Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #1 Skrevet 2. april 2019 Jeg gruer meg så veldig. Ble helt kvalm og satt ut da tannlegen sa at «denne må vi trekke». Har ikke satt opp time ennå. Jeg er sikkert kjempe barnslig, men jeg er redd!! Tannen er i overkjeven. Noen som kan forklare meg hva som skjer? Erfaringer? Anonymkode: 4eb0d...2be
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 Ingenting å være bekymret for, jeg har trekt 3 og operert ut 1. Du får bedøvelse rundt hele tannen, de setter noe rundt tannen, sikkert for å få bedre tak, og vips så er den ute. Du får en vatt-dott som du skal ha i hullet til det slutter å blø, og får beskjed om å ikke tygge på den siden de første 3-4 dagene. Vet ikke når den er oppe, husker ikke, men jeg fikk beskjed om å skylle med corsodyl munnvann et par-tre ganger pr dag, ikke komme borti med tannbørsten de første dagene. Ta kontakt hvis det begynner å blø igjen, ikke løfte tungt, som kan trigge til blødning. Anonymkode: d37bc...f02
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 Tannlegen min sa at historiene om å trekke visdomstenner er som historiene om fødsler, man hører ikke om de hundretusener som føder uten problemer, man hører om de som opplever tøffe fødsler. Sånn er det med visdomstenner også, snakk med folk i 50-årene, det er veldig få som har visdomstennene sine. Det er helt vanlig at de trekkes en gang i løpet av livet og for de aller aller fleste er det helt uproblematisk, tannlegene gjør dette daglig. Jeg har trekt to stykker, de kunne jeg ta hos vanlig tannlege. Rette røtter så de bare kunne trekkes rett ut. En oppe og en nede. Jeg fikk bedøvelse, og tannlegen trakk de ut. Litt ekkel lyd inni kjeven, knaser litt liksom, men helt uproblematisk. Det er bedre å trekke oppe enn nede om du tenker på dagene etterpå, for da slipper du at noe legger seg nedi "hullet" som skal gro etter tanna. Men ta litt små biter, tygg på andre siden, og skyll munnen med vann etter hvert måltid så er du sikker. Jeg skal trekke tann nr tre nå snart, men den har en krokete rot så tannlegen henviser med til kirurg for å fjerne den. Anonymkode: 74a4b...86b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 Jeg var hos spesialist og trakk 2 og 2. Første de på ene siden så på andre siden. 10 dager mellom. Pga mine satt dypt så måtte jeg sy etter alle 4. 3 av tennene ble trekt som vanlig. Full bedøvelse rundt om og ut med tanna. Tann nr 4 satt veldig dypt og rart til så den måtte de dele opp før de fikk fjernet den. Ikke noe ekstra problem der eller utennom at det tok litt lenger tid. Eneste jeg kan sette fingeren på er at syingen til den ene tanna ble litt rar. Der ble huden strekt over hullet og sydd igjen. Det ble en matfelle. Måtte tilbake for å sprette opp for så å sy igjen på en annen måte. Anonymkode: 7966c...b9e
Førstemann Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 Egentlig ikke noe å grue seg for, men jeg liker ikke tannlege så skjønner deg godt. Men det gikk virkelig kjempefint med alle mine!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 Trakk visdomstann oppe nå nylig. Tygde på motsatt side en stund, men kunne spise og drikke med en gang jeg var ute. Ingen sting, lite blod. Matrester setter seg lett fast, så jeg brukte bakteriedrepende uten sterk smak i starten. Nå pusser jeg vanlig og bruker liten kost i området om noe blir sittende. Dette var første gang jeg var til tannlegen uten beroligende eller narkose på 20 år. Har ekstrem tannlegeskrekk, men bestemte meg, gjennomførte, og har verdens beste selvfølelse i etterkant! 😊 Anonymkode: d40e8...a1f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 Ååå, jeg blir kvalm bare av å lese 🙊🙊 Jeg har så sinnsykt tannlegeskrekk! Får vival bare jeg skal borre. Fikk også beskjed om å ta visdommstennnene. To kan trekkes, men de to andre må opereres ut 🙊 Dette så tannlegen for 1.5 år siden. Har ikke gjort noe med det... Anonymkode: 1cae1...2db
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #8 Skrevet 2. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gruer meg så veldig. Ble helt kvalm og satt ut da tannlegen sa at «denne må vi trekke». Har ikke satt opp time ennå. Jeg er sikkert kjempe barnslig, men jeg er redd!! Tannen er i overkjeven. Noen som kan forklare meg hva som skjer? Erfaringer? Anonymkode: 4eb0d...2be Du kan trekke tannen i narkose. Jeg fikk det valget når jeg skulle trekke mine. Da ga de også ekstra smertestillende så jeg ikke våknet med smerter. Anonymkode: 46b11...969
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #9 Skrevet 2. april 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan trekke tannen i narkose. Jeg fikk det valget når jeg skulle trekke mine. Da ga de også ekstra smertestillende så jeg ikke våknet med smerter. Anonymkode: 46b11...969 Kan man bare bestille time til dette?? Anonymkode: 1cae1...2db
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #10 Skrevet 2. april 2019 Keg gruet meg også. Ikke til trekkingen, men til bedøvelsen. Jeg slapp heldigvis bedøvelse. Litt vondt der og da, men bar et lite «svipp» og så var den ute. Anonymkode: 88fb7...ade
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #11 Skrevet 2. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Keg gruet meg også. Ikke til trekkingen, men til bedøvelsen. Jeg slapp heldigvis bedøvelse. Litt vondt der og da, men bar et lite «svipp» og så var den ute. Anonymkode: 88fb7...ade Trakk du UTEN bedøvelse????? Anonymkode: 1cae1...2db
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #12 Skrevet 2. april 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan man bare bestille time til dette?? Anonymkode: 1cae1...2db Altså vet ikke hvor i landet du bor? Men kan anbefale deg en klinikk som gjør det. De har godkjenning for det. Det er de beste tannlegene på dette feltet så du er godt ivaretatt Anonymkode: 46b11...969
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #13 Skrevet 2. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Altså vet ikke hvor i landet du bor? Men kan anbefale deg en klinikk som gjør det. De har godkjenning for det. Det er de beste tannlegene på dette feltet så du er godt ivaretatt Anonymkode: 46b11...969 Ikke alle kan trekke i narkose men denne klinikken kan Anonymkode: 46b11...969
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #14 Skrevet 2. april 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså vet ikke hvor i landet du bor? Men kan anbefale deg en klinikk som gjør det. De har godkjenning for det. Det er de beste tannlegene på dette feltet så du er godt ivaretatt Anonymkode: 46b11...969 Hva heter klinikken? Anonymkode: 4eb0d...2be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå