Gå til innhold

Klær til begravelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ha på meg en blå/grå bukse, hvit bluse med brun cardigan? 🤔

Anonymkode: 5ca5a...1cb

Skrevet

Ja, der kan du. 

Anonymkode: 11b77...50b

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Sort er den best passende fargen. Har vært i flere begravelser den siste tiden, og ingen har kledd seg slik du beskriver. 

Anonymkode: 72c80...f81

Skrevet

Eg ser at folk går med kva som helst i begravelse, alt fra fin dress til joggekle.. Alt er egentlig innafor. 

Det viktigeste er at du kjem ❤

Så ja, det er absolutt fint og greit med det du beskriver 

Anonymkode: 7cfad...0c9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke gjort det. Sort er den best passende fargen. Har vært i flere begravelser den siste tiden, og ingen har kledd seg slik du beskriver. 

Anonymkode: 72c80...f81

Og jeg har vært i begravelser hvor det har vært farger som rødt og grønt på antrekkene. 

Det viktigeste, foruten å møte opp, er å være alminnelig pent kledd. 

Anonymkode: 11b77...50b

Skrevet

Takk, var litt usikker. Er borte til i morgen kveld og skal i begravelse torsdag så har ingen mulighet til å kjøpe noe nytt mer passende 🙊

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk, var litt usikker. Er borte til i morgen kveld og skal i begravelse torsdag så har ingen mulighet til å kjøpe noe nytt mer passende 🙊

Du kan fint gå med det du beskriver. Virkelig ikke nødvendig å kle seg i sort fra topp til tå

Skrevet

Takk :)

Skrevet

Sist jeg var i begravelse, til en i familien stilte jeg i rødt skjerf. Den avdøde var glad i farger :)

Begravelsen før det hadde jeg svart bukse, men jakke og bluse var andre farger, veldig dempede/mørke rødfarger der også, faktisk. Der hadde flere i familien andre farger enn svart, noen svart, noen marine, noen grått, noen brunt, noen helt andre farger, noen mer uformelt, noen formelt. Og alle barna i familien var kledd i muntre farger, "for xxx var jo så glad i farger", sa de der også. Ungene selv sa at de hadde pyntet seg for xxx.

Vanligvis forsøker jeg å være svart/mørkt kledd i begravelser, men i de to siste hadde jeg ikke tilgang til de klærne mine, så da måtte jeg ty til andre løsninger. Det er helt greit det også.

Det du planlegger å gå i er helt ok, HI. Som andre sier - det viktigste er at du kommer

Anonymkode: 6b7d8...922

Skrevet

Vi var for noen måneder i begravelse der den avdøde ønsket at alle kom i sterke farger bare det ikke var svart. Tom presten gikk i rosa og gult. Avdøde var en godt voksen dame som hadde vært syk lenge og hadde mye tid til å tenke hvordan begravelsen skulle være. Inkludert musikken. Ingen Bjørn Eidsvåg Eg ser.

Er det en tradisjonell begravelse er svart førstevalg, men med mindre det er familiemedlem mener jeg alminnlig pent antrekk holder. Viktigst at man kommer.

Anonymkode: c2adc...116

Skrevet

Sort er overhodet ikke nødvendig.

Skikk og bruk i dag er at man er pent kledd, og ikke i skrikende farger og mønstre. Ellers kommer folk i mørkeblå, brune osv klær altså

Noen ganger har den avdøde selv ønsker, som da min bestefar døde i fjor sommer. Han var 92 år gammel og hadde mange oldebarn, han sa klart ifra at han ville ikke ha et eneste sortkledd barn i sin begravelse, han ville at de skulle komme i sine fargeglade sommerklær. Alle oldebarna gjorde det, og alle oldebarna hadde med seg en rose hver i forskjellige farger så det ble en fargeglad bukett på kisten til slutt.

Men som sagt, jeg har vært i flere begravelser og det er slett ikke flertallet som kommer i helsort lenger altså.

Anonymkode: 62451...efe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...