Gå til innhold

Maling på skolene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er helt oppgitt nå.

Minsten har ødelagd så mye klær på skolen nå. De har malt, og det er helt OK det, men denne malingen får jeg ikke bort fra klærne.. Hva gjør jeg? 

Har brukt zalo, vanish, blenda flekkfjerner...

Forslag? Rett før jeg ringer skolen, men viss jeg er eneste som klager på dette, blir det vel fort surt! Har jo ikke lyst å sende til skolen i nye klær lenger heller

Anonymkode: 62328...889

Fortsetter under...

Skrevet

Du får sende med de klærne som du ikke får ren, og fortelle lærer at disse klærne skal barnet bruke når han maler, for han kan jo ikke få ødelagt ALLE klærne han har.

La han ha klærne i en pose i garderoben, evt i hylla hvor de legger bøker.

Anonymkode: a9893...6e1

Skrevet

Hvorfor har de ikke maleskjorte liggende på skolen?!

Anonymkode: 785aa...090

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har de ikke maleskjorte liggende på skolen?!

Det vet jeg ikke, men må nok ta en prat med læreren om dette. 

Skrevet

Bruker de ikke vannmaling?

Anonymkode: 740fa...fe2

Skrevet

Dette problemet har vi også, ungen kommer stadig hjem med malingsflekker på klærne. Husker da at vi hadde maleskjorter den gang vi gikk på skolen!? 

Vurderer å ta det opp nå jeg også..

Anonymkode: ef8d6...343

Annonse

Skrevet

Hvorfor sender dere ikke med en skjorte etter far i sekken, som barnet på eget initiativ tar på seg når det skal males? 

Jeg gjorde det med min som begynte å 1.klasse nå. Funker. 

Anonymkode: bce81...4df

Skrevet

Men hvorfor kan ikke læreren tenke litt, eller hvertfall bruke maling som kan vaskes bort?? Unødvendig at dette blir surt, både for lærer og foreldre. De på skolen ser jo at barna går med flekker på klærne. Hadde skjems viss jeg som lærer hadde hatt malingstime, og barna hadde ødelagd klærne sine.... men det er nå meg..

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sender dere ikke med en skjorte etter far i sekken, som barnet på eget initiativ tar på seg når det skal males? 

Jeg gjorde det med min som begynte å 1.klasse nå. Funker. 

Ikke alle barn som er så smarte som ditt barn , min kommer ikke på å bruke det selv om det ligger i sekken.

hadde lærer sagt de skulle tatt på, hadde han gjort det...

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle barn som er så smarte som ditt barn , min kommer ikke på å bruke det selv om det ligger i sekken.

hadde lærer sagt de skulle tatt på, hadde han gjort det...

Kjedelig. Ikke hvis du skriver lapp i lokket på sekken, eller minner han på det ofte? 

Får snakke med læreren da, og spørre om han/hun gidder å nevne at de som har maleskjorte tar det på før hver maletime? Men kan ikke klandre en lærer om de glemmer det da, for jeg kan forstå at de forventer at ungene skal klare det selv. 

Men sånn halvsleivete "ikke alle barn er så smarte som din" kan du da spare deg for. Min er nok ikke noe smartere en snittet på 6åringer. Men han får med seg beskjeder jeg gir, og forstår sammenhengen mellom at for å unngå flekker så må man ta på beskyttelse. Det gjør hele 1.klasse her, så vidt jeg vet. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det vet jeg ikke, men må nok ta en prat med læreren om dette. 

Tenkte heller hvorfor har ikke du sendt med ei gammel t-skjorte som kan ligge i hylla? Si til læreren at den ligg der. Problem solved!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...