Gå til innhold

Hvorfor sover barn ute i vogn fremdeles i barnehager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter den grusomme ulykken så misliker jeg det enda mer.  Hva gjør dine barn som går i bhg? Er det ok å nekte barn å sove i vogn? Kan man nekte?

Anonymkode: a1eb8...e7e

Skrevet

De har blitt strengere på sovevakt. 

Anonymkode: 8030d...4f9

Skrevet

Virkelig enda en tråd om dette?? Så lenge barna har konstant tilsyn så er det trygt å sove ute i vogn!! Har jobbet i flere ulike barnehager å det er ikke plass til at alle barna kan sove inne. 

Til overhysteriske mødre som deg så vi selvsagt ordnet så barnet kunne sovet inne,så vi slipper mase ditt!

Anonymkode: 52b20...17b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter den grusomme ulykken så misliker jeg det enda mer.  Hva gjør dine barn som går i bhg? Er det ok å nekte barn å sove i vogn? Kan man nekte?

Fordi ikke barnehagen har 24 soveplasser innendørs? Vi har sovevakt som alltid er i vognskuret, barna alltid under tilsyn. Barnet som døde sov riktignok i vogn - men innendørs. Har vært flere dødsulykker med kvelning av skjerf, mat i halsen og ryggsekk hengende i garderoben i norske bhger enn soving i vogn. Tilsyn er stikkordet. 

Anonymkode: bbf8d...fde

Skrevet

Så lenge de følger med, så er det jo ikke noe problem. Og tro meg, bhg følger med nå. 

Dette er den første ulykke av denne kaliber på lenge. 

Anonymkode: 5ec77...90b

Skrevet

Den ulykken skjedde jo inne!

Anonymkode: 27208...503

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har blitt strengere på sovevakt. 

Håper det..usikker..

Skrevet

Jeg jobber i bhg. Vi har alltid sovevakt. Hatt i alle årene jeg har jobbet her.

Anonymkode: 4afb6...633

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Virkelig enda en tråd om dette?? Så lenge barna har konstant tilsyn så er det trygt å sove ute i vogn!! Har jobbet i flere ulike barnehager å det er ikke plass til at alle barna kan sove inne. 

Til overhysteriske mødre som deg så vi selvsagt ordnet så barnet kunne sovet inne,så vi slipper mase ditt!

Pleier du alltid å snakke sånn til fremmede? Du virker ikke særlig sympatisk 

Skrevet

Hos oss har de ikke sovevakt. De bruker babycall. Alle barna sover ute i vogn. 

Anonymkode: 1a74e...f44

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det ikke alltid er plass inne til alle barna som skal sove.  Vi har ikke sjangs til å ha alle barna inne, har opptil 40 unger som skal sove, har eget sovehus

Anonymkode: b760d...d34

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oi, er glad de ansatte i mine barns barnehage ikke har samme aggressive holdning som deg😉

Anonymkode: b43be...6d0

Skrevet

Tja....

jobber i bolig. Skal vi slutte å dusje/bade beboere etter de grusomme «ulykkene» som nylig har skjedd i et par andre boliger her i landet? 

Skrevet

Ingenting i veien med å sove ute i vogn. 

Det som er viktig er jo å feste ungene skikkelig dersom sele brukes, evt ta bort selen fullstendig om den ikke brukes, og føre tilstrekkelig tilsyn. ( Og at du som forelder passer på å ha alt utstyret i orden slik at sovemiljøet du tilbyr barnet ditt i bhg er trygt)

I bhg til mitt barn plasseres vognene i samme område som de våkna barna leker og der de voksne uansett oppholder seg, de blir ikke plassert i et skur bortgjemt fra åsyn e.l. I tillegg er de vendt mot vinduene som dekker stort sett hele bygget, så de som er inne har også fullt åsyn rett oppi vognene. 

Anonymkode: 30a20...0fe

Skrevet

Kjære HI.

Hvor skal ungene ellers sove, tenkte du? Tror du virkelig at alle landets barnehager er så romslige og godt utstyrt at det er plass til x antall sovende barn innendørs? Hva tenker du at de skal sove på/i? 

Anonymkode: 4c737...4a8

Skrevet

Om rutinene for sovevakt ute er gode så er det ikke noe problem,  syns ikke noe om de som bruker babycall istede for fysisk tilsdedeværelse men det er ikke min sak.

Hos oss sover alle barna inne på madrass med en sovevakt.

Skrevet

Hvorfor? Fordi en feil som har marginal sannsynlighetsprosent ikke bør ødelegge livskvaliteten for alle, sannsynligvis? 

Jeg har to i min familie som ble livstruende skadet av et fall i trapp - en av dem døde, den andre overlevde med englevakt. Hvorfor er ikke trapper forbudt? 

Anonymkode: d464e...796

Skrevet
4 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Om rutinene for sovevakt ute er gode så er det ikke noe problem,  syns ikke noe om de som bruker babycall istede for fysisk tilsdedeværelse men det er ikke min sak.

Hos oss sover alle barna inne på madrass med en sovevakt.

For et ressurssluk... sitter én person vakt over unger på MADRASS? Hvor langt kan de liksom falle? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper det..usikker..

Usikker? ? Har du ikke snakket med personalet etter ulykken ? Her fikk vi ark med hjem om at de har alltid en på vakt. At de har skjerpet rutinene. Det stoler jeg på. 

Vet om et barn som døde etter å ha hatt en stein i munnen. Hva skal man gjøre ? Forby stein ? 

Skrevet

Ved ulykken i Bergen sov barnet inne...

Anonymkode: fad10...666

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper det..usikker..

Men kjære tid. Hvis du er usikker på rutinene i barnehagen, så spør du

Anonymkode: b760d...d34

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et ressurssluk... sitter én person vakt over unger på MADRASS? Hvor langt kan de liksom falle? 

Jeg tipper bare vilt her, men mulig at den vaktens oppgave er å hindre at de vekker hverandre 😂kjæremitid!

Anonymkode: 85125...077

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er vanlig i mange gode barnehager. Det er for å roe ned barn som våkner før de skal, for at de som våkner ikke vekker de andre, og ikke minst fordi de som trenger omsorg når de våkner skal få et fang å sitte på. 

Synes dette er god bruk av ressurser, jeg. 

Skrevet

Og. Det er jo ikke at de sover ute som er problemet, problemet er jo hvis de sover uten tilsyn. 

Skrevet
2 timer siden, Miljøterrorpeuten skrev:

Tja....

jobber i bolig. Skal vi slutte å dusje/bade beboere etter de grusomme «ulykkene» som nylig har skjedd i et par andre boliger her i landet? 

Vi har helt sluttet med det hos oss, vi tilbyr kun klutvask eller å bade ute i elven. Noen synes det er i kaldeste laget, men det er jo tross alt bedre enn å brenne seg. 😏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...