Gå til innhold

Hva annet kan jeg ha til bunaden enn bunadsko?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså jeg tenkte og kjøpe noe i retning av dette, som blir ganske riktig farge til min bunad. http://glamolous.com/shop/women/shoes/pointy-toe-strappy-heels-light-blue/

Anonymkode: 9f289...340

Hahahaha, et syn for guder :D

Om noen virkelig hadde kommet med et tradisjonelt "kjerringplagg" som bunad og slike sko på 17.mai hadde jeg virkelig fått noe å le av. Nesten morsommere og mer peke-verdig enn ungjentene som har så korte kjoler/skjørt at trusa synes på nasjonaldagen vår...

Nei, takke seg til trauste skinnsko på 17.mai altså.

Anonymkode: 7bc97...8fa

Skrevet (endret)
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså jeg tenkte og kjøpe noe i retning av dette, som blir ganske riktig farge til min bunad. http://glamolous.com/shop/women/shoes/pointy-toe-strappy-heels-light-blue/

Kjempefine! Stødige og gode blir de også når du skal krysse den gjørmete fotballbanen for å komme fram til sekkeløpet på 17.mai. Det blir jo nesten som piggsko med de hælene. Har du tenkt på strømper? Eller satser du på sommertemperatur og bare tær? Strømper i sandaler er jo så 2012. 🙄

Endret av Himmel og hav
Skrevet
8 timer siden, frk Nilsen skrev:

Klaveness har snørestøvletter til bunad. Bunadskoene derfra er veldig gode og behagelige å gå med.  http://klaveness.no/footwear/collection/folklore?p=2

De var fine. Ellers tenker jeg at det er viktigere at skoene er gode å ha på seg (tenker 17.mai), enn at de er trendy.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg er mest nysgjerrig på er hvor du har kjøpt Lierbunaden din? Sånn med tanke på at min, og alle andre lierbunader er mer mørk blå enn gråblå? Men jeg kan jo kanskje foreslå et par lys rosa sandaler, så passer de til broderiet 😂

Anonymkode: 65427...b02

Skrevet

Jeg ser for meg at skoene følges av langt, bleket hår, ‘fyldige’ lepper og tykke øyevipper?

Anonymkode: cd04c...5fa

Skrevet

Sorte sko er vel innafor uansett.

Hadde en stund ecco pensko, er de mest behagelige skoene jeg noen gang har hatt å gått med. Helst tar jeg joggesko på til bunad, i hvert fall på 17. mai hvor man må gå mye, men der har bunadspolitiet/min mor satt ned foten.

De bunadskoene jeg har er helt greit å ha på de 10 første minuttene i toget, etter det er det gnagsår utav en annen verden, og skoene egner seg best til å ha på når jeg sitter i ro på kafe. De ligger under bordet når jeg går å handler. Har faktisk gått over halve toget i sokkelesten, og da synes jeg kanskje joggesko er hakket bedre.

Mitt råd til deg er derfor: Finn sko som er behagelig å ha på, og som du klarer å gå i over tid.

Anonymkode: fbe1c...9c5

Skrevet
På ‎01‎.‎04‎.‎2019 den 17.41, Himmel og hav skrev:

Kjempefine! Stødige og gode blir de også når du skal krysse den gjørmete fotballbanen for å komme fram til sekkeløpet på 17.mai. Det blir jo nesten som piggsko med de hælene. Har du tenkt på strømper? Eller satser du på sommertemperatur og bare tær? Strømper i sandaler er jo så 2012. 🙄

Når det gjelder strømper så er jo reglene fra bunadspolitiet ganske klare. Ingen nylon. Skal være tette strømper eller strømpebukse i ull eller bomull. Så da må det jo bli sånn 2012.

Anonymkode: ccf70...fe5

Skrevet

Svarte ecco sko i skinn 🙂, jeg bryr meg ikke om hva andre mener. 

Anonymkode: 4ee11...a78

Skrevet
På ‎01‎.‎04‎.‎2019 den 20.34, Anonym bruker skrev:

De bunadskoene jeg har er helt greit å ha på de 10 første minuttene i toget, etter det er det gnagsår utav en annen verden, og skoene egner seg best til å ha på når jeg sitter i ro på kafe. De ligger under bordet når jeg går å handler. Har faktisk gått over halve toget i sokkelesten, og da synes jeg kanskje joggesko er hakket bedre.

Da bruker du dem for sjelden... ville du ha tatt Stoltzekleiven Opp i noen løpesko som bare ble brukt en gang i året? De vil jo ikke bli gått inn hvis du aldri har dem på ellers.

Anonymkode: 5d24c...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...