Gå til innhold

Tennåringsjente og påskeegg uten snop


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nja... eller at alle familier gjør ting på sin måte. For min del er heiskort og kinobillett bedre enn å stappe seg full av godis. 

Men dine får jo begge deler. Så de stapper seg jo også fulle av godis...

Anonymkode: 92a1f...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig det der at unger som får mange gaver til jul, påske, sommerferie, bursdag osv, alltid ikke får noe resten av året...

Anonymkode: 7c096...ba4

Hvorfor er det så merkelig? Min får ikke gaver til sommerferien, og vi reiser sjelden på ferie. Ikke får hun mange gaver til jul heller, selv om jeg legger flid i gaver, for vi har liten familie. Men jeg elsker å lage innholdsrike julestrømper, pakkekalender og påskeegg. Det er ikke slik at hun aldri får noe ellers. Men det som kommer på listen over har lyst på, og ikke trenger, det kommer svært sjelden utenom, ja. Synes ikke det er så crazy med en bukse og litt stæsj utenom snop i påske-egget heller, egentlig. 

Kanskje alt utenom marsipan og kvikk-lunsj er brudd på skikk og bruk? 😱🙈

Anonymkode: 63581...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dine får jo begge deler. Så de stapper seg jo også fulle av godis...

Anonymkode: 92a1f...293

Hvis det å få ett lite egg med sjokolade er å stappe seg fulle av godis så ok😊. Egget skal holde hele påsken og det er det godiset de får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De får påskeegg fra far når de er hos han i påsken og av meg når de er hos meg i påsken. Av foreldrene til barnas far får de lite og i hvetfall ikke noe utenom jul og bursdag. Ikke ser de dem heller. 

Du mener det er lite å ikke få noe utenom julegave og bursdagsgave? 🤦‍♀️ De besteforeldrene høres da veldig fornuftige ut.

Anonymkode: 284e6...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener det er lite å ikke få noe utenom julegave og bursdagsgave? 🤦‍♀️ De besteforeldrene høres da veldig fornuftige ut.

Anonymkode: 284e6...f6a

Vel. Jeg mener ingen is, ingen kino , ingen overraskelser osv. De ser dem ikke. De får 200 kr til jul og bursdag . Thats it. Det er ikke definisjonen på fornuftige besteforeldre i mine øyne . De har sine grunner men likevel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vel. Jeg mener ingen is, ingen kino , ingen overraskelser osv. De ser dem ikke. De får 200 kr til jul og bursdag . Thats it. Det er ikke definisjonen på fornuftige besteforeldre i mine øyne . De har sine grunner men likevel 

Du får lære gutta å sende brev og gaver (som de har laget eller betalt med egne penger), ringe dem for å prate ol. De er gamle nok til at slikt bør være gjensidig.

Anonymkode: b6dfd...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får lære gutta å sende brev og gaver (som de har laget eller betalt med egne penger), ringe dem for å prate ol. De er gamle nok til at slikt bør være gjensidig.

Anonymkode: b6dfd...8af

Uten å gå inn på familien nærmere så går det ikke. Hvis de selv ønsker kontakt når de blir store står de fritt til å gjøre det. Nå går det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Uten å gå inn på familien nærmere så går det ikke. Hvis de selv ønsker kontakt når de blir store står de fritt til å gjøre det. Nå går det ikke. 

De er dårlige besteforeldre fordi de ikke gir dem is, går på kino med dem ol, men dere vil ikke ha kontakt med dem? Her forsto jeg ikke logikken.

Anonymkode: b6dfd...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De er dårlige besteforeldre fordi de ikke gir dem is, går på kino med dem ol, men dere vil ikke ha kontakt med dem? Her forsto jeg ikke logikken.

Anonymkode: b6dfd...8af

Selvsagt ikke . De er ikke dårlige folk. De har sine grunner. Vi kan ikke ha kontakt med dem, vi vil men kan ikke. For ordens skyld er jeg og far helt enige. Heldigvis har barna mange voksne som er glad i dem og kan og vil være sammen med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Selvsagt ikke . De er ikke dårlige folk. De har sine grunner. Vi kan ikke ha kontakt med dem, vi vil men kan ikke. For ordens skyld er jeg og far helt enige. Heldigvis har barna mange voksne som er glad i dem og kan og vil være sammen med dem. 

Ok. Det høres bare veldig rart ut i denne sammenhengen.

Anonymkode: b6dfd...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Det høres bare veldig rart ut i denne sammenhengen.

Anonymkode: b6dfd...8af

Hvordan høres det rart ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hvordan høres det rart ut?

Det virket som om du var veldig misfornøyd med hvordan de følger opp ungene og hvor lite de gir dem. Det virket rart når dere ikke vil ha kontakt.

Anonymkode: b6dfd...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det virket som om du var veldig misfornøyd med hvordan de følger opp ungene og hvor lite de gir dem. Det virket rart når dere ikke vil ha kontakt.

Anonymkode: b6dfd...8af

Jeg ER veldig misfornøyd med hvordan de velger å være besteforeldre . Det innebærer også at jeg ikke bifaller deres oppfølging av barna. De har sine grunner. De lever sine liv og vi våre. Vårt og deres liv er ikke forenelig nå. Deres valg påvirker våre barn . Når barna blir store får de selv bestemme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg ER veldig misfornøyd med hvordan de velger å være besteforeldre . Det innebærer også at jeg ikke bifaller deres oppfølging av barna. De har sine grunner. De lever sine liv og vi våre. Vårt og deres liv er ikke forenelig nå. Deres valg påvirker våre barn . Når barna blir store får de selv bestemme 

Ok.

Anonymkode: b6dfd...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Da får du synes det.

Hersketeknikk much?

Dine unger får påskeegg med godis av både deg og far. Så får de påskeegg stappet av gaver og kontanter utrolig nok av et besteforeldrepar. Dette mener du er helt flott for det er mye bedre det enn at de stapper i seg godis. Men du glemmer at både du og far gir påskeegg med godis. Men dette er såklart et lite egg...så her får de ikke anledning til å spise mye. Og dette er i tillegg det eneste snopet de får hele påsken. Det merkeligste av alt er at du vet størrelsen på eggene alle andre gir for du har allrede konkludert med at alle andre stapper i seg snop. 

Du må gi deg rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Suppehue skrev:

Hersketeknikk much?

Dine unger får påskeegg med godis av både deg og far. Så får de påskeegg stappet av gaver og kontanter utrolig nok av et besteforeldrepar. Dette mener du er helt flott for det er mye bedre det enn at de stapper i seg godis. Men du glemmer at både du og far gir påskeegg med godis. Men dette er såklart et lite egg...så her får de ikke anledning til å spise mye. Og dette er i tillegg det eneste snopet de får hele påsken. Det merkeligste av alt er at du vet størrelsen på eggene alle andre gir for du har allrede konkludert med at alle andre stapper i seg snop. 

Du må gi deg rett og slett. 

DU må gi deg. Barna får ikke egg av både meg og far. Som jeg skrev så får de av meg når de er hos meg og av far når de er hos han i påsken. Vi har annen hver påske. De får kun det godiset hele påsken ja. De trenger ikke mer. Egg tradisjonen min manns foreldre har er ikke noe de har begynt med nå. De har hatt den i alle år og før jeg og ungene kom inn i bildet. De tok mine barn inn i varmen og behandler dem akkurat likt som andre barnebarn. De gjør ikke forskjell. De har mulighet og lyst til å gi dette og det synes jeg er kjempeflott . Det er jeg og mannen som har bestemt at de må spare pengene til ferien. De trenger ikke penger i hverdagen og da har de det de trenger av lommepenger på ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg ER veldig misfornøyd med hvordan de velger å være besteforeldre . Det innebærer også at jeg ikke bifaller deres oppfølging av barna. De har sine grunner. De lever sine liv og vi våre. Vårt og deres liv er ikke forenelig nå. Deres valg påvirker våre barn . Når barna blir store får de selv bestemme 

Du gir ingen mening her. Det er mulig å ha kontakt men dere velger det bort?

Anonymkode: 92a1f...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du gir ingen mening her. Det er mulig å ha kontakt men dere velger det bort?

Anonymkode: 92a1f...293

Det er fysisk mulig ja men av ulike årsaker blir det helt feil så vi har valgt å ikke ha kontakt utover julekort og at vi sender årlige bilder av barna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

DU må gi deg. Barna får ikke egg av både meg og far. Som jeg skrev så får de av meg når de er hos meg og av far når de er hos han i påsken. Vi har annen hver påske. De får kun det godiset hele påsken ja. De trenger ikke mer. Egg tradisjonen min manns foreldre har er ikke noe de har begynt med nå. De har hatt den i alle år og før jeg og ungene kom inn i bildet. De tok mine barn inn i varmen og behandler dem akkurat likt som andre barnebarn. De gjør ikke forskjell. De har mulighet og lyst til å gi dette og det synes jeg er kjempeflott . Det er jeg og mannen som har bestemt at de må spare pengene til ferien. De trenger ikke penger i hverdagen og da har de det de trenger av lommepenger på ferie. 

Helt facinerende hvordan du alltid forandrer historiene underveis i trådene. Slike som deg er umulig å diskutere med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Suppehue skrev:

Helt facinerende hvordan du alltid forandrer historiene underveis i trådene. Slike som deg er umulig å diskutere med. 

Hvor har jeg forandret historien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er fysisk mulig ja men av ulike årsaker blir det helt feil så vi har valgt å ikke ha kontakt utover julekort og at vi sender årlige bilder av barna 

Feil for hvem? 

Anonymkode: 92a1f...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Feil for hvem? 

Anonymkode: 92a1f...293

Feil for barna og oss voksne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Feil for barna og oss voksne 

Dere voksne tenker jeg...

Anonymkode: 92a1f...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feil for hvem? 

Anonymkode: 92a1f...293

Ikke meg du svarer, men for Guds skyld gi deg! Hva som foregår i hennes familie angår da for pokker ikke deg. Og hun trenger ikke forsvare seg.

Anonymkode: 1326c...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere voksne tenker jeg...

Anonymkode: 92a1f...293

Du ser ikke at det kan finnes grunner til at foreldre mener at det er i barnas beste interesse  å ikke ha kontakt med noen i familien ? 

Endret av mamma til adhd gutt<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...