Gå til innhold

Dere som har dyre biler, opp mot 1 mill.


Anbefalte innlegg

Jeg har stor interesse for bil. I tillegg har jeg en bilordning på jobb som gjør at bilholdet er svært gunstig. Den jeg har nå koster «bare» 800 000,- den forrige var rundt 1,2. 

Bil gir meg glede. Selvsagt kommer jeg like fint frem i en bil til 100 000,- også men den er ikke like god. 

Anonymkode: bf05a...cf8

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Øh, med hurtigladere og superhurtigladere er det begrenset hvor lenge man må vente mens bilen lades (tenker da på vår/sommer, som typisk er tiden man velger å dra på langtur). Tenker man må stoppe og lade omtrent like ofte som man ellers hadde vært nødt til å strekke på bena, helt uavhengig av type bil. 

Anonymkode: 6977a...f2d

Kom til hurtigladestasjonen til Tesla på Nebbenes siste dag før påsken er over da er det køer og sure folk da, er du heldig får du også se to fedre slåss mens familiene sitter i bilene og ser på. I fjor måtte politiet komme. 😂😂😂😂

Anonymkode: bf05a...cf8

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en Ford s-max, veldig god å kjøre, tro det eller ei med plass til 7 og ler hver gang vi kjører forbi ladestasjoner der folk står i kø for å lade...

Altså, hvorfor ler du når du kjører forbi bensinstasjonene? Kan ikke mye om EL bil, men tror nok du og må stoppe, for å lade, for å komme deg til Kroatia.

Hi

Anonymkode: 8681a...076

Har hatt Ford S-max 7 seter med 160hk så vet alt om den. Tro meg, den er god, men på komfort blir den knust.

Jeg ler forbi bensinstasjonene, for mens de der inne betaler tusenvis på tusenvis med kroner kjører vi akkurat dit vi vil, også Kroatia, for 0,-.

Å lade er fort gjort, og vi har enda ikke etter 4 år med Tesla tenkt "Å nei, må vi lade igjen".

Noen få steder i Norge, som Nebbenes nevnt her, er ofte folksom på visse tider. Men 99% av tiden er dette null problem. Det er helt greit for å ha den muligheten ladenettverket er. Og bedre blir det.

Men en ting glemte jeg å nevne, Tesla er den sikreste bilen du får. Den har teknologi som ser mulige ulykker og bremser før dubi det heletatt rekker å reagere. Og i møteulykke er det ikke uvanlig at de i Tesla kan gå derifra, men den andre bilen derimot....

Anonymkode: 56cba...861

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kom til hurtigladestasjonen til Tesla på Nebbenes siste dag før påsken er over da er det køer og sure folk da, er du heldig får du også se to fedre slåss mens familiene sitter i bilene og ser på. I fjor måtte politiet komme. 😂😂😂😂

Anonymkode: bf05a...cf8

Idioter finnes det dessverre innenfor alle bilmerker, også Tesla. Heldigvis er de sjelden rase og ikke representative for eiere flest.

Og når du er inne på det Nebbenes er bygget ut siden påsken i fjor. Mange flere ladere og raskere ladere.

Anonymkode: 56cba...861

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt Ford S-max 7 seter med 160hk så vet alt om den. Tro meg, den er god, men på komfort blir den knust.

Jeg ler forbi bensinstasjonene, for mens de der inne betaler tusenvis på tusenvis med kroner kjører vi akkurat dit vi vil, også Kroatia, for 0,-.

Å lade er fort gjort, og vi har enda ikke etter 4 år med Tesla tenkt "Å nei, må vi lade igjen".

Noen få steder i Norge, som Nebbenes nevnt her, er ofte folksom på visse tider. Men 99% av tiden er dette null problem. Det er helt greit for å ha den muligheten ladenettverket er. Og bedre blir det.

Men en ting glemte jeg å nevne, Tesla er den sikreste bilen du får. Den har teknologi som ser mulige ulykker og bremser før dubi det heletatt rekker å reagere. Og i møteulykke er det ikke uvanlig at de i Tesla kan gå derifra, men den andre bilen derimot....

Anonymkode: 56cba...861

Nei, Tesla er ikke den sikreste bilen du får. Men link gjerne til rapporten fra f.eks EU som sier at tesla ligger på topp. Tesla er en god bil og en sikker bil, men ikke tryggest. Den teknologien du snakker om kom Volvo med sine biler fra 2013 som standard, og som ekstrautstyr før det.

Det vi ser er at det er ganske mange ulykker med tesla, dog ikke alvorlige. Men det er fordi den har så høy akselerasjon og hk. Det vi ser er at teknologien ikke er fryktelig god i uventede situasjoner. Eks; som jeg har hatt mange av; tesla kjører i jevn hastighet (flere filer, f.eks på motorvei), bil legger seg foran med liten avstand, tesla ser dette og bremser farten og du som sjåfør må vike ut av filen for å unngå sammenstøt, når du så er ute av filen oppfatter tesla at det er klar bane og setter sine 600hk igang og akselererer opp. Du som sjåfør blir overrasket, mister kontroll over bilen og kjører ut av veibanen. 

Det er helt greit å være glad i tesla, og det er en fantastisk bil, men dette var for å vise litt edruelighet. Den har sine svakheter.

Anonymkode: fe2c0...4e8

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Tesla er ikke den sikreste bilen du får. Men link gjerne til rapporten fra f.eks EU som sier at tesla ligger på topp. Tesla er en god bil og en sikker bil, men ikke tryggest. Den teknologien du snakker om kom Volvo med sine biler fra 2013 som standard, og som ekstrautstyr før det.

Det vi ser er at det er ganske mange ulykker med tesla, dog ikke alvorlige. Men det er fordi den har så høy akselerasjon og hk. Det vi ser er at teknologien ikke er fryktelig god i uventede situasjoner. Eks; som jeg har hatt mange av; tesla kjører i jevn hastighet (flere filer, f.eks på motorvei), bil legger seg foran med liten avstand, tesla ser dette og bremser farten og du som sjåfør må vike ut av filen for å unngå sammenstøt, når du så er ute av filen oppfatter tesla at det er klar bane og setter sine 600hk igang og akselererer opp. Du som sjåfør blir overrasket, mister kontroll over bilen og kjører ut av veibanen. 

Det er helt greit å være glad i tesla, og det er en fantastisk bil, men dette var for å vise litt edruelighet. Den har sine svakheter.

Anonymkode: fe2c0...4e8

Ja, du som kan litt om dette. Jeg har selv jobbet med ulykkesetterforskning, og kan derfor en del om kinematikk etc. Nå er det et par år siden, og mye har skjedd siden dengang. Men én ting grublet jeg litt på etter å ha hentet min tesla modell 3 i går, og kanskje du kan svare meg? 

Taket på denne er jo glass. Og når jeg spør selgeren om hvordan det fungerer i en ulykke så kunne han ikke svare meg når jeg sammenligner med deformasjonssoner og energioppfanging. Kjenner jeg blir litt skeptisk til alt som er lager "hardt" i en bil 😉 Hva vet du/tenker du om dette? 

De sier jo at den er verdens sikreste... Men da hører jeg bare bla bla bla, etter å ha sett hva som ble ansett som det sikreste for 10år siden og hvordan det ikke var det. 

Anonymkode: 4cd6c...a35

Annonse

Hvor mye koster det å ha en bil til 8-900 000? Jeg tenker da på verditap, forsikring, drivstoff, servicer osv. Hva regner dere at noe slik kommer på i mnd.? Bare verditapet må jo være rundt 10 000 i mnd. så kommer alt det andre utenom. Nei, så mye er ikke  jeg villig til å bruke på transport.

Anonymkode: 6b049...d53

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye koster det å ha en bil til 8-900 000? Jeg tenker da på verditap, forsikring, drivstoff, servicer osv. Hva regner dere at noe slik kommer på i mnd.? Bare verditapet må jo være rundt 10 000 i mnd. så kommer alt det andre utenom. Nei, så mye er ikke  jeg villig til å bruke på transport.

Anonymkode: 6b049...d53

Min nedbetalt dieselbil, med forsikring (har høyeste ansiennitet og delkasko), verditap og diesel, koster meg ca 6000kr i mnd nå som jeg ble pendler. 

Min nyinnkjøpte elbil til 500 000 koster meg, med lån, rente, forsikring, verditap (utfra tabell), og strøm, ca 2500kr.

Jeg betaler ca 50000 mer en jeg "må" for å få distansen som ingen av de andre hadde, 4hjulstrekk og litt x-faktor. 

Vet at det er 400 000kr lavere pris på bil en hva du spurte om, men for meg som aldri har kjøpt bil jeg måtte ha lån på (alltid spart opp først) før så er 500 000kr sykt mye for en bil. Og jeg var lenge skeptisk. 

Anonymkode: 4cd6c...a35

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min nedbetalt dieselbil, med forsikring (har høyeste ansiennitet og delkasko), verditap og diesel, koster meg ca 6000kr i mnd nå som jeg ble pendler. 

Min nyinnkjøpte elbil til 500 000 koster meg, med lån, rente, forsikring, verditap (utfra tabell), og strøm, ca 2500kr.

Jeg betaler ca 50000 mer en jeg "må" for å få distansen som ingen av de andre hadde, 4hjulstrekk og litt x-faktor. 

Vet at det er 400 000kr lavere pris på bil en hva du spurte om, men for meg som aldri har kjøpt bil jeg måtte ha lån på (alltid spart opp først) før så er 500 000kr sykt mye for en bil. Og jeg var lenge skeptisk. 

Anonymkode: 4cd6c...a35

Du kommer nok til å gå på en smell her. Sjekk hva 2-3 år gamle biler koster på finn, så ser du at verditapet er mye større. ingen bil til 500 000, vil koste deg så lite som 2500 kroner i mnd, om du tar med alt. 

Anonymkode: 6b049...d53

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber innenfor bilskade og jeg kan garantere deg at den Volvo XC90 har svært mye mer enn hva bilen til halve prisen har. Den har helt annen materialet og ikke minst teknologi på sikkerhet. Hva som har å si på skadeomfanget har svært mye på hvordan bilen pakker seg inn på i en kollisjon. Volvo har uttalt for flere år siden at ingen skal dø eller bli  hardt skadd i en Volvo innen 2020, selvom du går inn for det. De er nå i 2019 nesten helt i mål, og med den nye XC90 som kommer nå snakker vi et helt nytt nivå innenfor sikkerhet og teknologi. Men de bilene koster altså rundt 1 mill.

Jeg jobber som sagt innenfor bilskade og ser svært mange personulykker og leser politirapporter. Vi ser nå større forskjeller i skadeomfang enn tidligere fordi teknologien begynner å utgjøre en stor forskjell. Jeg hadde nettopp en sak hvor en ny stasjonsvogn kolliderte med en av disse bilene som er mye høyere i pris. Nypris på stasjonsvognen var litt over 400, nypris på den andre rundt 1mill. Føreren av den siste bilen gikk ut av bilen og brakk noen fingre. Den andre var kritisk skadd og hentet med luftambulanse. Merk at begge bilene var omtrent helt nye. Og dette er ikke et enkeltstående tilfelle. Det ER forskjell, og de blir større nettopp fordi teknologien har kommet så langt og teknologi koster.

Anonymkode: fe2c0...4e8

Men krasjer man mot en større bil så vil jo den minste selvsagt bli mer ødelagt, sier seg selv. Den største er jo tryggest fordi den er større og tyngre. Tar du en stasjonsvogn mot en f.eks opel corsa så vil jo stasjonsvognen klare seg bedre. Skjønner jo at det er forskjell. Ta lastebil mot stor SUV, da vil jo lastebilen klare seg. Og veldig ofte ser man jo at de som har disse store, dyre bilene er de som kjører værst. Har sett mange ganger opp til hytta vi hadde før i Trysil at det er BMW, Mercedes,Audi og de store SUVene som har dårligst tid og kjører forbi med stygge forbikjøringer, i høy fart. Møter du da familien på 5 i vanlig stasjonsvogn så et det de det går utover.

Men ja, de større og dyre er sikrere pga størrelsen, den ser jeg selvfølgelig.

Anonymkode: 8681a...076

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vi gjorde det rett og slett fordi den var den vi ønsket og den er veldig fin familie bil, ble litt over 1 mill, men begge tjener 650.000 i året, så var ikke så vanskelig

Anonymkode: 11c36...6fa

Så poenget ditt er at selv dere med lav lønn klarer å kjøpe bil til over en million?

Anonymkode: 73da4...279

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle jeg kjenner som har nye og dyre biler, leaser bilene. Tror det er ganske vanlig? 

Hele (nesten...) nabolaget her kjører Tesla X, og naboen sa at det var veldig gunstig leasingavtale når de slo til. Så det er ikke slik at alle betaler i dyre dommer med en gang for å få bilene. 

Anonymkode: 8d944...146

Leasing er jo så og si like dyrt som lån da, eller tar jeg helt feil? Har sett på leasingbiler på noen av disse større bilene vi snakker om her, 10 000,- i mnd og så må man betale innskudd på la oss si 200 000,-. Er jo ikke noe billigere det. Og kjører du lenger enn avtalen på km stand så må du betale mer. 

Anonymkode: 8681a...076

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du som kan litt om dette. Jeg har selv jobbet med ulykkesetterforskning, og kan derfor en del om kinematikk etc. Nå er det et par år siden, og mye har skjedd siden dengang. Men én ting grublet jeg litt på etter å ha hentet min tesla modell 3 i går, og kanskje du kan svare meg? 

Taket på denne er jo glass. Og når jeg spør selgeren om hvordan det fungerer i en ulykke så kunne han ikke svare meg når jeg sammenligner med deformasjonssoner og energioppfanging. Kjenner jeg blir litt skeptisk til alt som er lager "hardt" i en bil 😉 Hva vet du/tenker du om dette? 

De sier jo at den er verdens sikreste... Men da hører jeg bare bla bla bla, etter å ha sett hva som ble ansett som det sikreste for 10år siden og hvordan det ikke var det. 

Anonymkode: 4cd6c...a35

Glasstaket i seg selv er ikke veldig mer farlig. Pakkeprosessen i en bil ved en ulykke er slutt når du kommer til cupeen, og derav taket. I en frontkollisjon er det hvordan front og bak pakker seg sammen og hvordan stålbjelkene i siden er konstruert. Når pakkeprosessen er ferdig må du tåle støtet inne i bilen, da har bilen gjort sitt. Og taket er i så måte en del av denne delen. Kanskje glasstak kan ha noe å si hvis en betongkloss faller ned fra oven men det er jo ekstremt sjelden og ikke noe statistikk heller om at glasstak der er verre (skjer så sjelden)

største utfordringen med glasstak er vel egentlig å få tak i delen på sikt hvis den må byttes fordi den er unik til den bilen.

 

 

Anonymkode: fe2c0...4e8

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men krasjer man mot en større bil så vil jo den minste selvsagt bli mer ødelagt, sier seg selv. Den største er jo tryggest fordi den er større og tyngre. Tar du en stasjonsvogn mot en f.eks opel corsa så vil jo stasjonsvognen klare seg bedre. Skjønner jo at det er forskjell. Ta lastebil mot stor SUV, da vil jo lastebilen klare seg. Og veldig ofte ser man jo at de som har disse store, dyre bilene er de som kjører værst. Har sett mange ganger opp til hytta vi hadde før i Trysil at det er BMW, Mercedes,Audi og de store SUVene som har dårligst tid og kjører forbi med stygge forbikjøringer, i høy fart. Møter du da familien på 5 i vanlig stasjonsvogn så et det de det går utover.

Men ja, de større og dyre er sikrere pga størrelsen, den ser jeg selvfølgelig.

Anonymkode: 8681a...076

Nei, det er ikke bare størrelsen. Slik var det tidligere 

 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Glasstaket i seg selv er ikke veldig mer farlig. Pakkeprosessen i en bil ved en ulykke er slutt når du kommer til cupeen, og derav taket. I en frontkollisjon er det hvordan front og bak pakker seg sammen og hvordan stålbjelkene i siden er konstruert. Når pakkeprosessen er ferdig må du tåle støtet inne i bilen, da har bilen gjort sitt. Og taket er i så måte en del av denne delen. Kanskje glasstak kan ha noe å si hvis en betongkloss faller ned fra oven men det er jo ekstremt sjelden og ikke noe statistikk heller om at glasstak der er verre (skjer så sjelden)

største utfordringen med glasstak er vel egentlig å få tak i delen på sikt hvis den må byttes fordi den er unik til den bilen.

 

 

Anonymkode: fe2c0...4e8

Glemte å si at det er derfor de styggeste personskadene er der bilen blir truffet i siden. Nettopp fordi pakkeprosessen er i hovedsak foran og bak.

Anonymkode: fe2c0...4e8

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men krasjer man mot en større bil så vil jo den minste selvsagt bli mer ødelagt, sier seg selv. Den største er jo tryggest fordi den er større og tyngre. Tar du en stasjonsvogn mot en f.eks opel corsa så vil jo stasjonsvognen klare seg bedre. Skjønner jo at det er forskjell. Ta lastebil mot stor SUV, da vil jo lastebilen klare seg. Og veldig ofte ser man jo at de som har disse store, dyre bilene er de som kjører værst. Har sett mange ganger opp til hytta vi hadde før i Trysil at det er BMW, Mercedes,Audi og de store SUVene som har dårligst tid og kjører forbi med stygge forbikjøringer, i høy fart. Møter du da familien på 5 i vanlig stasjonsvogn så et det de det går utover.

Men ja, de større og dyre er sikrere pga størrelsen, den ser jeg selvfølgelig.

Anonymkode: 8681a...076

Nei, det er ikke bare størrelsen. Slik var det før da fortrinnet lå i karosseriet. Nå er det teknologien. Møter en Volvo XC60 eller ny V60 mot en annen vanlig stasjonsvogn, er det merkbart forskjell i skadeomfang. Det er en grunn til at Volvo XC60 koster 700/800 mot 400 på ande type biler man kan hente ut. Teknologi koster

Anonymkode: fe2c0...4e8

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Tesla er ikke den sikreste bilen du får. Men link gjerne til rapporten fra f.eks EU som sier at tesla ligger på topp. Tesla er en god bil og en sikker bil, men ikke tryggest. Den teknologien du snakker om kom Volvo med sine biler fra 2013 som standard, og som ekstrautstyr før det.

Det vi ser er at det er ganske mange ulykker med tesla, dog ikke alvorlige. Men det er fordi den har så høy akselerasjon og hk. Det vi ser er at teknologien ikke er fryktelig god i uventede situasjoner. Eks; som jeg har hatt mange av; tesla kjører i jevn hastighet (flere filer, f.eks på motorvei), bil legger seg foran med liten avstand, tesla ser dette og bremser farten og du som sjåfør må vike ut av filen for å unngå sammenstøt, når du så er ute av filen oppfatter tesla at det er klar bane og setter sine 600hk igang og akselererer opp. Du som sjåfør blir overrasket, mister kontroll over bilen og kjører ut av veibanen. 

Det er helt greit å være glad i tesla, og det er en fantastisk bil, men dette var for å vise litt edruelighet. Den har sine svakheter.

Anonymkode: fe2c0...4e8

Beklager, X er den sikreste suv'en, men S er nok ikke langt etter.

Men si meg, har du kjørt en Tesla eller bare gjetter du på hvordan den oppfører seg? Før det stemmer virkelig ikke det du skriver. Legger det seg en bil inn foran deg avgasser den farten, du må virkelig ikke vike for å unngå sammenstøt. Men ja bytter du fil akselererer den selvfølgelig hvis den ikke ser noen hindring. Men blir du så overrasket over dette at du kjører ut av veien burde du bli fratatt førerkortet, for så dramatisk er det ikke.

Anonymkode: 56cba...861

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt Ford S-max 7 seter med 160hk så vet alt om den. Tro meg, den er god, men på komfort blir den knust.

Jeg ler forbi bensinstasjonene, for mens de der inne betaler tusenvis på tusenvis med kroner kjører vi akkurat dit vi vil, også Kroatia, for 0,-.

Å lade er fort gjort, og vi har enda ikke etter 4 år med Tesla tenkt "Å nei, må vi lade igjen".

Noen få steder i Norge, som Nebbenes nevnt her, er ofte folksom på visse tider. Men 99% av tiden er dette null problem. Det er helt greit for å ha den muligheten ladenettverket er. Og bedre blir det.

Men en ting glemte jeg å nevne, Tesla er den sikreste bilen du får. Den har teknologi som ser mulige ulykker og bremser før dubi det heletatt rekker å reagere. Og i møteulykke er det ikke uvanlig at de i Tesla kan gå derifra, men den andre bilen derimot....

Anonymkode: 56cba...861

Men så kan jeg tenke meg at du betaler veldig mye mer i lån på din Tesla enn jeg gjør med min Ford, så om du har gratis lading så betaler du nok mer enn meg uansett. Kan ta et eksempel, min sjef har model x og betaler 13 000,- i mnd på sin bil, SÅ mye koster ikke min bil i mnd for å si det sånn. Om der er vanlig så er det ikke billigere for å si det sånn.

Anonymkode: 8681a...076

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, X er den sikreste suv'en, men S er nok ikke langt etter.

Men si meg, har du kjørt en Tesla eller bare gjetter du på hvordan den oppfører seg? Før det stemmer virkelig ikke det du skriver. Legger det seg en bil inn foran deg avgasser den farten, du må virkelig ikke vike for å unngå sammenstøt. Men ja bytter du fil akselererer den selvfølgelig hvis den ikke ser noen hindring. Men blir du så overrasket over dette at du kjører ut av veien burde du bli fratatt førerkortet, for så dramatisk er det ikke.

Anonymkode: 56cba...861

Min Ford avpasser og farten hvis jeg får en bil foran meg og øker opp igjen når fil blir skiftet eller bilen blir borte, riktig nok med cruise controll da..hehe

Anonymkode: 8681a...076

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Men så kan jeg tenke meg at du betaler veldig mye mer i lån på din Tesla enn jeg gjør med min Ford, så om du har gratis lading så betaler du nok mer enn meg uansett. Kan ta et eksempel, min sjef har model x og betaler 13 000,- i mnd på sin bil, SÅ mye koster ikke min bil i mnd for å si det sånn. Om der er vanlig så er det ikke billigere for å si det sånn.

Anonymkode: 8681a...076

Sluttsummen er naturligvis høyere, det er jo en dyrere bil. En elbil er uansett billigere i drift enn en bensinbil, og det er vel det som er poenget? Ikke hvor mye folk har i lån. 

Anonymkode: 6977a...f2d

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer nok til å gå på en smell her. Sjekk hva 2-3 år gamle biler koster på finn, så ser du at verditapet er mye større. ingen bil til 500 000, vil koste deg så lite som 2500 kroner i mnd, om du tar med alt. 

Anonymkode: 6b049...d53

For meg er verditap null problem. Jeg har gjenkjøpsavtale. Dvs at jeg får det som er avtalt på kjøpekontrakt etter tre år. Veldig forutsigbart.

Anonymkode: bf05a...cf8

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Tesla er ikke den sikreste bilen du får. Men link gjerne til rapporten fra f.eks EU som sier at tesla ligger på topp. Tesla er en god bil og en sikker bil, men ikke tryggest. Den teknologien du snakker om kom Volvo med sine biler fra 2013 som standard, og som ekstrautstyr før det.

Det vi ser er at det er ganske mange ulykker med tesla, dog ikke alvorlige. Men det er fordi den har så høy akselerasjon og hk. Det vi ser er at teknologien ikke er fryktelig god i uventede situasjoner. Eks; som jeg har hatt mange av; tesla kjører i jevn hastighet (flere filer, f.eks på motorvei), bil legger seg foran med liten avstand, tesla ser dette og bremser farten og du som sjåfør må vike ut av filen for å unngå sammenstøt, når du så er ute av filen oppfatter tesla at det er klar bane og setter sine 600hk igang og akselererer opp. Du som sjåfør blir overrasket, mister kontroll over bilen og kjører ut av veibanen. 

Det er helt greit å være glad i tesla, og det er en fantastisk bil, men dette var for å vise litt edruelighet. Den har sine svakheter.

Anonymkode: fe2c0...4e8

Mine biler har jo også denne funksjonen. Jeg hverken skvetter eller drar av veien. Kanskje tesla sjåfører bare ikke kan kjøre bil? 

Anonymkode: bf05a...cf8

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sluttsummen er naturligvis høyere, det er jo en dyrere bil. En elbil er uansett billigere i drift enn en bensinbil, og det er vel det som er poenget? Ikke hvor mye folk har i lån. 

Anonymkode: 6977a...f2d

Ja, billigere i drift ja, men koster fortsatt mer enn en bil til en vettugere pris. Man sparer jo ikke på å kjøpe en dyrerebil, man vil jo stort sett ha mer i lån, og servicer/deler koster gjerne mer på de dyre bilene.

Anonymkode: 8681a...076

Just now, Anonym bruker said:

Ja, billigere i drift ja, men koster fortsatt mer enn en bil til en vettugere pris. Man sparer jo ikke på å kjøpe en dyrerebil, man vil jo stort sett ha mer i lån, og servicer/deler koster gjerne mer på de dyre bilene.

Anonymkode: 8681a...076

Naturligvis sparer man ikke på å kjøpe et dyrere produkt. Samtidig behøver ikke en dyr bil å være synonymt med høyt lån. Jeg har ikke billån, men det betyr jo ikke at min biler i sum er rimeligere enn din bil, selv om du har et lån på den. I drift er derimot den ene av mine biler bortimot gratis. Min elbil koster meg maks 800 kroner i måneden, forsikring inkludert. Bensinbilen koster kanskje tre ganger så mye. 

Anonymkode: 6977a...f2d

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Naturligvis sparer man ikke på å kjøpe et dyrere produkt. Samtidig behøver ikke en dyr bil å være synonymt med høyt lån. Jeg har ikke billån, men det betyr jo ikke at min biler i sum er rimeligere enn din bil, selv om du har et lån på den. I drift er derimot den ene av mine biler bortimot gratis. Min elbil koster meg maks 800 kroner i måneden, forsikring inkludert. Bensinbilen koster kanskje tre ganger så mye. 

Anonymkode: 6977a...f2d

Men da har vel ikke du en EL-bil til nærmere 1 mill hvis du kun betaler 800,- i mnd. Så sant du ikke har lån/leaser? Er vel et fåtall som kan cashe ut biler til 1 mill, og hvis, ja da er det selvfølgelig billigere. Men en normal familie med 2-3barn med gjennomsnittelig inntekt kan vel ikke bare cashe ut 1 mill, så sant man ikke bor i campingvogn, eller at bil er viktigere enn hus/plass i huset. Jeg vet det kanskje et det for noen og det høres helt sprøtt ut for meg, for bil er tapsprosjekt uansett hvordan man snur og vender på det.

Anonymkode: 8681a...076

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...