Gå til innhold

Alarmklokke for eldre

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling eller erfaring med det? 

Min mor på 80 år er sprek og frisk både fysisk og psykisk, men hun bor alene i en stor enebolig med trapper. 

Hun er oppe på toalettet om natten og opp og ned i kjelleren daglig, så vi barna hadde følt oss tryggere om hun hadde hatt en slags alarm om uhellet er ute. 

Trygghetsalarm har hun ikke lyst på, men en alarm som går til en av oss er greit. 

Så er det noen som har kunnskap om dette og ev kan anbefale en klokke? Det er også viktig at den ikke er for stor, for hun er skikkelig forfengelig og det sitter nok langt inne å bytte ut gullklokken med en ‘plastklokke’ ;)

Anonymkode: cbffe...a05

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144365017-alarmklokke-for-eldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestemor hadde trygghetsalarm som ikke gikk til sentral, men til oss. Den fungerte sånn at hvis hun trykket på knappen (med eller uten vilje...), ringte telefonen god oss og vi kunne prate med henne selv om telefonen var langt unna. Hvis vi ikke til telefonen, gikk alarmen videre til tanten og onkelen min. Mulig den gikk til en sentral hvis ingen svarte, men det er jeg litt usikker på. 

Dette er en del år siden og alarmen var koblet til fasttelefonen, men det finnes sikkert noe tilsvarende nå også. 

Anonymkode: d8de1...d11

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bestemor hadde trygghetsalarm som ikke gikk til sentral, men til oss. Den fungerte sånn at hvis hun trykket på knappen (med eller uten vilje...), ringte telefonen god oss og vi kunne prate med henne selv om telefonen var langt unna. Hvis vi ikke til telefonen, gikk alarmen videre til tanten og onkelen min. Mulig den gikk til en sentral hvis ingen svarte, men det er jeg litt usikker på. 

Dette er en del år siden og alarmen var koblet til fasttelefonen, men det finnes sikkert noe tilsvarende nå også. 

Glemte å skrive at hun fikk den gjennom hjelpemiddelsentralen el.

Jeg vil absolutt anbefale en trygghetsalarm, for både hennes del og for deres. Enten en helt vanlig en, eller en fallalarm, en som utløses ved fall. Alarmene går til hjemmesykepleiens responsteam som sender ut sykepleier og fagarbeider som bistår evt også sender videre ved skade.

Anonymkode: e6a1b...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...