Gå til innhold

Dere som har dyre biler, opp mot 1 mill.

Anbefalte innlegg

Jeg cashet ut min Tesla model s. Elsker den bilen av hele mitt hjerte og er nå klar for en ny model s. Gleder meg som en unge :) ingenting kan måle seg med Tesla. Jeg har kjørt mye mye biler. Av alle slag fra jaguar til Toyota. Toyota soleklar versting som jeg virkelig misliker!! S Max kommer ikke på tale hos meg heller selv om vi har en 7 seter og 😉

Anonymkode: 2fd1e...830

Fortsetter under...

12 minutes ago, Anonym bruker said:

Men da har vel ikke du en EL-bil til nærmere 1 mill hvis du kun betaler 800,- i mnd. Så sant du ikke har lån/leaser? Er vel et fåtall som kan cashe ut biler til 1 mill, og hvis, ja da er det selvfølgelig billigere. Men en normal familie med 2-3barn med gjennomsnittelig inntekt kan vel ikke bare cashe ut 1 mill, så sant man ikke bor i campingvogn, eller at bil er viktigere enn hus/plass i huset. Jeg vet det kanskje et det for noen og det høres helt sprøtt ut for meg, for bil er tapsprosjekt uansett hvordan man snur og vender på det.

Anonymkode: 8681a...076

Har ikke billån, det skrev jeg også i innlegget du svarte på. Poenget mitt er at det er veldig uinteressant å diskutere pris på leasing eller lån - det er generelt ikke særlig økonomisk å ha billån, da blir bilen et enda større tapsprosjekt enn det den allerede er. Hvis man derimot bare ser på drift, vil alltid en elbil være rimeligere enn en bensinbil. 

Anonymkode: 6977a...f2d

1 minute ago, Anonym bruker said:

Selvfølgelig så er det helt normalt på dib og cashe ut biler opp mot en million :roll:

Anonymkode: 377cb...7fb

Det er vel ingen som hevder at det er helt normalt, er det? 

Anonymkode: 6977a...f2d

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kjøpe så dyr bil? Er det status? Vise at man har mye penger? Er det verdt det? Hvilken type bil har du?

Jeg spør ikke for å være nedlatene eller hva jeg skal si, er bare nysgjerrig:) og ja, mange av bilene er fine, så absolutt, jeg sikler pånoen..hehe..Jeg synes bil fra 5-600 000 og oppover er dyrt, har selv en som kostet 430 000,- selv, brukt, en ford s-max, er super fornøyd med den, har lyst på den nye modellen, men blir så dyr. Og det er ikke såå mange biler som har den plassen som det er i den. 

Anonymkode: 8681a...076

Vi kjøpte en ny Ford focus. Koster 550 000. Tenk at en vanlig Ford kan koste så mye 😅 Den har kjempestort bagasjerom og plass til tre barneseter i baksetet. Og ikke minst, sen er veldig trygg.

Anonymkode: e5681...59a

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølcelig er det på grunn av status (hvis du ikke regner med lastebiler). Ingen "trenger" en bil til over 300.000.

Anonymkode: 59157...735

Jeg vil si at nyere og gjerne større biler er mere trygge å kjøre i. 

Anonymkode: e5681...59a

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig så er det helt normalt på dib og cashe ut biler opp mot en million :roll:

Vi casher ikke ut biler med en million da. Bilene man har fra før har høy verdi og med innbytte blir det noen hundre tusen mellom. Det er det vi casher ut, ikke hele summen😅 Det vil jeg tro de fleste uten billån gjør. 

Anonymkode: 1020f...0ab

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølcelig er det på grunn av status (hvis du ikke regner med lastebiler). Ingen "trenger" en bil til over 300.000.

Anonymkode: 59157...735

På seg sjøl kjenner man andre. Jeg er fullstendig enig i at en dyr bil er å kaste bort penger. En bil er først og fremst et fremkomstmiddel. For min del handler bil mest om utseende, ytelse, comfort og tilbehør. Nå har jeg råd til en dyr bil og da unner jeg meg den luksusen. At jeg gjør det for status er så langt unna sannheten du kan komme. 

Så jeg synes du er litt bastant i din ytring. 

Anonymkode: bf05a...cf8

Jeg skulle gjerne kjørt en Tesla, jeg. Det eneste som byr meg imot, er at det er så mange drittsekker som kjører Tesla. 

De kjører for fort. De kjører hensynsløst. De feilparkerer. De dobbeltparkerer. De tar handikapplasser uten å ha bevis. 

Utrolig synd, for bilen er pen, den. Men jeg vil ikke assosieres med den. 

Anonymkode: c0643...58d

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle gjerne kjørt en Tesla, jeg. Det eneste som byr meg imot, er at det er så mange drittsekker som kjører Tesla. 

De kjører for fort. De kjører hensynsløst. De feilparkerer. De dobbeltparkerer. De tar handikapplasser uten å ha bevis. 

Utrolig synd, for bilen er pen, den. Men jeg vil ikke assosieres med den. 

Anonymkode: c0643...58d

Dette er bokstavelig talt det DUMMESTE jeg har lest på DIB på lenge! Altså du straffer deg selv ved at det finnes noen få idioter. Altså de finnes i absolutt alle bilmerker. Audi, BMW Mercedes osv....

det som gjør at du tror det finnes mange idioter er fordi media er kjempe flink til å skrive Tesla og ikke bil i overskriften...

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er bokstavelig talt det DUMMESTE jeg har lest på DIB på lenge! Altså du straffer deg selv ved at det finnes noen få idioter. Altså de finnes i absolutt alle bilmerker. Audi, BMW Mercedes osv....

det som gjør at du tror det finnes mange idioter er fordi media er kjempe flink til å skrive Tesla og ikke bil i overskriften...

Tesla eiere er på tredjeplass av de som er de mest hensynsløse og aggressive bilførerene .Bmw eiere er nr 1, og Audi er nr 2

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tesla eiere er på tredjeplass av de som er de mest hensynsløse og aggressive bilførerene .Bmw eiere er nr 1, og Audi er nr 2

Boikotter du BMW og Audi og da eller??

På grunn av kvalitet og komfort. Jeg bryr meg ikke døyt om status og sånt, men setter pris på god kvalitet og komfort. Dyre biler er ofte stillere, ligger bedre i veibanen, har mer behagelige seter osv. Jeg kan backe det opp med at jeg f.eks. bare går til frisør en gang i året, går med komfy-sko til alt mulig, helt normale klær osv. Det jeg bruker penger på er ting som gir meg glede. God bil, god vin, god sjokolade osv. Status har jeg aldri brydd meg om.

Anonymkode: 4a0b2...2c7

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, X er den sikreste suv'en, men S er nok ikke langt etter.

Men si meg, har du kjørt en Tesla eller bare gjetter du på hvordan den oppfører seg? Før det stemmer virkelig ikke det du skriver. Legger det seg en bil inn foran deg avgasser den farten, du må virkelig ikke vike for å unngå sammenstøt. Men ja bytter du fil akselererer den selvfølgelig hvis den ikke ser noen hindring. Men blir du så overrasket over dette at du kjører ut av veien burde du bli fratatt førerkortet, for så dramatisk er det ikke.

Anonymkode: 56cba...861

Nei, det et amerikanerne selv som hevder den er verdens sikreste SUV. Den er ikke en gang krasjtestet i Europa. Sjokk, siden den er amerikansk produsert....

jeg har jobbet de 15 siste årene med bilskade. Jeg har lest utallige politirapporter på bilulykker. Vi har en del av de ulykkene på tesla. Det at du sier at du burde bli fratatt førerkortet hvis du blir overrasket vitner om at du ikke har så stor innsikt. Tesla har slike type ulykker fordi de har en enorm akselerasjon og mange hestekrefter som settes i gang. Vi har ikke masseproduserte biler i Norge som har så mange hk, fordi avgiftsnivået er etter antall hk. De hadde rett og slett blitt spinndyre. Men Tesla er elbil og dermed unngår de dette. Det betyr at når de aller aller fleste setter seg inn i en Tesla, har de aldri vært borte i den type akselerasjon før. Når bilen gjør noe uventet i den akslerasjonen er det ikke i det minste rart at man blir satt ut. Den siste saken jeg hadde med dette måtte hele teslaen kondemneres. Så store skader ble det. Som jeg har sagt tidligere i tråden, Tesla er en fantastisk bil og jeg har virkelig ingenting i mot den. Men det må gå an å være edruelig når man diskuterer den også; det er ikke bare himmel eller helvete.

Anonymkode: fe2c0...4e8

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men Tesla kommer såpass høyt opp mest sannsynlig pga høy akselerasjon og antall hk. Da vil man lettere bli oppfattet som aggressive. Jeg synes det de verre at BMW og Audi ligger over faktisk fordi de kan ikke «skylde på» det samme. Iflg statistikker vi fører på jobb, er det faktisk BMW-eiere som  stikker fra flest ulykker også.., såkalte hit-and-run

Anonymkode: fe2c0...4e8

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja da er Tesla det og 🤣

Ja, selvfølgelig, Tesla er jo en av de tre. Men du er kanskje ikke klar over at du blander meg med en annen anonym

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...