Gå til innhold

Hvilken øyefarge har jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt veldig blå øyne, men synes fargen har endret seg litt de siste årene. Hvilken øyefarge synes dere jeg har?

20190405_110417.jpg

Anonymkode: c446b...d6b

Fortsetter under...

Skrevet

Veldig fin farge! Mye grønt/turkist i de.

Anonymkode: c497b...9d7

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig fin farge! Mye grønt/turkist i de.

Anonymkode: c497b...9d7

Takk! Men jeg trodde ikke øyne kunne bytte farge i voksen alder. De var blå-blå tidligere. Så nå er de mer grønn eller turkis da? Merkelige greier.

HI

Skrevet

Aquamarin var det første som slo meg.

Jeg opplever forøvrig det samme. Øynene mine var også veldig blå, men har endret seg mer mot slik dine er.

Anonymkode: fe4c2...335

Skrevet

Jeg synes også du har blågrønne.

Jeg føler det er ganske vanlig at øyne endrer seg litt. Jeg har også hatt blå hele livet, men de er blitt mer grønne. Det ene øyet er helt grønt, såpass at folk bemerker at jeg har to ulike farger. Min mann har hatt mørkebrune, de er blitt lysere med mer grønt i.

Anonymkode: b427d...9f5

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har alltid hatt veldig blå øyne, men synes fargen har endret seg litt de siste årene. Hvilken øyefarge synes dere jeg har?

20190405_110417.jpg

Du har ikke "tint" på linsene, da? Ser ut som det, nemlig. Bare sånn farge for at man skal se og håndtere linsene, altså. Det kan virke inn på øyenfarge.

Anonymkode: 5af8f...8c0

Annonse

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke "tint" på linsene, da? Ser ut som det, nemlig. Bare sånn farge for at man skal se og håndtere linsene, altså. Det kan virke inn på øyenfarge.

Anonymkode: 5af8f...8c0

Det ser sånn ut. Siden det er blått rundt iris også. 

Anonymkode: cb145...dee

Skrevet

Akkurat det samme har skjedd med mine øyne. Da jeg var barn, var de ganske mørkt blågrå. Nå (jeg er 39) har de en ganske lys blågrønn farge. 

Jeg bruker forresten også linser som har en ørliten anelse blått i seg (bare for at man skal kunne se dem), og de påvirker ikke øyenfargen. Har tatt bilder med og uten. 

Anonymkode: 9c8f6...df8

Skrevet

De er fortsatt blå, men med et lite snev av grønt. Jeg vil likevel si at det bør stå "blå øyne" i passet.

Anonymkode: 0d0b6...ea6

Skrevet

Du har jo på deg fargede linser. 

Anonymkode: 356d0...de4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det samme har skjedd med mine øyne. Da jeg var barn, var de ganske mørkt blågrå. Nå (jeg er 39) har de en ganske lys blågrønn farge. 

Jeg bruker forresten også linser som har en ørliten anelse blått i seg (bare for at man skal kunne se dem), og de påvirker ikke øyenfargen. Har tatt bilder med og uten. 

Anonymkode: 9c8f6...df8

Jeg har svart over her, men opplever det samme som deg. De linsene påvirker ikke øyefargen. Om noe så burde de i så fall gjøre øynene blåere, ikke lysere og grønnere. Har jeg på meg en linse og et øye uten så kan man ikke se forskjell på fargen på øynene, så den fargen som er i linsen er så lite at det ikke utgjør noe for irisfargen som ses.

Anonymkode: fe4c2...335

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo på deg fargede linser. 

Anonymkode: 356d0...de4

Nei, de er faktisk helt blanke. Jeg vet ikke hvorfor de ser farget ut, men jeg lover at de er blanke. Øynene mine har lik farge med og uten. 

Ellers godt å høre at det ikke er uvanlig å bytte farge, ble nesten litt bekymret. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...