Gå til innhold

Inspirert - dere som ‘aldri ser på NRK’


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dere virkelig aldri innom kanalen? 

Ser aldri barne-tv (barna selvsagt), aldri nyhetssendingene, aldri VM eller OL, aldri Kvelden før kvelden og Hovmesteren, aldri julemorgen eller dokumentarer? 

Alt dere får av informasjon og underholdning er via reklamefinansierte kanaler som sjelden viser ting med substans? 

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er dere virkelig aldri innom kanalen? 

Ser aldri barne-tv (barna selvsagt), aldri nyhetssendingene, aldri VM eller OL, aldri Kvelden før kvelden og Hovmesteren, aldri julemorgen eller dokumentarer? 

Alt dere får av informasjon og underholdning er via reklamefinansierte kanaler som sjelden viser ting med substans? 

Anonymkode: c2bda...945

Nei, aldri. Har ikke barn i barne-tv-alder, har null interesse for sport. Ser ikke på TV i det hele tatt. Leser aviser og ser filmer. 

Anonymkode: f8803...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme. Synes det er veldig rart å hevde at man aldri ser eller hører noe fra NRK. 

Jeg vil komme med et tips til dem. Begynn å utforske NRK - der finnes mye nyttig, morsomt, interessant og lærerikt. Vel verdt lisensen som har vært, og vel verdt skatten som kommer. 

 

Anonymkode: 53c74...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, aldri. Har ikke barn i barne-tv-alder, har null interesse for sport. Ser ikke på TV i det hele tatt. Leser aviser og ser filmer. 

Anonymkode: f8803...e25

Dokumentarer? Debatter? Levende nyhetssendinger hvor man får flere nyanser enn å lese om nyhetene?

Bare ikke interessert?

hi

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, aldri. Har ikke barn i barne-tv-alder, har null interesse for sport. Ser ikke på TV i det hele tatt. Leser aviser og ser filmer. 

Anonymkode: f8803...e25

Leser du nettavisen til NRK da? Man får samme informasjonen som i f.eks VG og TV2.no, men man slipper all reklamen. Bare et tips... 

Anonymkode: 53c74...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leser du nettavisen til NRK da? Man får samme informasjonen som i f.eks VG og TV2.no, men man slipper all reklamen. Bare et tips... 

Anonymkode: 53c74...5db

Nei, jeg gjør ikke det. 

Anonymkode: f8803...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dokumentarer? Debatter? Levende nyhetssendinger hvor man får flere nyanser enn å lese om nyhetene?

Bare ikke interessert?

hi

Anonymkode: c2bda...945

Debatter finnes på BBC og andre kanaler som ikke driver propaganda slik NRK gjør. Dokumentarer finnes på Discovery, BBC og lignende kanaler. Venstrevridde nyheter fra NRK er ikke interessant.

Anonymkode: cb515...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leser du nettavisen til NRK da? Man får samme informasjonen som i f.eks VG og TV2.no, men man slipper all reklamen. Bare et tips... 

Anonymkode: 53c74...5db

Det gjør man ikke. "Programmet presenteres av ditten og datten", sies foran hver eneste program på NRK. Det er ikke reklame altså?

Anonymkode: cb515...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør man ikke. "Programmet presenteres av ditten og datten", sies foran hver eneste program på NRK. Det er ikke reklame altså?

Anonymkode: cb515...e32

Joda, men det er ikke det jeg mener. NRK bruker noen få sekunder, der TV2 bruker fem minutter. Deilig å se klipp på nrk.no fremfor vg.no der man må vente i en eller to "reklamepauser" for å se klippet. 

Anonymkode: 53c74...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på nrk. Ungen ser på tegnefilmer på YouTube, nyheter leses på Aftenposten, Dagbladet, BBC, og mange andre sider men ikke NRK sine nettsider....

Anonymkode: 6205d...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men det er ikke det jeg mener. NRK bruker noen få sekunder, der TV2 bruker fem minutter. Deilig å se klipp på nrk.no fremfor vg.no der man må vente i en eller to "reklamepauser" for å se klippet. 

Anonymkode: 53c74...5db

Spiller ingen rolle. Det er fortsatt forstyrrelser og uønsket reklame. Det er enda mer irriterende enn lang reklame. Når det er reklame i fem minutter, kan jeg gå på do eller gjøre noe annet for å slippe å høre reklamen. Er den kun noen sekunder, blir man nødt å høre på den.

Anonymkode: cb515...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig, veldig få som ikke er innom nrk mst en gang i uka. Det finnes det statistikk på.

85% av befolkningen ser nrk på tv på en vanlig dag. De aller fleste er innom yr nå og da og så godt som alle barn i norge har et frhold til nrk super.

https://www.nrk.no/aarsrapport/2017/statistikk-_-arsrapport-2017-1.14000945

Anonymkode: 154b2...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er veldig, veldig få som ikke er innom nrk mst en gang i uka. Det finnes det statistikk på.

85% av befolkningen ser nrk på tv på en vanlig dag. De aller fleste er innom yr nå og da og så godt som alle barn i norge har et frhold til nrk super.

https://www.nrk.no/aarsrapport/2017/statistikk-_-arsrapport-2017-1.14000945

Anonymkode: 154b2...9a4

Akkurat nå ser jeg heimebane på Nrk nett, utenom når den går så er jeg aldri inne på noe med Nrk. Så jeg er en av de veldig få som ikke er innom minst en gang i uka.

Anonymkode: e0182...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat nå ser jeg heimebane på Nrk nett, utenom når den går så er jeg aldri inne på noe med Nrk. Så jeg er en av de veldig få som ikke er innom minst en gang i uka.

Anonymkode: e0182...9f1

Det finnes jo noen få av dere, men selv du bruker nrk av og til. Kanskje bruker du yr i påskeferien eller ser tre nøtter for Askepott også eller er dette det eneste du har sett fra nrk de siste årene? De tilhører du i såfall et veldig lite mindretall.

Anonymkode: 154b2...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes jo noen få av dere, men selv du bruker nrk av og til. Kanskje bruker du yr i påskeferien eller ser tre nøtter for Askepott også eller er dette det eneste du har sett fra nrk de siste årene? De tilhører du i såfall et veldig lite mindretall.

Anonymkode: 154b2...9a4

Ser aldri på yr, og har aldri noensinne sett 3 nøtter til askepott. Som jeg sa, utenom Heimebane så bruker jeg ikke Nrk

Anonymkode: e0182...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg ser der er nytt på nytt. 

Ellers bruker jeg BBC, discovery og viaplay. Ungene bruker nettflix til barnetv, eller nedlastede filmer. 

Har Apple tv 

Anonymkode: 7fbff...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Debatter finnes på BBC og andre kanaler som ikke driver propaganda slik NRK gjør. Dokumentarer finnes på Discovery, BBC og lignende kanaler. Venstrevridde nyheter fra NRK er ikke interessant.

Anonymkode: cb515...e32

Du er null interessert i debatter som gjelder din hverdag og liv i Norge? Du er ikke interessert i dokumentarer om norske forhold?

Du velger å være ignorant i din frykt for å bli venstrevridd?

Det er nesten så jeg ikke tror det er sant. 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er null interessert i debatter som gjelder din hverdag og liv i Norge? Du er ikke interessert i dokumentarer om norske forhold?

Du velger å være ignorant i din frykt for å bli venstrevridd?

Det er nesten så jeg ikke tror det er sant. 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Du vet at andre kanaler også viser dokumentarer? Du vet også at nyheter om norske forhold finnes i Aftenposten? Som blant annet har gode debatter? Mener du virkelig at Norge har en eneste kanal som viser alt dette? 

Jeg er ikke redd for å bli venstrevridd heller. Jeg er utlending som er lei av at nyheter om mitt land blir fremstilt som helt feil i NRK. Aftenposten har mye mer nyansert bilde, bedre oversettelse, og sjekker kildene sine bedre. Men her i Norge må alle mene og like akkurat der samme, ikke sant? En som gjør ting annerledes er dum og teit?

Anonymkode: cb515...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat nå ser jeg heimebane på Nrk nett, utenom når den går så er jeg aldri inne på noe med Nrk. Så jeg er en av de veldig få som ikke er innom minst en gang i uka.

Anonymkode: e0182...9f1

Ehm... NRK Nett er også NRK, du skjønner det? Dersom du tror lisensen/skatten kun handler lineær TV, har du misforstått kraftig. 

Anonymkode: 1cca7...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vanskelig for å tro at noen aldri hører på en nrk-radiokanal eller en podcast fra nrk. Og aldri ser på noe som helst fra NRK på lineær eller nett-TV. Og heller aldri er innom NRK sine nettsider for lokale, nasjonale eller internasjonale nyheter. Og aldri sjekker yr for værmelding.

Men da lar dere bare være å bruke et veldig variert tilbud, som dere likevel betaler for🙄

 

Anonymkode: 274df...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen påstår vi ikke bruker nrk heller, men vi ser nytt på nytt hver uke, og 7-åringen ser nrk super nesten daglig. I tillegg bruker vi yr daglig, og sjekker lokale nyheter på nettsiden. Så det er visst mye som er lett å glemme. 😛 Men det finnes sikkert de som aldri bruker noe av det også.

Anonymkode: 575b3...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er null interessert i debatter som gjelder din hverdag og liv i Norge? Du er ikke interessert i dokumentarer om norske forhold?

Du velger å være ignorant i din frykt for å bli venstrevridd?

Det er nesten så jeg ikke tror det er sant. 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Unnskyld, men man må da ikke ha NRK for å få det? 🤔 Du virker som om du ønsker å kritisere de som ikke bruker NRK, men viser jo litt servert perspektiv selv syntes jeg? 

Podcaster også så kan jeg ikke komme på en eneste en fra NRK (som jeg har hørt), og jeg hører endel på norske og utenlandske. Eller radio. Det sluttet jeg med for et par år siden. Og yr også, den bruker jeg ikke. Tlf har en "egen". 

Beklager altså... Men tro det eller ei, det er faktisk ikke i protest. 

Anonymkode: 7fbff...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser aldri på yr, og har aldri noensinne sett 3 nøtter til askepott. Som jeg sa, utenom Heimebane så bruker jeg ikke Nrk

Anonymkode: e0182...9f1

Men Hiemebane er blant de dyre produksjonene til NRK som ikke hadde kunne blitt produsert uten lisenspenger.

Så lisensen funker omentrent som forsikring, noen har stort behov for det, mens andre trenger det bare av og til.

Men tilbudet er der når akkurat du trenger det.

Anonymkode: 4569e...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ehm... NRK Nett er også NRK, du skjønner det? Dersom du tror lisensen/skatten kun handler lineær TV, har du misforstått kraftig. 

Anonymkode: 1cca7...3ab

Du bare ignorerte at jed skrev dette

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

utenom når den går så er jeg aldri inne på noe med Nrk.

 

Anonymkode: e0182...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...