Gå til innhold

Vasker dere dere nedentil med Dr.Greve?

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det der er helt riktig. Samme sier gynekologen min. Hun sier «vi gynekologer har et navn på det, vi kaller det Asan-utflod». Etter det besøket sluttet jeg med all såpe nedentil, bruker kun vann. Heldigvis har vi bidet. Bruker masse vann.

Er mye friskere nedentil nå, mannen min sier det også 😉

Anonymkode: bf031...e3c

Gjelder det bare Asan? Jeg har alltid brukt såpe, før dr.Greve eller Asan, nå bare lactacyd. Aldri hatt sopp, aldri hatt noen infeksjoner og har aldri hatt utflod

Anonymkode: 1f116...4df

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte å bruke asan for noen uker siden. Brukte Lano før det, og var en lang periode plaget med veldig mye kløe og svie. Det forsvant helt noen dager etter at jeg byttet til asan.

Anonymkode: 3c3b4...cf4

Har samme erfaring. 

Anonymkode: cf8ac...646

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan får dere fjernet fett/talg som produseres der nede ved å bare skylle med vann? Kan jo ikke bli veldig rent. Urintester skylles nok bort, men ikke det andre. 

Anonymkode: fd724...3ee

Aldri vært plaget med veldig mye fett- eller talgrester i underlivet ass. Bruker kun vann. 

Anonymkode: 38463...8b0

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan får dere fjernet fett/talg som produseres der nede ved å bare skylle med vann? Kan jo ikke bli veldig rent. Urintester skylles nok bort, men ikke det andre. 

Aldri vore plaga med verken fett eller talg i underlivet?? Korleis merkar du at du har fett i underlivet? 

Anonymkode: a9946...949

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri vore plaga med verken fett eller talg i underlivet?? Korleis merkar du at du har fett i underlivet? 

Det skilles jo ut slikt der, vil bare tro det ikke blir borte med vann. Har aldri prøvd, alltid vasket meg med underlivssåpe jeg, og aldri hatt noe tull der nede. 

Er Asan-utdlod at man dår mindre eller mer? Eller annerledes?

Anonymkode: c37fb...5a7

Man får mer. Trodde ikke på gynekologen først, men var villig til å prøve. Har ikke angret 😊

Merkelig nok lukter det mindre også... vil gå så langt som å si at disse intimsåpene kun er markedsføring/humbug. 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skilles jo ut slikt der, vil bare tro det ikke blir borte med vann. Har aldri prøvd, alltid vasket meg med underlivssåpe jeg, og aldri hatt noe tull der nede. 

Kroppen er ganske flink til å reinse selv sjølv faktisk. Men om det du kar med såpe for deg, så er jo det greit. Eg toler det ikkje. Får utslett på hendene av vanleg handsåpe og, så mogleg kroppen min er ekstra dårleg på å skilje ut fett🤔😉

Dere som snakker im fett/talg i underlivet.... har aldri merka at det er noe fett/talg der? Ingen andre har klaga heller, for å si det sånn...

Vil tro at det eventuelle fettet/talget har en funksjon, nemlig å beskytte hud og slimhinner. Når min svigermor passet mine barn kom de alltid tilbake røde i stumpen. Hun sverget til (myel) Lano. Det som skjedde var jo at hun vasket bort talg som skal være der. Vi moderne mennesker vasker oss alt for mye, med kunstige kjemikalier...

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som snakker im fett/talg i underlivet.... har aldri merka at det er noe fett/talg der? Ingen andre har klaga heller, for å si det sånn...

Vil tro at det eventuelle fettet/talget har en funksjon, nemlig å beskytte hud og slimhinner. Når min svigermor passet mine barn kom de alltid tilbake røde i stumpen. Hun sverget til (myel) Lano. Det som skjedde var jo at hun vasket bort talg som skal være der. Vi moderne mennesker vasker oss alt for mye, med kunstige kjemikalier...

Du har vel hørt om kukost? Tilsvarende blir det jo for damer😱 Talgen er jo der for å beskytte, men man trenger jo vaske seg også. 

Litt komisk for folk her inne roper høyt opp i tråder hvor noen ikke vasker sitt eller barnas underliv morgen (og kveld), men vasken er skylling med vann...?(!)

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har vel hørt om kukost? Tilsvarende blir det jo for damer😱 Talgen er jo der for å beskytte, men man trenger jo vaske seg også. 

Litt komisk for folk her inne roper høyt opp i tråder hvor noen ikke vasker sitt eller barnas underliv morgen (og kveld), men vasken er skylling med vann...?(!)

Ikke bare det, men det blir jo svett og klamt og. Man trener, har mensen, har sex, mange har utflod, men så skyller man bare med vann

Leger og gynekologer anbefaler å kun vaske underlivet med vann, men det må såklart være bedrevitende damer her som mener det ikke er godt nok, fordiatte...🙄

"Skyller bare med vann" høres ut som om en liten skvett med vann bortpå og ferdig med det. Det er jo ikke slik. Man vasker med rikelig med lunket vann. Det er faktisk plenty godt nok, man trenger ikke asan og skurefille for å gjøre rent der nede. 

Anonymkode: 77f4a...1c3

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bare det, men det blir jo svett og klamt og. Man trener, har mensen, har sex, mange har utflod, men så skyller man bare med vann

Ja, det stemmer. Og det er godt nok. Fatt og begrip det, menneske! 

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leger og gynekologer anbefaler å kun vaske underlivet med vann, men det må såklart være bedrevitende damer her som mener det ikke er godt nok, fordiatte...🙄

"Skyller bare med vann" høres ut som om en liten skvett med vann bortpå og ferdig med det. Det er jo ikke slik. Man vasker med rikelig med lunket vann. Det er faktisk plenty godt nok, man trenger ikke asan og skurefille for å gjøre rent der nede. 

Anonymkode: 77f4a...1c3

Jeg har aldri hørt en eneste lege eller gynekolog si det. Tvert imot. Tror du komme med endel litteratur på dette om det sksl bli en «sannhet» altså. Det at enkelte reagerer på disse produktene betyr jo ikke at de er skadelige for alle🙄 

Min gynekolog har aldri tatt opp dette med hygiene og hvordan vaske seg noen gang. Er det normalt å ta opp om man kommer rimelig nydusjet og eksemfri til undersøkelsen?

Jeg har nok et ganske sunt miljø i Laura til tross for grundig såpevask. 

Anonymkode: ff68c...d11

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min gynekolog har aldri tatt opp dette med hygiene og hvordan vaske seg noen gang. Er det normalt å ta opp om man kommer rimelig nydusjet og eksemfri til undersøkelsen?

Jeg har nok et ganske sunt miljø i Laura til tross for grundig såpevask. 

Anonymkode: ff68c...d11

Jeg kjenner flere gynekologer og de er faktisk ganske opptatt av intimhygiene 🤣. oppsøkte en gynekolog da jeg ble plaget med intens kløe i underlivet. Det viste seg at jeg har en autoimmun hudsykdom som heter Lichen sclerosis. Til tross for at jeg jobber med helse hadde jeg aldri hørt om den.... men den er ikke uvanlig. Kan bli så ille at det går ut over sexlivet 😱

Det var da dette med intimsåpe kom opp. Før jeg sluttet med såpe hadde jeg ikke særlig mye utflod, og jeg luktet heller ikke. Trodde jeg. Men det beste beviset for meg er det mannen min sier, at jeg aldri har luktet og smakt så godt som etter at jeg gikk over bare til masse vann.

Det er godt mulig dere som bruker såpe tror at dere er helt friske nedentil, men jeg oppfordrer sterkt til å prøve uten. Det kan jo være at dere ( eller noen andre) merker forskjell..... 

😉

Jeg kjenner flere gynekologer og de er faktisk ganske opptatt av intimhygiene 🤣. oppsøkte en gynekolog da jeg ble plaget med intens kløe i underlivet. Det viste seg at jeg har en autoimmun hudsykdom som heter Lichen sclerosis. Til tross for at jeg jobber med helse hadde jeg aldri hørt om den.... men den er ikke uvanlig. Kan bli så ille at det går ut over sexlivet 😱

Det var da dette med intimsåpe kom opp. Før jeg sluttet med såpe hadde jeg ikke særlig mye utflod, og jeg luktet heller ikke. Trodde jeg. Men det beste beviset for meg er det mannen min sier, at jeg aldri har luktet og smakt så godt som etter at jeg gikk over bare til masse vann.

Det er godt mulig dere som bruker såpe tror at dere er helt friske nedentil, men jeg oppfordrer sterkt til å prøve uten. Det kan jo være at dere ( eller noen andre) merker forskjell..... 

😉

Det at han liker deg bedre slik trenger ikke bety at du lukter og smaker mindre nå da, tvert imot. Mange menn liker jo mer lukt og smak, og foretrekker at man ikke er nydusjet. Akkurat som noen liker modnede oster som lukter tåfis. Men sålenge begge er fornøyd funker det jo fint! 

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vasket du underlivet med lano?? Lano er jo drepen på alt av hud...

Ja, det gjorde jeg, jeg visste ikke bedre. Begynte med det da jeg var 17. Før det brukte jeg bare vann, for det var det jeg hadde lært på skolen, men så var jeg sammen med en fyr som kunne fortelle at jeg hadde hvitt belegg... Så da begynte jeg med såpe.

Har ikke hatt noen plager med det inntil for et års tid siden. Prøvde soppkurer og diverse, men ingenting hjalp. Til slutt ble mannen lei (fristet jo ikke med sex for min del), googlet problemet og kjøpte Asan, og vips var alt greit.

Bruker fortsatt Lano på resten av kroppen da, er ikke noe problem det.

Anonymkode: 3c3b4...cf4

På 30.3.2019 den 17.04, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

Grunnen til at jeg spør, er fordi gynekologen min reagerte med "DU MÅ ALDRI BRUKE DR.GREVE!!!" da jeg sa at jeg hadde fått sopp. "Det er det dummeste du kan vaske deg med, bruk kun vann, eller til nød ACO Intimolje." Dr.Greve er visstnok sterkere enn Lano, og det tørker ut slimhinnene. 

Tenkte bare jeg skulle si fra. ☺️

Anonymkode: 7aa56...de8

Det stemmer. Skjeden er selvrensende. Det medisinske rådet er å bare bruke varmt vann, og det blir rent nok også. Såpe tørker ut, fjerner de gode bakteriene og gjør det lettere for infeksjoner, sopp og annen drit. Antakelig det motsatte av det man prøver å oppnå.

Anonymkode: 06f50...d31

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer. Skjeden er selvrensende. Det medisinske rådet er å bare bruke varmt vann, og det blir rent nok også. Såpe tørker ut, fjerner de gode bakteriene og gjør det lettere for infeksjoner, sopp og annen drit. Antakelig det motsatte av det man prøver å oppnå.

Anonymkode: 06f50...d31

Skjeden ja men det er vel ikke vanlig å bruke intimsåpe inne i skjeden? 

Jeg bruker iallefall kun intimsåpe på vulva. Altså de ytre kjønnsorganer. Skjeden blir kun vasket med vann. 

Anonymkode: 8916d...989

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker iallefall kun intimsåpe på vulva. Altså de ytre kjønnsorganer. Skjeden blir kun vasket med vann. 

Vasker du skjeden??????😳

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man skal jo ikke vaske skjeden! 😳 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...