Gå til innhold

Inspirert - dere som ‘aldri ser på NRK’


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men Hiemebane er blant de dyre produksjonene til NRK som ikke hadde kunne blitt produsert uten lisenspenger.

Så lisensen funker omentrent som forsikring, noen har stort behov for det, mens andre trenger det bare av og til.

Men tilbudet er der når akkurat du trenger det.

Anonymkode: 4569e...7df

Selv om jeg nesten ikke bruker Nrk, så har jeg har ikke noe problem med å betale lisenen altså

Anonymkode: e0182...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også vanskelig for å tro at noen aldri hører på en nrk-radiokanal eller en podcast fra nrk. Og aldri ser på noe som helst fra NRK på lineær eller nett-TV. Og heller aldri er innom NRK sine nettsider for lokale, nasjonale eller internasjonale nyheter. Og aldri sjekker yr for værmelding.

Men da lar dere bare være å bruke et veldig variert tilbud, som dere likevel betaler for🙄

 

Anonymkode: 274df...ed0

Vi har ikke DAB-radio, så nei, vi hører ikke på radio.

Anonymkode: cb515...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petimeteret i meg må berre få påpeika at yr.no ikkje er NRK, men Norsk meteorologisk institutt sine sider.  Ei fantastisk gratisteneste finansiert via skatteseddelen den og.   Ellers er eg einig i at NRK lagar ein del flotte og informative program for barn, til skilnad frå mange hjernedøde seriar på Netflix, og kan ha gode dokumentar- og debattprogram.  Eg har ingen problem med å betale kringkastingsavgift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om sport men diggee NRK, kan f.eks i appen vise sønnen min barnetv som jeg så på som lita. Dokumentarserier, andre serier som Side om side som er gøy. Newton som er lærerikt for både meg og min sønn, og mye mer :)

Anonymkode: 18e63...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld, men man må da ikke ha NRK for å få det? 🤔 Du virker som om du ønsker å kritisere de som ikke bruker NRK, men viser jo litt servert perspektiv selv syntes jeg? 

Podcaster også så kan jeg ikke komme på en eneste en fra NRK (som jeg har hørt), og jeg hører endel på norske og utenlandske. Eller radio. Det sluttet jeg med for et par år siden. Og yr også, den bruker jeg ikke. Tlf har en "egen". 

Beklager altså... Men tro det eller ei, det er faktisk ikke i protest. 

Anonymkode: 7fbff...b7f

Det er ikke meningen å kritisere, jeg har bare vansker med å forstå at voksne folk i Norge i dag klarer å holde seg 100 % unna en så stor og viktig bidragsyter til nyheter, samfunnsdebatt og underholdning som NRK jo er. 

Når det gjelder norskprodusert materiale er de jo i en klar særstilling her i landet. Det er viktig for meg å støtte norske skuespillere, produsenter og andre bidragsytere. 

Jeg er ikke storforbruker av NRK selv, men hadde aldri klart å holde meg helt unna. 

Derfor betaler jeg gjerne min lisens og håper at systemet holder seg lenge. 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bryr meg ikke om sport men diggee NRK, kan f.eks i appen vise sønnen min barnetv som jeg så på som lita. Dokumentarserier, andre serier som Side om side som er gøy. Newton som er lærerikt for både meg og min sønn, og mye mer :)

Anonymkode: 18e63...40c

Ja, jeg tenker også at folk som bare lar barna sine se Nettflix og YouTube gjør dem en bjørnetjeneste. Det er mye god kunnskap i NRK sine barne- og ungdomsserier. 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist NRK var på tv'en her var vel rundt 20-25 år siden når jeg var barn. Jeg bruker riktignok yr, men det er fordi mannen tidligere jobbet i metrologisk institutt, og det er strengt tatt ikke NRK sin, men ett samarbeid.

Ellers får jeg med meg gode debatter uten å bruke NRK. Jeg er oppdatert på nyhetsbildet, får med meg det meste av viktig informasjon om landet gjennom blant annet DSB. Jeg foretrekker bøker fremfor tv, og ser jeg på noe så er det hovedsakelig TED-talks eller dokumentarer. Der har NRK et greit utvalg, men det blir ofte kjøpt opp flere måneder etter det er sendt i andre kanaler.

Anonymkode: 73da6...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, soleia skrev:

Petimeteret i meg må berre få påpeika at yr.no ikkje er NRK, men Norsk meteorologisk institutt sine sider.  Ei fantastisk gratisteneste finansiert via skatteseddelen den og.   Ellers er eg einig i at NRK lagar ein del flotte og informative program for barn, til skilnad frå mange hjernedøde seriar på Netflix, og kan ha gode dokumentar- og debattprogram.  Eg har ingen problem med å betale kringkastingsavgift. 

Yr drives i samarbeid mellom nrk og metreologisk institutt.

Anonymkode: 154b2...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sist NRK var på tv'en her var vel rundt 20-25 år siden når jeg var barn. Jeg bruker riktignok yr, men det er fordi mannen tidligere jobbet i metrologisk institutt, og det er strengt tatt ikke NRK sin, men ett samarbeid.

Ellers får jeg med meg gode debatter uten å bruke NRK. Jeg er oppdatert på nyhetsbildet, får med meg det meste av viktig informasjon om landet gjennom blant annet DSB. Jeg foretrekker bøker fremfor tv, og ser jeg på noe så er det hovedsakelig TED-talks eller dokumentarer. Der har NRK et greit utvalg, men det blir ofte kjøpt opp flere måneder etter det er sendt i andre kanaler.

Anonymkode: 73da6...626

Hvor ser du debatter som er relevant for Norge andre steder enn NRK? 

Jeg ser også en del på de store internasjonale kanalene, men der er det lite om norsk samferdsel og skolepolitikk, altså. 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er dere virkelig aldri innom kanalen? 

Ser aldri barne-tv (barna selvsagt), aldri nyhetssendingene, aldri VM eller OL, aldri Kvelden før kvelden og Hovmesteren, aldri julemorgen eller dokumentarer? 

Alt dere får av informasjon og underholdning er via reklamefinansierte kanaler som sjelden viser ting med substans? 

Anonymkode: c2bda...945

Ut fra innlegget ditt så er jo din definisjon av substans førende. Hvorfor er det så vanskelig å tro at andre ikke ser på det du ser på? Kanskje du sksl åpne øynene og utvide horisonten litt?

Anonymkode: 34d8c...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ut fra innlegget ditt så er jo din definisjon av substans førende. Hvorfor er det så vanskelig å tro at andre ikke ser på det du ser på? Kanskje du sksl åpne øynene og utvide horisonten litt?

Anonymkode: 34d8c...ea6

Jeg ser som sagt ikke mye på NRK selv, men syns det er merkelig at voksne mennesker som følger med i samfunnsdabatten osv klarer å holde seg helt unna en så stor og viktig aktør. Jeg kan ikke annet enn å tro at de går glipp av mye kunnskap og informasjon, faktisk. 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke mye på nrk til daglig, og kunne nok for en tid tilbake vært av de som sa "jeg ser aldri på nrk".

Jeg ser jo at jeg likevel gjør det, heimebane ser vi på, lokalnyhetene ser vi på, og innimellom andre nyheter også. Nå har jeg ikke barn lengre som ser på barne tv, men tidligere var nrk super et fast innslag hos oss. Er nok andre program jeg ser på også på nrk uten at jeg tenker over det, man trykker ofte bare til det kommer noe interessant.

Hører på nrk på radioen, og betaler min lisens med glede.

Anonymkode: 6b4dc...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser bare på tv2 (de få gangene jeg ser feks nyheter) og kanskje søppel på TLC. Ungene ser bare på Netflix. Sport så jeg endel på tidligere men har mistet interessen. Er det en spennende debatt så er de gjerne godt oppdatert i media. Egentlig leser jeg mer enn jeg ser på TV. Kanskje jeg skulle begynne å se litt mer på TV igjen? Jeg klarer meg egentlig med nettaviser, bøker og en og annen serie på Netflix.

Anonymkode: b9a52...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser som sagt ikke mye på NRK selv, men syns det er merkelig at voksne mennesker som følger med i samfunnsdabatten osv klarer å holde seg helt unna en så stor og viktig aktør. Jeg kan ikke annet enn å tro at de går glipp av mye kunnskap og informasjon, faktisk. 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Hvilken kunnskap og informasjon er det du mener man går glipp av ved å ikke bruke Nrk?

Anonymkode: e0182...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken kunnskap og informasjon er det du mener man går glipp av ved å ikke bruke Nrk?

Anonymkode: e0182...9f1

Sikkert akkurat den lille kunnskapen akkurat hun innehar. Skremmende at folk tror NRK har alt...

Anonymkode: 34d8c...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert akkurat den lille kunnskapen akkurat hun innehar. Skremmende at folk tror NRK har alt...

Anonymkode: 34d8c...ea6

Å, så søtt! Ingenting skriker kunnskap og intelligens som litt hersketeknikk, ikke sant?

Jeg mener ikke at NRK har alt. Jeg mener at de er en viktig del av norsk samfunnsdebatt og informasjon. Dette mener du/dere er helt feil?

hi

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK super brukes av barna. Ellers er ikke NRK interessant. Her ser vi på serier, har diverse abonnement på kanalapper og ser på serier. 

Ser ikke nytt på nytt, sport eller annet. 

Kunne gladelig betalt noen kr i mnd for tilgang til kun NRK super istedenfor lisensavgiften. 

Anonymkode: 747b5...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å, så søtt! Ingenting skriker kunnskap og intelligens som litt hersketeknikk, ikke sant?

Jeg mener ikke at NRK har alt. Jeg mener at de er en viktig del av norsk samfunnsdebatt og informasjon. Dette mener du/dere er helt feil?

hi

Anonymkode: c2bda...945

Det kan jo egentlig ikke de som aldri bruker nrk svare på. De kan jo ikke vite hva som finnes eer kvaliteten på det.

En av fordelene med den finnansieringsordningen vi får nå er at alle fritt kan bruke nrk, også de som egentlig ikke synes tilbudet er verdt prisen.

Jeg er helt enig i at nrk er dyrt og jeg sunes det er viktig at de er litt nøye på hva de bruker penger på og jobber med å holde kostnadene nede, samtidig som de har en viktig rolle å fylle. Med en tvungen finnansiering bør det stilles strengere krav til økonomisk måtehold og fornuftig pengebruk enn til andre kanaler.

Anonymkode: 154b2...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å, så søtt! Ingenting skriker kunnskap og intelligens som litt hersketeknikk, ikke sant?

Jeg mener ikke at NRK har alt. Jeg mener at de er en viktig del av norsk samfunnsdebatt og informasjon. Dette mener du/dere er helt feil?

hi

Anonymkode: c2bda...945

Ja, det mener jeg. 

Anonymkode: 34d8c...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å, så søtt! Ingenting skriker kunnskap og intelligens som litt hersketeknikk, ikke sant?

Jeg mener ikke at NRK har alt. Jeg mener at de er en viktig del av norsk samfunnsdebatt og informasjon. Dette mener du/dere er helt feil?

hi

Anonymkode: c2bda...945

Men mitt spørsmål kan du ikke svare på?

Anonymkode: e0182...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det mener jeg. 

Anonymkode: 34d8c...ea6

Hvilke kilder bruker du til å skaffe deg innsikt i norsk samfunnsliv? 

 

Anonymkode: aa9e9...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Debatter finnes på BBC og andre kanaler som ikke driver propaganda slik NRK gjør. Dokumentarer finnes på Discovery, BBC og lignende kanaler. Venstrevridde nyheter fra NRK er ikke interessant.

Anonymkode: cb515...e32

👆🏻

Anonymkode: d6ed2...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke kilder bruker du til å skaffe deg innsikt i norsk samfunnsliv? 

 

Anonymkode: aa9e9...c83

Det er særs urovekkende at du må spørre om sånt😱

Anonymkode: 34d8c...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er særs urovekkende at du må spørre om sånt😱

Anonymkode: 34d8c...ea6

Det er vel mer urovekkende at du ikke kan svare. 😱

Anonymkode: aa9e9...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...