Gå til innhold

Hva gjør dere med klær som er brukt, men fortsatt rene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjemme hos oss vokser haugen med "brukt en eller to ganger, men er for rene til å vaskes". Hva gjør dere med slike klær? Hvis en genser er brukt én dag, pleier vi ikke vaske den bare fordi den er brukt, så lenge den lukter rent og ikke har flekker. Og vi vil gjerne ikke gå med akkurat de samme klærne flere dager i strekk, så da blir det gjerne et par bukser og noen gensere som vokser i en haug.

Hva gjør dere?

Anonymkode: 465ec...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haug på gul et på soverommet. Ser ikke så pe t ut, men fungerer jo egentlig fint.

Anonymkode: ae6bd...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger det over stanga på badet. Har horisontal stang på veggen.

Anonymkode: a331e...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ein haug på kommoden på badet. Når den blir så stor, at den snart velter, bruker eg kleda på nytt! 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hjemme hos oss vokser haugen med "brukt en eller to ganger, men er for rene til å vaskes". Hva gjør dere med slike klær? Hvis en genser er brukt én dag, pleier vi ikke vaske den bare fordi den er brukt, så lenge den lukter rent og ikke har flekker. Og vi vil gjerne ikke gå med akkurat de samme klærne flere dager i strekk, så da blir det gjerne et par bukser og noen gensere som vokser i en haug.

Hva gjør dere?

Anonymkode: 465ec...2e2

Det som er brukt vaskes selvfølgelig. Å ikke vaske noe som er brukt hele to ganger ser jeg på som uhygienisk altså. Hvorfor orker dere ikke vaske klærne?

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det som er brukt vaskes selvfølgelig. Å ikke vaske noe som er brukt hele to ganger ser jeg på som uhygienisk altså. Hvorfor orker dere ikke vaske klærne?

Anonymkode: 2cf22...e1a

Det er helt unødvendig å vaske klærne så ofte. Det tar tid, koster penger, sliter på klærne og skader miljøet uten at man får noe igjen for det.

Anonymkode: ae6bd...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt unødvendig å vaske klærne så ofte. Det tar tid, koster penger, sliter på klærne og skader miljøet uten at man får noe igjen for det.

Anonymkode: ae6bd...dfa

Det lukter ikke friskt av folk som ikke vasker klærne sine. Man trenger ikke bruke hverken lange programmer eller mye såpe på slik vask som ikke er superskitten da. 

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er brukt vaskes selvfølgelig. Å ikke vaske noe som er brukt hele to ganger ser jeg på som uhygienisk altså. Hvorfor orker dere ikke vaske klærne?

Anonymkode: 2cf22...e1a

Det har ingen verdens ting med å "ikke orke" å gjøre, det er av mange grunner at vi ikke vasker unødvendig. Miljø for eksempel. Alt som har minste antydning til å ikke være rent, vaskes selvfølgelig. Jeg snakker om det som er brukt, men rent. Les hovedinnlegget?

Anonymkode: 465ec...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er rene nok til å brukes igjen henges de tilbake i skapet. Skapet er til for å oppbevare klær, så hvorfor kan ikke klær som skal brukes igjen henge i skapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det har ingen verdens ting med å "ikke orke" å gjøre, det er av mange grunner at vi ikke vasker unødvendig. Miljø for eksempel. Alt som har minste antydning til å ikke være rent, vaskes selvfølgelig. Jeg snakker om det som er brukt, men rent. Les hovedinnlegget?

Anonymkode: 465ec...2e2

En genser som er brukt og tas av er per def ikke ren. Den er jo brukt. Absurd å legge brukte klær sammen med rent i skapet feks. Det blir lukt i klær som er brukt selv om dere ikke tror det. 

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har ingen verdens ting med å "ikke orke" å gjøre, det er av mange grunner at vi ikke vasker unødvendig. Miljø for eksempel. Alt som har minste antydning til å ikke være rent, vaskes selvfølgelig. Jeg snakker om det som er brukt, men rent. Les hovedinnlegget?

Anonymkode: 465ec...2e2

Dere bruker klær typ 10 + ganger da eller? Jeg opplever ekstremt sjelden at klærne blir synlig skitne, men de må jo vaskes for det, de er jo brukt. Praktiserer du det samme med personlig hygiene? Er det ikke synlig skittent så vaskes det ikke? Ikke håndvask og dusj om ikke dere er synlig skitne?

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere bruker klær typ 10 + ganger da eller? Jeg opplever ekstremt sjelden at klærne blir synlig skitne, men de må jo vaskes for det, de er jo brukt. Praktiserer du det samme med personlig hygiene? Er det ikke synlig skittent så vaskes det ikke? Ikke håndvask og dusj om ikke dere er synlig skitne?

Anonymkode: 2cf22...e1a

Ja, du har jo skjønt det🙄🙈

Anonymkode: 500e0...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere bruker klær typ 10 + ganger da eller? Jeg opplever ekstremt sjelden at klærne blir synlig skitne, men de må jo vaskes for det, de er jo brukt. Praktiserer du det samme med personlig hygiene? Er det ikke synlig skittent så vaskes det ikke? Ikke håndvask og dusj om ikke dere er synlig skitne?

Anonymkode: 2cf22...e1a

Jeg skjønner at du har tungt for det, så jeg gidder ikke svare deg mer. Forholder meg til de som har kapasitet nok til å skjønne hva det er snakk om! God bedring.

Anonymkode: 465ec...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle en hylle på badet der slikt tøy blir lagt. Blir det for liten plass i hylla, må vi engasjere oss litt. Ungene har blitt flinke til å bruke ting flere ganger,  så det oftes hver søndag de går over for da prøver jeg å komme til bunn i skittentøyskurven. Og merkelig nok er det ofte plass i vaskemaskinen. Kleshaugen er ikke så stor hos oss, men honklehaugen er en helt annen sak. De bruker honklene hjemme flere ganger, men med to tennåringer som har gym og trener blir den stor. Så fler honklevasker hver uke enn klesvasker. 

Anonymkode: 17a5f...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at du har tungt for det, så jeg gidder ikke svare deg mer. Forholder meg til de som har kapasitet nok til å skjønne hva det er snakk om! God bedring.

Anonymkode: 465ec...2e2

Herlighet, hvorfor så furten? Det er vanlig å vaske ting som er brukt, synlig skitne eller ei. Mye skitt og bakterier fra feks hud synes jo ikke akkurat😂

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har alle en hylle på badet der slikt tøy blir lagt. Blir det for liten plass i hylla, må vi engasjere oss litt. Ungene har blitt flinke til å bruke ting flere ganger,  så det oftes hver søndag de går over for da prøver jeg å komme til bunn i skittentøyskurven. Og merkelig nok er det ofte plass i vaskemaskinen. Kleshaugen er ikke så stor hos oss, men honklehaugen er en helt annen sak. De bruker honklene hjemme flere ganger, men med to tennåringer som har gym og trener blir den stor. Så fler honklevasker hver uke enn klesvasker. 

Anonymkode: 17a5f...ec1

Sorry, men dette tok et ellers tørt tema til et fantastisk nivå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske små barn så legger det frem til dagen etter, evt så ligger det på badet på en benk til dagen etter der igjen. Om det virker helt fint kan jeg også legge det i kommoden til barna igjen. Mine egne klær der kommer det an på...bukser og gensere bruker jeg flere ganger. Overdeler vaskes etter en dags bruk. Undetøy også (ikke bh). 

Håndklær henges opp etter dusjing og brukes flere ganger. 

Anonymkode: e7e2c...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ganske små barn så legger det frem til dagen etter, evt så ligger det på badet på en benk til dagen etter der igjen. Om det virker helt fint kan jeg også legge det i kommoden til barna igjen. Mine egne klær der kommer det an på...bukser og gensere bruker jeg flere ganger. Overdeler vaskes etter en dags bruk. Undetøy også (ikke bh). 

Håndklær henges opp etter dusjing og brukes flere ganger. 

Anonymkode: e7e2c...3c3

Er ikke gensere overdeler?

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den genseren jeg brukte på jobb i går, kan jeg glatt bruke igjen på tirsdag. Da henger den på en knagg på badet, mens den skjorta jeg bruker i dag, kanskje også brukes i morgen. Har litt slik rullering, men er skjorta brukt to dager på rad, så går den i skittentøyet på dag to. Buksa brukes flere dager på rad før den havner i skittentøyet, så lenge den ikke har fått flekker. Undertøy vaskes etter én dags bruk, selvfølgelig. 

Anonymkode: 18fe7...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ganske små barn så legger det frem til dagen etter, evt så ligger det på badet på en benk til dagen etter der igjen. Om det virker helt fint kan jeg også legge det i kommoden til barna igjen. Mine egne klær der kommer det an på...bukser og gensere bruker jeg flere ganger. Overdeler vaskes etter en dags bruk. Undetøy også (ikke bh). 

Håndklær henges opp etter dusjing og brukes flere ganger. 

Anonymkode: e7e2c...3c3

Veldig enig i punktet om håndklær! Fullstendig unødvendig å vaske håndkledet etter å ha tørket seg etter én dusj. Håndkletørrer er et genialt produkt. 

Anonymkode: 18fe7...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...