Gå til innhold

Kalorier og slanking, grønnsaker, hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gå ned i vekt og teller kalorier. Er antall kalorier «absolutt», eller kan jeg feks spise masse grønnsaker som snacks? Blir jo kalorier det også.. men det er jo sunt? Bør jeg begrense mengde kål, kålrot, gulrot som snacks?

Anonymkode: 46bf7...308

Fortsetter under...

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøver å gå ned i vekt og teller kalorier. Er antall kalorier «absolutt», eller kan jeg feks spise masse grønnsaker som snacks? Blir jo kalorier det også.. men det er jo sunt? Bør jeg begrense mengde kål, kålrot, gulrot som snacks?

Selvfølgelig må det begrenses det også men man kan spise mye mer av det for samme kaloerier som mye annet snacks. Men typisk misforståelse blant overvektige om at «jeg lever så sunt» uten å tenke på at man ikke kan overspise uansett mat. 

Anonymkode: c5307...737

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig må det begrenses det også men man kan spise mye mer av det for samme kaloerier som mye annet snacks. Men typisk misforståelse blant overvektige om at «jeg lever så sunt» uten å tenke på at man ikke kan overspise uansett mat. 

Anonymkode: c5307...737

Vel, hvis man teller kalorier så er grønnsaker noe man kan spise mye av.

Eks 1 medium gulrot eller 100 g blomkål, ca 20 kcal... noe helt annet med frukt.

Anonymkode: 56394...d78

Skrevet

Hvis du går over antall kalorier du kan spise, så er det ikke grønnsaker som er problemet, for så mye grønnsaker spiser du ikke i løpet av en dag.

Anonymkode: 1bc1a...c6c

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du går over antall kalorier du kan spise, så er det ikke grønnsaker som er problemet, for så mye grønnsaker spiser du ikke i løpet av en dag.

Nei, men når jeg er sulten på kvelden feks. Bør jeg heller droppe å spise litt grønnsaker da så jeg ikke går over totalt antall kalorier?

Vanskelig å høvle ned mer på andre måltider, er konstant sulten!

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men når jeg er sulten på kvelden feks. Bør jeg heller droppe å spise litt grønnsaker da så jeg ikke går over totalt antall kalorier?

Vanskelig å høvle ned mer på andre måltider, er konstant sulten!

Ja, det bør du. En kalori er en kalori uansett. Men hvorfor er du så sulten, ligger du veldig lavt på kaloriinnhold eller spiser du for kaloririk mat og får for lite mat i deg?

Annonse

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det bør du. En kalori er en kalori uansett. Men hvorfor er du så sulten, ligger du veldig lavt på kaloriinnhold eller spiser du for kaloririk mat og får for lite mat i deg?

*får for lite mengde mat i deg?*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...