Skrevet

Fikk en helt ny hverdag 😅 så enkelt å slippe å tenke på alle de nøkkelen. Har Yale doorman 

Anonymkode: 276db...996

Skrevet

Er veldig godt å slippe nøkler! 

Må åpne garasjeporten via en liten fjernstyring som henger sammen med bil"nøkkelen". Ellers er hverdagen nå nøkkelfri. 

Anonymkode: 2e8db...f97

Skrevet

Kodelås anbefales, men gå for en skikkelig en. Yale doorman er sikkert bra, hørt mange som er fornøyd med den. Vi har en billigversjon kjøpt på coop, og den er det mye styr med.

Anonymkode: 9a1fc...5c4

Annonse

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er veldig greit. Vi endrer kode fra tid til annen, kan lage egen kode med kort holdbarhet til håndverkere etc. Vi har Yale. Og vi trenger aldri å lure på om døra er låst.

Anonymkode: 55349...223

Meeeeen, viss strømmen skulle gå, er det da mulighet for nøkkel? Tenker alltid viss... 🙈

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meeeeen, viss strømmen skulle gå, er det da mulighet for nøkkel? Tenker alltid viss... 🙈

Den går på batteri og varsler før batteriet er tomt. Hvordan hadde du foresten tenkt å legge strøm i ytterdøra😂😂😂???

Anonymkode: ebf67...e89

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er batteridrevet. Men ja, det er mulighet for nøkkel. Den har vi i nøkkelboks utendørs. 

Skrevet

Og har barna glemt å låse døra før de går ut...kan bare gå inn på appen å låse/sette på alarmen fra jobb. Var i Spania i fjor sommer og venninna mi skulle låne en jakke av meg. Låste henne inn via appen fra solsenga og låste henne ut etterpå😬

Skrevet

Elsker kodelåsen! Det var et styr før med nøkler som ble glemt eller mistet, nå bare taster vi inn kode. Da barna begynte å gå selv om morgningen kunne vi gå inn på appen og sjekke om de hadde husket å låse og ev. låse etter dem. Men, du MÅ ha et reservebatteri i bilen! Vår gikk plutselig tom uten å gi beskjed, sen kveld med regn og vind, heldigvis hadde vi et nødbatteri i bilen.

Anonymkode: 2ece5...749

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Elsker kodelåsen! Det var et styr før med nøkler som ble glemt eller mistet, nå bare taster vi inn kode. Da barna begynte å gå selv om morgningen kunne vi gå inn på appen og sjekke om de hadde husket å låse og ev. låse etter dem. Men, du MÅ ha et reservebatteri i bilen! Vår gikk plutselig tom uten å gi beskjed, sen kveld med regn og vind, heldigvis hadde vi et nødbatteri i bilen.

Nope, du må ikke ha nødbatteri i bilen. Det holder lenge å ha en nøkkel tilgjengelig. 

Annonse

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nope, du må ikke ha nødbatteri i bilen. Det holder lenge å ha en nøkkel tilgjengelig. 

Spørs jo Om man har med nøkkel eller ikke da.. på doorman på man bruke er 9v batteri  under som nøkkel for å låse opp dersom det har gått tomt..

Anonymkode: e1e46...17c

Skrevet

Vi er kjempefornøyde 😊 er det yale vi har tro 🤔 Enkelt for barna og digg og lete etter nøkkelen når jeg har hendene fulle av bæreposer. 

Det er ofte svigers skal hente / levere noe når vi ikke er hjemme. Da bare trykker de seg inn. 

Veldig kjekt med den appen. Der ser du om døra og alarmen er låst/ på. 

Anonymkode: 367ec...01c

Skrevet

jeg er overbevist, vi skal skifte ytterdør og jeg SKAL ha en slik :) 

Anonymkode: 5d2f0...ad3

Skrevet

Helt genialt. Slipper å bekymre seg for om døra er låst av sistemann, kan bare sjekke appen!

Anonymkode: 433cd...0d9

Skrevet

Rett og slett genialt.

Skrevet

Vi har også Yale doorman. Er veldig fornøyde, ville aldri gått tilbake til nøkkeltilværelsen. 

Vi har tre distré barn, som til og med har klart å miste nøkkelen når jeg knyttet den fast i et eget rom i skolesekken... Føltes til slutt ikke særlig sikkert å låse døra, når minst 3-4 nøkler var på avveie til enhver tid. Og jeg fikk dårlig samvittighet da jeg kom hjem og fant en gutt sittende på trappa uten å kunne komme seg inn...

Anonymkode: d9d6c...364

Skrevet

Vi har en slik matte med tallene fra 1-10 oppe i lekestuen.
Hadde barnebursdag for gutten vår for et par årsiden hvor en av guttene på besøk ropte ut "se jeg kan hoppe koden til døren hjemme".

Da bestemte vi oss for å vente til barna blir litt eldre

Anonymkode: 8ca8e...3d0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en slik matte med tallene fra 1-10 oppe i lekestuen.
Hadde barnebursdag for gutten vår for et par årsiden hvor en av guttene på besøk ropte ut "se jeg kan hoppe koden til døren hjemme".

Da bestemte vi oss for å vente til barna blir litt eldre

Anonymkode: 8ca8e...3d0

Det er jo ikke verre enn å fortelle barna at koden vår er hemmelig. Det har ikke vært et problem hos oss, eller andre vi kjenner. 

Hvis barnet er gammelt nok til å komme hjem til låst dør og være litt alene hjemme er de også gamle nok til å holde koden hemmelig. Altså når de var gamle nok til å få egen nøkkel i «gamle dager». 

Å lære barnet koden før den tid er jo helt unødvendig. 

Anonymkode: d9d6c...364

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi må ha nødbatteri, vår har ikke nøkkel. Har en Yale-kodelås. Dersom den flater ut, slik den gjorde, må man presse et batteri opp fra undersiden og så taste koden. Jeg finner ikke på dette før å være rar heller liksom, hadde det holdt med nakken hadde jeg jo skrevet nøkkel.

Skrevet

Vi har Yale doormann og er kjempefornøyde! Lett å se om barna har husket å låse døren når de drar, om de er kommet hjem. Legge inn egen kode for håndtverkere og se at de faktisk drar når de sier og ikke før. Kunne låse andre inn når man ikke er hjemme eller opprette kode til dem. Nytt liv for oss som er mange å slippe nøkler som er glemt, mistet osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...