Gå til innhold

Dere som opplever ASMR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når oppdaget du at du "har det" og hvilke lyder liker trigger deg?

Jeg husker at jeg ahdde det allerede som liten. Jeg trodde alle var sånn. Husker blant annet hvor deilig det var med lydene når venninnen min trykket på knappene på kassettspilleren, når noen bladde i ukeblader eller når turistene sto og bladde i postkort i museumsbutikken her jeg bor.

Senere skjønte (trodde) jeg at ingen andre følte det sånn, så i hele mitt voksne har jeg bare trodd jeg var rar.

Lyder/ting jeg liker veldig og som gir kribling er blant mye annet:

- Apotek, når apotekeren finner frem medisin-eskene, klistrer på merklappen og signerer og skriver på resepten
- Elektriske butikker, når en eksepeditør forklarer og forklarer hvordan en mobiltelefon eller et TV-apparat eller noe fungerer
- Når noen driver med plastleker, som lego, playmo, disney-plastfigurer osv
- Å lese nye spam-mail, for eksempel med lange og omstendelige forklaringer om hva som har skjedd med dem, at de er presdientsønner eller prinsesser som har måttet rømme osv så jeg må la dem plassere enorme pengesummer på min konto.
- Telefonselgere som forklarer og forklarer hvorfor jeg må beholde for eksempel TV-abonnementet eller lignende

Asmr-videorer av: Børsting, vesker, sminkeromstering, sminke-veiledning, rollespill fra for eksempel interiørarkitekt, bibliotkar, spill-utikk eller laptop-reparatør, "tapping" og knirking.

Helt koko, men jeg liker det 🙂

Hva med dere?

Anonymkode: 37a37...319

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ingenting av hva du snakker om. 😂

Anonymkode: b9323...c11

Skrevet

Fulgte ganske greit med helt til jeg kom til spam mail😆 

Anonymkode: d819f...a03

Skrevet

atte hæ?

Anonymkode: 462a3...8be

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fulgte ganske greit med helt til jeg kom til spam mail😆 

Anonymkode: d819f...a03

Me too.

Anonymkode: ecc8d...c74

Skrevet

Jeg forstår veldig fot hva du snakker om. Har merket mye opp igjennom årene, men det har gått i perioder og har vært mindre fremtredende når jeg har vært stresset.  Det som trigget mest i hverdagen er å se andre skrive/ rable på papir. Jeg kan bli helg oppslukt, og ser sikkert ut som en crazy person dersom jeg hadde blitt oppdaget.  Blir også trigget om noen «streifer» armen min, koser med armen eller stryker meg i håret. 

Av asmr videoer -  varierer triggerne. Har mye og si hvem som snakker, volum og mikrofon. Liker godt de tilfeldige lydene som kommer under «rollespill»» 

Føler meg halv gal av å skrive denne kommentaren, men det får gå 😹

Anonymkode: 63983...a9e

Skrevet

Mannen min er «som dere». Han har favoritt-asmr youtubekanaler som han hører på hver kveld når han skal sove, og blir salig i blikket når fyren i malingsbutikken forklarer om de ulike malingene🙈

Han elsker hvisking og rolige stemmer generelt, rasling med papir og tapping/dunking med diverse materialer. Han kan bli helt fjern av å høre barna i leselekse, og får i hvert fall ikke med seg innholdet😣 

Og så elsker han Bob Ross, selvfølgelig😂

For meg er han crazy, men jeg har forstått at det finnes mange av dere, så han er kanskje ikke så unormal som jeg vil ha det til🤪

Jeg har i hvert fall ingen sånne triggere😉

Anonymkode: a38da...220

Skrevet

Haha, jeg er klar over at det virker fullstendig koko hvis man ikke er sånn selv eller er gift med noen som er det. Heldigvis var der er par andre ‘kjennere’ her inne. Gøy å høre om hva som trigger andre.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, jeg er klar over at det virker fullstendig koko hvis man ikke er sånn selv eller er gift med noen som er det. Heldigvis var der er par andre ‘kjennere’ her inne. Gøy å høre om hva som trigger andre.

Men hvordan funker spam epost? 

Anonymkode: 1ed0d...510

Skrevet

Elsker denne youtuberen, og spesielt akkurat denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=0tn9MdMeXKw

Elsker stemmen hennes, hvordan hun klemmer på veska og alt hun gjør med tingene.

Hadde en gang en kollega som førte regnskapet på jobb. Jeg elsket å høre henne forklare hvor ting skulle posteres, og elsket når hun bladde i ringpermer og fant bilag for meg. Det var litt rasling og knirking og stemmen hennes og neglene hennes over arket - vidunderlig. Litt som den damen her.

Anonymkode: 39d62...718

Skrevet

Jeg får den følelsen i hodebunnen av ASMR-videoer, men synes den er ekstremt ubehagelig. Fysj.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Elsker denne youtuberen, og spesielt akkurat denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=0tn9MdMeXKw

Elsker stemmen hennes, hvordan hun klemmer på veska og alt hun gjør med tingene.

Hadde en gang en kollega som førte regnskapet på jobb. Jeg elsket å høre henne forklare hvor ting skulle posteres, og elsket når hun bladde i ringpermer og fant bilag for meg. Det var litt rasling og knirking og stemmen hennes og neglene hennes over arket - vidunderlig. Litt som den damen her.

For meg er hun bare ekstremt irriterende. Så rart at vi føler så ulikt 😂

Anonymkode: b9323...c11

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh... Hæ? Er det derfor det er så ekstremt mye merkelige filmer på you tube... hvem ser på sånt har jeg tenkt. Det der er jo bare ..rart? 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh... Hæ? Er det derfor det er så ekstremt mye merkelige filmer på you tube... hvem ser på sånt har jeg tenkt. Det der er jo bare ..rart? 

Ja, det er veldig merkelige videoer, men hvis man vet at de er laget for sånne som liker asmr og får behagelig kribling av dem, forstår manskje litt mer. Jeg ser mye på sånne videoer, men tenker av og til hvor fullstendig sykt de må virke for "utenforstående"

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan funker spam epost? 

Da tenker jeg på sånne svindelforsøk. For eksempel nigerianere som skal lure deg til å gi informasjon om bankkontoen din osv. A A la denne:

"Dear admired friend,
It is my solemn duty to inform you of the passing of your distant relative Mr Mohammed Abacha, a respected member of the Nigerian aristocracy. I am acting in the interests of the estate of Mr Abacha who, before his death, told me that he has a sum of US$2,000,000 (2 million united states dollars) kept in a private security company here in Cote D’Ivoire in your name as the next of kin. I am honourably seeking your assistance to confirm your identity as the recipient of this fund and to assist me contact the security company here to retrieve the funds held in your name. Please contact my firm as soon as possible to expedite this transaction.Thanks and God bless.Best Regards,Boni Amah"

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk kiling av henne, ja. Min favoritt er fairy char :)

Det som trigger meg mest er helt klart tegning/skriving og børsting/hodebunnsmassasje. Liker også «personal care» hvisking og håndbevegelser. 

Anonymkode: 74ce7...583

Skrevet

KOm på noe annet merkelig asmr'en får meg til å gjøre:

Jeg LIKER å stå i kø for å få pakket inn gaver før jul fordi pakkingen gir meg kiling. Og noen ganger ber jeg om å få pakket inn ting jeg kjøper selv om jeg skal ha dem selv, fordi det er så behagelig å stå og se og høre på at det blir pakket inn.

Skrevet

Himmel, nå lærte jeg noe nytt i dag og. Har faktisk ikke visst at slikt fantes. Blir nesten litt misunnelig på de som opplever dette. Filmen med dama med vesken har jeg faktisk sett før, og tenkte da at den dama er  jo rar som lager en film som det. Syntes da som nå, at hun er kjempeiriterende. Stemmen og tregheten, alt. Og så er det altså noen som nyter dette. Fantastisk.

Anonymkode: 54e34...97b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Himmel, nå lærte jeg noe nytt i dag og. Har faktisk ikke visst at slikt fantes. Blir nesten litt misunnelig på de som opplever dette. Filmen med dama med vesken har jeg faktisk sett før, og tenkte da at den dama er  jo rar som lager en film som det. Syntes da som nå, at hun er kjempeiriterende. Stemmen og tregheten, alt. Og så er det altså noen som nyter dette. Fantastisk.

Anonymkode: 54e34...97b

Har sett den hundrevis av ganger. Noen ganger sovner jeg halvveis...

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å! Hun var vanvittig irriterende. Klarte ikke å høre på mye. Jeg, som er en veldig sindig og rolig person, ble nesten aggressiv . 

Anonymkode: 6b281...a2b

Skrevet
På 29.3.2019 den 9.51, Anonym bruker skrev:

Da tenker jeg på sånne svindelforsøk. For eksempel nigerianere som skal lure deg til å gi informasjon om bankkontoen din osv. A A la denne:

"Dear admired friend,
It is my solemn duty to inform you of the passing of your distant relative Mr Mohammed Abacha, a respected member of the Nigerian aristocracy. I am acting in the interests of the estate of Mr Abacha who, before his death, told me that he has a sum of US$2,000,000 (2 million united states dollars) kept in a private security company here in Cote D’Ivoire in your name as the next of kin. I am honourably seeking your assistance to confirm your identity as the recipient of this fund and to assist me contact the security company here to retrieve the funds held in your name. Please contact my firm as soon as possible to expedite this transaction.Thanks and God bless.Best Regards,Boni Amah"

Ja, vet hva det er, men hvordan gir det denne kriblingen når det ikke er lyd? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...