Gå til innhold

Hva synes dere om de nye sugerørene til McDonalds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har McDonalds i nærheten, men har faktisk ikke vært der. Vi er ikke spesielt glad i gatekjøkkenmat. Men jeg vet hva papirsugerør er. Og ja, de løser seg opp litt i endene, men det kan da ikke være et stort problem i denne sammenhengen. Honnør til McDonalds som gjør dette for miljøet. Så mange McDonalds som det er i denne verden og så mange som tydeligvis elsker maten der, så vil det nok hjelpe å bytte plast med papir.

Anonymkode: 9c529...02a

Skrevet

Fint for miljøet kanskje. Men ingen drikke smaker godt med de nye pappsugerørene 😞

Anonymkode: b218f...460

Skrevet

De er grusomme, dessverre. Drakk milkshake, og reagerte på sugerørene. Neste gang får jeg ta med meg mitt eget i plast.

Anonymkode: 6e916...f67

Skrevet

Og jeg lurer på: ER virkelig papirsugerør mer miljøvennlig enn plastsugerør? Eller er det bare nok et av disse hals-over-hodet mijøtiltakene som høre bra ut og er "in" i tiden, men som ikke er gjennomtenkt?

Anonymkode: 1606a...b61

Skrevet

helt ok, men spesielt med tanke på drikken

Anonymkode: df543...178

Skrevet

Sikkert helt greit for de som drikker opp raskt. Men jeg bruker så lang tid på å gå i meg en hel drikke at jeg kommer til å ta med meg plastikksugerør når jeg skal dit.

Anonymkode: 3b46a...89f

Skrevet

Sikkert helt greit for de som drikker opp raskt. Men jeg bruker så lang tid på å gå i meg en hel drikke at jeg kommer til å ta med meg plastikksugerør når jeg skal dit.

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke helle kjøpe inn metallsugerør og ha et par stk liggende fast i veska da?

Vi har ikke kjøpt sugerør på tre år nå, har tykke og tynne metallsugerør som fungerer til alt fra smoothie til brus. 

Anonymkode: 82589...983

Skrevet

Værste sugerørene jeg har vært borti. Gikk og ba om plast igjen forrige gang og fikk det da. 

Anonymkode: 44d05...77e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg lurer på: ER virkelig papirsugerør mer miljøvennlig enn plastsugerør? Eller er det bare nok et av disse hals-over-hodet mijøtiltakene som høre bra ut og er "in" i tiden, men som ikke er gjennomtenkt?

Sålenge plastsugerør havner i plastsøppel og ikke i havet er det bedre enn pappsugerør.

Anonymkode: 704e8...9e0

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sålenge plastsugerør havner i plastsøppel og ikke i havet er det bedre enn pappsugerør.

Det er akkurat sånn jeg tenker også. Mye av det plasthysteriet som eksisterer nå, dreier seg om plasten som havnet i havet, ikke plast og produksjon av plast i seg selv. 

Skrevet

Trenger vi i det hele tatt sugerør på mc Donalds? Jeg drikker rett av begeret, bruker vel ikke sugerør hjemme hele tiden gjør dere?

Anonymkode: 9ad12...1a7

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Att det var...😂😂😂

Anonymkode: 614eb...6c7

*at*

Anonymkode: ffd03...751

Skrevet

Rekker ikke drikke opp halvparten før det går i oppløsning ... 

Anonymkode: cfd04...0dc

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Så du vil ha med deg sugerør, fremfor å drikke av glasset? Ja, hvorfor gjøre det enkelt!

Anonymkode: 117c9...f82

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gå å sug litt lut!

Heller lut enn mac crap

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke helle kjøpe inn metallsugerør og ha et par stk liggende fast i veska da?

Vi har ikke kjøpt sugerør på tre år nå, har tykke og tynne metallsugerør som fungerer til alt fra smoothie til brus. 

Hvor har du kjøpt metallsugerør?

Skrevet
9 timer siden, sug lut skrev:

Det ville bekymret meg om jeg var så ofte på McDonalds at jeg hadde en mening om funksjonaliteten til sugerørene deres.

Haha minner meg om når jeg var der igår. Fikk prøve de papp greiene for første gang, altså jeg fikk grøsninger over hele kroppen akkurat som om noen drar fingrene ned på en tavle. Hater de.

Men uansett poenget mitt var at jeg sa til de damene at de var helt forferdelig de sugerørene (med tullete stemme) og de sier tilbake. Det er vane sak. Jaja om du spiser der hver dag så kanskje, men hvordan skal man venne seg til det ellers. Uff måtte drikke uten sugerør. Fordelen er at jeg kommer til å aldri være der ;)

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du vil ha med deg sugerør, fremfor å drikke av glasset? Ja, hvorfor gjøre det enkelt!

Anonymkode: 117c9...f82

Man drikker da ikke milkshake eller frappe på samme måte som et glass cola. Tykke drikker må ha sugerør.

Skrevet
59 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Hvor har du kjøpt metallsugerør?

Jeg bar bestilt på eBay. Men ser at du har fått linker på norske nettbutikker også👍🏻

Skrevet
1 time siden, frk Nilsen skrev:

Heller lut enn mac crap

Giid... tenk å være så tertefin... det er jo ikke gift akkurat.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo antagelivis et forbud mot alle plastsugerør etterhvert. MDG har kjempet veldig for det

Hi

Anonymkode: b6d96...c95

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo antagelivis et forbud mot alle plastsugerør etterhvert. MDG har kjempet veldig for det

Hi

Det er er EU-direktiv. 

Anonymkode: 00be6...af0

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er er EU-direktiv. 

Anonymkode: 00be6...af0

Det vet jeg, men det er vel ikke helt godkjent enda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...