Gå til innhold

Trenger solskinnshistorier - væske i buken

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner har fått konstatert masse væske i buken. Hun får mer svar neste uke. 

Av det jeg kan lese så er grunnen som regel alvorlig leversykdom/kreft. 

Noen som har opplevd væske i buken, og det ikke har vært noe farlig?

Anonymkode: 6e270...ffe

Skrevet

Væske i buken har så godt som alltid en alvorlig årsak, selv om ikke alt er kreft.

En venninne hadde det, der viste det seg å være en kombinasjon av leversykdom og en annen sykdom. Hun lever i dag et normalt liv, tross diagnosene, men må gå på medisiner resten av livet og er i høy risiko for å måtte gjennomgå en levertransplantasjon en eller annen gang i løpet av livet.

Håper det går bra med den du kjenner!

Anonymkode: 4301c...807

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Væske i buken har så godt som alltid en alvorlig årsak, selv om ikke alt er kreft.

En venninne hadde det, der viste det seg å være en kombinasjon av leversykdom og en annen sykdom. Hun lever i dag et normalt liv, tross diagnosene, men må gå på medisiner resten av livet og er i høy risiko for å måtte gjennomgå en levertransplantasjon en eller annen gang i løpet av livet.

Håper det går bra med den du kjenner!

Anonymkode: 4301c...807

Ja, det er det jeg er redd for...

Skrevet

De jeg kjenner har det vært bukhinnekreft ( 2 stk) eggstokkreft kan vel også gi samme. Sender mange lykkeønskninger....

Anonymkode: a1d37...158

Skrevet

Det kan også skyldes lymfelekkasje, betennelse i bukspyttkjertelen, betennelse i leveren, eller mangel på visse stoffer kroppen trenger. 

Anonymkode: 923cb...771

Skrevet

Takker for svar. Er forberedt på det verste.

Skrevet
På 31.3.2019 den 20.34, Anonym bruker skrev:

En jeg kjenner har fått konstatert masse væske i buken. Hun får mer svar neste uke. 

Av det jeg kan lese så er grunnen som regel alvorlig leversykdom/kreft. 

Noen som har opplevd væske i buken, og det ikke har vært noe farlig?

Dessverre så er væske i buken nesten alltid kreft eller alvorlig lever sykdom. De tilfellene jeg kjenner til har vært leverkreft med spredning til lunge og bukspyttkjertel kreft i sent stadium (4+)

Skrevet
28 minutter siden, Toneelise skrev:

Dessverre så er væske i buken nesten alltid kreft eller alvorlig lever sykdom. De tilfellene jeg kjenner til har vært leverkreft med spredning til lunge og bukspyttkjertel kreft i sent stadium (4+)

Kjære vene. Du fikk ikke med deg at hun spurte etter solskinnshistorier. Det er ikke alt du trenger å dele

Anonymkode: 1347c...9e1

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene. Du fikk ikke med deg at hun spurte etter solskinnshistorier. Det er ikke alt du trenger å dele

Anonymkode: 1347c...9e1

Det er vel bedre å være realistisk.

Anonymkode: 26f3a...070

Skrevet

Min venninnes datter hadde det da hun hadde kyssesyken, hadde da leverbetennelse, helt frisk i dag. Det MÅ ikke være kreft.

Anonymkode: 0fc18...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...