Gå til innhold

Sykkelvogn.. sykkelsete? Barn og sykling

Anbefalte innlegg

Har to barn som vil være 3,5 og 6 år når dette blir aktuelt. Vurderer å feriere et sted der vi er avhengige av å sykle langs trafikkert vei for å komme oss til butikken eller stranda. Eldste på 6 år kan sykle, men er skeptisk til at hun orker å sykle SÅ LANGT i både oppover og nedoverbakker... Orker ikke tanken på sutring og klaging ("jeg er sliten"). Da ender vi opp med at jeg ikke gidder å verken handle eller ta dem med på stranda :(

Så mine spørsmål er: Finnes det sykkelvogner 6-åringer passer inn i? Både i lengde og mtp total vektbelastning. 

Eller er det eneste alternativet å ha 3,5-åringen i er barnesete bakpå min sykkel og gjete 6-åringen langs veien? De kjører ganske fort der og det er endel skumle svinger og hun er noe vinglete så liker ikke tanken. + at det tar "100 år" å komme seg noe sted 😂 

Men de sykkelvognene jeg finner er for barn som er 1-4 år og har maks vekt på 40kg....

Anonymkode: fb15c...b05

Fortsetter under...

Du frykter sutring, mens jeg tenker på at ungen din kommer til å bli drept i trafikken? Håper du overdriver beskrivelsen av vei og trafikk, eller bare later som du vurderer å ta med en vinglete 6 åring langs "E18"... 

Anonymkode: dfc36...d50

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du frykter sutring, mens jeg tenker på at ungen din kommer til å bli drept i trafikken? Håper du overdriver beskrivelsen av vei og trafikk, eller bare later som du vurderer å ta med en vinglete 6 åring langs "E18"... 

Anonymkode: dfc36...d50

1: Kan du svare på spørsmålet?

2: Det er ikke en motorvei/e18, men en liten vei folk kjører for fort på.

3: Jeg skrev at jeg ikke liker tanken på at en unge sykler der. 

Sånn?

Anonymkode: fb15c...b05

Annonse

https://www.best-i-test.nu/sykkelvogn

Her er det flere med maksvekt over 40 kilo. Den siste vognen har 40 kilo, men det står dette :

"Maksvekten og plassen i vognen er såpass bra at selv to barn i 6–7 års alder får god plass ved siden av hverandre. "

Anonymkode: 24b17...7ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...