Hjertefru Skrevet 30. mars 2019 #51 Skrevet 30. mars 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilestund er jo noe helt annet Anonymkode: b760d...d34 Nei, det var ikke noe helt annet. Noen barn sov, mens andre bare hvilte seg. Ingen over to sov i vogn. De hadde flere rom i barnehagen, og brukte et rom til dette. Madrassene ble ryddet bort for ellers ble rommet brukt til lek. Spør du meg er dette en mye bedre og sikrere måte å gjøre det på enn at alle på død og liv skal sove i vogn. Når det er sagt tror jeg ikke hi behøver å engste seg veldig. Etter den forferdelige hendelsen i Bergen er barnehagene veldig obs på dette.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #52 Skrevet 30. mars 2019 1 time siden, Hjertefru skrev: Nei, det var ikke noe helt annet. Noen barn sov, mens andre bare hvilte seg. Ingen over to sov i vogn. De hadde flere rom i barnehagen, og brukte et rom til dette. Madrassene ble ryddet bort for ellers ble rommet brukt til lek. Spør du meg er dette en mye bedre og sikrere måte å gjøre det på enn at alle på død og liv skal sove i vogn. Når det er sagt tror jeg ikke hi behøver å engste seg veldig. Etter den forferdelige hendelsen i Bergen er barnehagene veldig obs på dette. Hørtes veldig koselig ut med sånn hvilestund. Er sånn de har det i bhg vår Anonymkode: a1eb8...e7e
Pobie Skrevet 30. mars 2019 #53 Skrevet 30. mars 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Er jo flere barn som ikke skal sove også,så er helt uaktuelt å legge barna som skal sove på sengen på avdelingen! På avdelingen så leker jo selvsagt barna som ikke skal sove Anonymkode: 52b20...17b Rart at de får til dette i andre land da når det er så umulig.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #54 Skrevet 30. mars 2019 1 minutt siden, Pobie skrev: Rart at de får til dette i andre land da når det er så umulig. Det kan jo være at de ikke har disponible rom til det. I utlandet så er det mer utbredt og det bygges deretter. Hos oss er det ingen plass inne vi kan legge mange unger på madrass Anonymkode: b760d...d34
Pobie Skrevet 31. mars 2019 #55 Skrevet 31. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan jo være at de ikke har disponible rom til det. I utlandet så er det mer utbredt og det bygges deretter. Hos oss er det ingen plass inne vi kan legge mange unger på madrass Anonymkode: b760d...d34 De bruker det samme rommet hvor de leker og oppholder seg. De få barna som ikke skal sove leker på et annet rom, i Norge kunne de jo da lekt ute hvis det ikke er plass.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #56 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, Pobie skrev: De bruker det samme rommet hvor de leker og oppholder seg. De få barna som ikke skal sove leker på et annet rom, i Norge kunne de jo da lekt ute hvis det ikke er plass. Det er jo det som er poenget mitt, kanskje de ikke har disponible rom til det. Vi har ikke det Anonymkode: b760d...d34
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #57 Skrevet 31. mars 2019 Enkelt! Mine barn sover best ute. Han minste som enda sover ute HVER DAG, BÅDE HJEMME OG I BHG. sover maks 30 min inne, mens minst 2 timer ute 👍 jeg har tilsyn og hører han godt i fra sofaen, men med utstyret i orden, er ikke vovnsoving noe problem. Anonymkode: 8cbce...a5f
Pobie Skrevet 31. mars 2019 #58 Skrevet 31. mars 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo det som er poenget mitt, kanskje de ikke har disponible rom til det. Vi har ikke det Anonymkode: b760d...d34 Men da kan de jo leke ute da.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #59 Skrevet 31. mars 2019 5 minutter siden, Pobie skrev: Men da kan de jo leke ute da. Hos oss er ikke det mulig på fast basis Anonymkode: b760d...d34
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #60 Skrevet 31. mars 2019 Går helt fint i vår bhg å sove på sånne mini senger! Bhg er ganske liten. Mange små på avd. Alle skal sove. De sover ikke like lenge. Går helt fint Anonymkode: a1eb8...e7e
Pobie Skrevet 31. mars 2019 #61 Skrevet 31. mars 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hos oss er ikke det mulig på fast basis Anonymkode: b760d...d34 Har faktisk vanskelig for å tro at det finnes barnehager hvor barna ikke leker ute hver dag. Dere hører i tilfelle til en veldig liten gruppe med barnehager. Hva skjer hvis de forbyr soving ute i vogn?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #62 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, Pobie skrev: Har faktisk vanskelig for å tro at det finnes barnehager hvor barna ikke leker ute hver dag. Dere hører i tilfelle til en veldig liten gruppe med barnehager. Hva skjer hvis de forbyr soving ute i vogn? Selvfølelig er vi ute hver dag, utenom sovetiden, har ikke sagt noe annet. Jeg prøver bare å si at det kanskje ikke er like enkelt for alle. Anonymkode: b760d...d34
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #63 Skrevet 31. mars 2019 On 3/30/2019 at 10:53 AM, Anonym bruker said: Med 8 som sover så er det rart at ikke 1 voksen kan passe på de. Med 8 som sover så er det 2 ansatte "til overs" Anonymkode: b760d...d34 her sover de stort sett når det er i/når det er pause, så da er det kun 1 igjen på avd, vi er 3 på vakt nå pga 3 er sykemeldt og vikarer vil ikke stille opp lengre Anonymkode: 616a9...08d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #64 Skrevet 31. mars 2019 Hvor ville du selv valgt å sove? 1: I et rom overfylt med senger, der man ligger på geledd, i dårlig luft og høy temperatur, 20 cm fra naboen som ikke sover, men som ligger og vrir seg og piller på deg annethvert minutt. 2: Ute, i din egen lille "hule", i en god og varm "sovepose", i kjølig, frisk luft med naturens lyder. Jeg vet veldig godt hva jeg selv ville velge, jeg vet også hva barna mine vil velge. Anonymkode: 4c737...4a8
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #65 Skrevet 31. mars 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: her sover de stort sett når det er i/når det er pause, så da er det kun 1 igjen på avd, vi er 3 på vakt nå pga 3 er sykemeldt og vikarer vil ikke stille opp lengre Anonymkode: 616a9...08d Da skjønner jeg Anonymkode: b760d...d34
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #66 Skrevet 31. mars 2019 På 29.3.2019 den 14.12, Anonym bruker skrev: Hos oss har de ikke sovevakt. De bruker babycall. Alle barna sover ute i vogn. Anonymkode: 1a74e...f44 Og det synes du er greit? Anonymkode: 4afb6...633
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #67 Skrevet 31. mars 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: her sover de stort sett når det er i/når det er pause, så da er det kun 1 igjen på avd, vi er 3 på vakt nå pga 3 er sykemeldt og vikarer vil ikke stille opp lengre Anonymkode: 616a9...08d Oj. Er det innafor? Anonymkode: a1eb8...e7e
Pobie Skrevet 31. mars 2019 #68 Skrevet 31. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølelig er vi ute hver dag, utenom sovetiden, har ikke sagt noe annet. Jeg prøver bare å si at det kanskje ikke er like enkelt for alle. Anonymkode: b760d...d34 Hvis dere har mulighet til å være ut skjønner jeg ikke hvorfor det spiller noen rolle hvilken tid på dagen dere er ute? Og jeg skjønner jo at det ikke er bare bare å forandre noe som alltid har vært sånn og som man mener fungerer bra, men når det viser seg at det faktisk ikke er trygt å gjøre det slik må man jo forandre på det uansett hvor vanskelig og ubeleilig det er.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #69 Skrevet 31. mars 2019 47 minutter siden, Pobie skrev: Hvis dere har mulighet til å være ut skjønner jeg ikke hvorfor det spiller noen rolle hvilken tid på dagen dere er ute? Og jeg skjønner jo at det ikke er bare bare å forandre noe som alltid har vært sånn og som man mener fungerer bra, men når det viser seg at det faktisk ikke er trygt å gjøre det slik må man jo forandre på det uansett hvor vanskelig og ubeleilig det er. Det er ikke bevist at det ikke er trygt å sove i vogn, hvor har du det i fra? Anonymkode: b760d...d34
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #70 Skrevet 31. mars 2019 21 timer siden, Hjertefru skrev: Er det noen som gjør det sånn enda? Herlig! Det første barnet mitt gikk i en fantastisk barnehage på sent 90-tall. Der var det kun de aller minste 1-2-åringene som sov i vogn. De eldre barna hadde «hvilestund». Da var golvet dekket av barn på madrasser, en voksen leste fra en bok og de som hadde behov kunne ta en lur. Det kunne jo hende noen forstyrret hverandre litt, men det var trygt og koselig for barna 🤗 Det hadde ikke gått her.. her sover noen 4-åringer en time, alle 3-åringene opptil 2 timer. De må i vogn, ellers sover de ikke, og de har virkelig behov for det. De ligger bare og tøyser hvis de ligger tett på madrasser. Anonymkode: 7740a...eee
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #71 Skrevet 31. mars 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Og det synes du er greit? Anonymkode: 4afb6...633 Ja er sånn ungene mine sover hjemme på dagtid også. Ute i vogn med babycall. Anonymkode: 1a74e...f44
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #72 Skrevet 31. mars 2019 16 timer siden, Pobie skrev: Rart at de får til dette i andre land da når det er så umulig. I andre land er en MYE mindre andel av så små barn i barnehage, hvis du vil vite det. Det finnes omtrent ikke plasser for barn under 3 år hvis du går til eksempelvis Tyskland - barna er hjemme hos mødrene. Anonymkode: d464e...796
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #73 Skrevet 31. mars 2019 4 timer siden, Pobie skrev: Og jeg skjønner jo at det ikke er bare bare å forandre noe som alltid har vært sånn og som man mener fungerer bra, men når det viser seg at det faktisk ikke er trygt å gjøre det slik må man jo forandre på det uansett hvor vanskelig og ubeleilig det er. Barnet som døde lå ikke ute.... Anonymkode: d464e...796
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #74 Skrevet 31. mars 2019 På 29.03.2019 den 17.16, the amazing spidermamma skrev: Dette er vanlig i mange gode barnehager. Det er for å roe ned barn som våkner før de skal, for at de som våkner ikke vekker de andre, og ikke minst fordi de som trenger omsorg når de våkner skal få et fang å sitte på. Synes dette er god bruk av ressurser, jeg. Uenig. Et vindu i døra ville gjøre samme nytten. De barna som er våkne trenger oppmerksomheten MYE mer. I alle fall hvis dette er en diskusjon om sikkerhet. Anonymkode: d464e...796
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #75 Skrevet 31. mars 2019 5 timer siden, Pobie skrev: Hvis dere har mulighet til å være ut skjønner jeg ikke hvorfor det spiller noen rolle hvilken tid på dagen dere er ute? Og jeg skjønner jo at det ikke er bare bare å forandre noe som alltid har vært sånn og som man mener fungerer bra, men når det viser seg at det faktisk ikke er trygt å gjøre det slik må man jo forandre på det uansett hvor vanskelig og ubeleilig det er. Fordi når ungene sover, så har de ansatte pauser, vi rydder og smører mat til det siste måltidet, vi rydder ut av tursekker, vi vasker ut av kjøleskap og andre praktiske ting som må gjøre. Det er og møter på den tiden flere ganger i uka, hvor flere ansatte deltar. Vi har rett og slett ikke kapasitet til å gjøre alt dette samtidig med at noen skal være ute og noen skal kle de 30 - 40 ungene etterhvert som de er ferdige med å sove. På fine sommerdager er det greit, når de bare trenger et par sko og en solhatt, da er vi ute hle dagene. Av og til innimellom ellers og, så fungerer det, men ikke på fast basis. Anonymkode: b760d...d34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå