Gå til innhold

Hva synes dere om de nye sugerørene til McDonalds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra for miljøet, men for et HERK å drikke fra!!

Skrevet
1 minutt siden, Classical skrev:

Ja, det er grusomme ofre vi må gjøre for at barna våre skal ha en jord å overta!

Anonymkode: ffd03...751

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det er grusomme ofre vi må gjøre for at barna våre skal ha en jord å overta!

Hu spurte hva vi syns om sugerørene og JEG syns det er bra for miljøet, men forferdelig å drikke fra. Folk dør ikke av at jeg syns det, ei heller trenger du å sitte å overdramatisere et svar, dramaqueen. Istedenfor å gnåle på meg kan du gå å vanne planter eller noe, miljøprinsessa

Skrevet
5 minutter siden, Classical skrev:

Hu spurte hva vi syns om sugerørene og JEG syns det er bra for miljøet, men forferdelig å drikke fra. Folk dør ikke av at jeg syns det, ei heller trenger du å sitte å overdramatisere et svar, dramaqueen. Istedenfor å gnåle på meg kan du gå å vanne planter eller noe, miljøprinsessa

Mitt råd for å unngå å måtte ha denne forferdelige opplevelsen for ofte er å slutte å trøkke trynet med søplemat på jevnlig basis. Kan jo være det til og med har flere positive effekter enn bare det at du slipper våt papp i munnen? 

Skrevet

Herregud, som om sugerør er noe vi trenger. De har byttet det ut fordi det blir ulovlig fra 2021! Ta med et sugerør av metall dersom du absolutt må suge i deg drikken din!

Anonymkode: 469db...8ca

Skrevet
23 minutter siden, Classical skrev:

Ta med deg sugerør da vel.

Skrevet

Har vært omringet av pappsugerør i over et år nå, og jeg hater pappsugerør like mye i dag som da de ble innført. Fordelen er jo at jeg derfor aldri finner på å kjøpe meg dispenserbrus eller milkshake lenger (spiser ikke på fastfood-restauranter, da hadde jeg trengt drikke av noe slag, men tidligere kunne det tross alt skje at jeg kjøpte drikke. Nå er det ingen fare overhodet, for jeg klikker på sugerørene). Det er jo like greit.

Skrevet
2 minutter siden, beef sister skrev:

Har vært omringet av pappsugerør i over et år nå, og jeg hater pappsugerør like mye i dag som da de ble innført. Fordelen er jo at jeg derfor aldri finner på å kjøpe meg dispenserbrus eller milkshake lenger (spiser ikke på fastfood-restauranter, da hadde jeg trengt drikke av noe slag, men tidligere kunne det tross alt skje at jeg kjøpte drikke. Nå er det ingen fare overhodet, for jeg klikker på sugerørene). Det er jo like greit.

Klikker du fordi de er av papp, eller klikker du fordi du ikke lengre får sugerør som er skadelig for oss alle?

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Klikker du fordi de er av papp, eller klikker du fordi du ikke lengre får sugerør som er skadelig for oss alle?

Klikker fordi jeg synes sugerørene er irriterende  ekle, jeg orker ikke drikke av dem. Har ingenting imot forbudet - påvirker meg svært lite i hverdagen. 

Skrevet
4 minutter siden, beef sister skrev:

Klikker fordi jeg synes sugerørene er irriterende  ekle, jeg orker ikke drikke av dem. Har ingenting imot forbudet - påvirker meg svært lite i hverdagen. 

Endringene fremover blir vondt å ta innover seg, så kanskje like greit å forberede seg før endringene kommer?

Skrevet

Endringene fremover blir vondt å ta innover seg, så kanskje like greit å forberede seg før endringene kommer?

Jeg trenger ikke å forberede meg på noe som helst, jeg har levd med dette forbudet i ett år. Har ikke satt meg selv i en situasjon der jeg må drikke av pappsugerør i løpet av den tiden, for vel, det er rimelig enkelt å unngå. 

Skrevet
4 minutter siden, beef sister skrev:

Jeg trenger ikke å forberede meg på noe som helst, jeg har levd med dette forbudet i ett år. Har ikke satt meg selv i en situasjon der jeg må drikke av pappsugerør i løpet av den tiden, for vel, det er rimelig enkelt å unngå. 

Men förbudet inntreffer jo först i 2021, så hav mente du nå?

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Men förbudet inntreffer jo först i 2021, så hav mente du nå?

Her jeg bor har samtlige av de store kjedene som selger drikkevarer der sugerør er et naturlig tilbehør, innført forbud mot bruk av annet enn pappsugerør i alle deres utsalgssteder. Tror ikke jeg har sett et plastsugerør siden i fjor sommer (det var lov å bruke opp beholdningen), til tross for at forbudet ikke er innført nasjonalt. Bor ikke i Norge, men det spiller jo liten rolle, for jeg antar at pappsugerøret til McDonald's Norge ikke er spesielt ulikt det pappsugerøret McDonald's tilbyr i andre land. Det var tross alt det jeg svarte på. 

Skrevet
Akkurat nå, beef sister skrev:

Her jeg bor har samtlige av de store kjedene som selger drikkevarer der sugerør er et naturlig tilbehør, innført forbud mot bruk av annet enn pappsugerør i alle deres utsalgssteder. Tror ikke jeg har sett et plastsugerør siden i fjor sommer (det var lov å bruke opp beholdningen), til tross for at forbudet ikke er innført nasjonalt. Bor ikke i Norge, men det spiller jo liten rolle, for jeg antar at pappsugerøret til McDonald's Norge ikke er spesielt ulikt det pappsugerøret McDonald's tilbyr i andre land. Det var tross alt det jeg svarte på. 

Det forklarer jo litt men ikke alt, for dersom det stedet du befinner deg på er så fremtidsrettet som du sier, hva er så årsaken til at du ikke har funnet svar på løsningene?

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Det forklarer jo litt men ikke alt, for dersom det stedet du befinner deg på er så fremtidsrettet som du sier, hva er så årsaken til at du ikke har funnet svar på løsningene?

Eh, hvilken løsning er du ute etter? Løsningen min er jo å la være å kjøpe dispenserbrus og milkshake. Det påvirker livet mitt i svært liten grad, for det er noe som ville ha skjedd et par ganger i året uansett. 

Skrevet
2 minutter siden, beef sister skrev:

Eh, hvilken løsning er du ute etter? Løsningen min er jo å la være å kjøpe dispenserbrus og milkshake. Det påvirker livet mitt i svært liten grad, for det er noe som ville ha skjedd et par ganger i året uansett. 

Eneste løsning er lavere forbruk. Erstatning av plastugerør til pappsugerør løser dessverre ingenting......Enig?

Skrevet

Eneste løsning er lavere forbruk. Erstatning av plastugerør til pappsugerør løser dessverre ingenting......Enig?

Nei, det kan jeg ikke konkludere med. Folk kjøper nok minst like mye drikkevarer med sugerør som tidligere. Hvis formålet er å få ned forbruket av plastugerør, har jo bedriftenes forbud løst en hel del. Min subjektive mening og avgjørelse er neppe representativ for flertallet. ... Bedriftene selv, som altså har gått for et selvpålagt forbud, gjør det jo for å redusere plastbruken, deres motivasjon er naturligvis ikke å senke folks etterspørsel eller dispenserbrus. 

Skrevet
På 28.3.2019 den 19.21, Anonym bruker skrev:

Sålenge plastsugerør havner i plastsøppel og ikke i havet er det bedre enn pappsugerør.

Anonymkode: 704e8...9e0

Er vel ikkje så mykje søppelsortering på McDonald's? 

Anonymkode: ba256...a73

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er vel ikkje så mykje søppelsortering på McDonald's? 

Joda, eller er det bare i Sverige de har det? Uansett, DET burde jo innføres først da....

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, eller er det bare i Sverige de har det? Uansett, DET burde jo innføres først da....

Ja, eg er på McDonald's kanskje ein gong i året, så eg veit ikkje. (Og eg trur ingen tek skade av søppelmat i ny og ne. Mange veks opp nesten uten mat, så denne matsnobbinga kan dei ha i fred for meg. Eg er der så sjeldan fordi eg bur på ein stad der ingen har bygd McDonald's.) 

Skrevet

Jeg ser ofte drikkebeger ligge slengt i grøftekanten (folk kaster de ut fra bilen når de er ferdige?), så at det kuttes ut plastsugerør synes jeg er bra. Ser for meg at de ikke er så gode å drikke av da, men er det et problem for folk så får de ta med egne tenker jeg👍 

Anonymkode: aab19...0a5

Skrevet

Utrolig at et lite spørsmål om sugerør kan gjøre så mange grinete  og frekke

Anonymkode: b6d96...c95

Skrevet
På 28.3.2019 den 12.35, Anonym bruker skrev:

Kan vi ikke bsre droppe sugerørene? Hvem er det som har innbilt oss at vi ikke kan drikne rett fra glasset eller koppen?

Anonymkode: 00be6...af0

Det kommer jeg til å gjøre. Fordi de sugerørende var fæl !

Anonymkode: 1438b...40f

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig at et lite spørsmål om sugerør kan gjøre så mange grinete  og frekke

Hva mener du med det? Hva er frekt her?

Skrevet
På 29.3.2019 den 22.31, Classical skrev:

Kanskje de finner bedre måter å lage de på etterhvert, når flere spisesteder må fjerne sine plastsugerør

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...