Gå til innhold

Forstoppelse av paracet tabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kroniske smerter og bruker paracet daglig. Jeg har hele tiden brukt stikkpiller pga. tidligere mageproblemer, og jeg har i grunn ikke hatt noe problemer med å bruke stikkpiller. Men, selvsagt er det enklere å bare svelge en pille, så, nå har jeg prøvd meg på tabletter i en uke. Men jeg er blitt så hard i magen, at i dag ble det tilbake til stikkpillene. 

Har googlet, men klarer ikke å finne at det skal være noen sammenheng... Noen som har lignende erfaringer, eller kan forklare meg dette? 

Anonymkode: 2aa72...38e

Skrevet

ingen?

Skrevet

Jeg leste tråden tidligere i dag, og tenkte med det samme "Ja, selvfølgelig har jeg det." Men jeg har gjerne også feilet andre ting når jeg har brukt paracet, så jeg kan ikke være helt sikker på sammenhengen.

Har brukt paracet noe i høst/vinter i kortere perioder, og selv om jeg ikke har tenkt sammenheng da så er jeg faktisk nesten helt sikker på at det må ha det, for jeg har i samme perioder vært hard i magen.

Jeg må ta en gang iblant nå, så skal jammen følge med. Jeg har en tendens til å ha bivirkninger av det meste av medikamenter, så forsøker å holde meg unna mest mulig. Får også ofte de mer uvanlige bivirkningene eller ubeskrevne bivirkninger, så blir ikke overrasket om jeg får det av paracet også.

Husk at hvis det er paraceten som gir forstoppelse så bør dette meldes inn som bivirkning. Du kan melde fra om dette selv.

Anonymkode: 01053...d0c

Skrevet

Tusen takk for svar! Må innrømme at det er godt å høre at andre også merker sammenhengen. Ja, sikkert lurt å melde inn, men følte meg noe teit, da jeg ikke fant andre med samme erfaring. Men mener bestemt at det er en sammenheng hos meg. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar! Må innrømme at det er godt å høre at andre også merker sammenhengen. Ja, sikkert lurt å melde inn, men følte meg noe teit, da jeg ikke fant andre med samme erfaring. Men mener bestemt at det er en sammenheng hos meg. 

Man merker jo gjerne det. Jeg skal følge ekstra med fremover, for jeg er temmelig sikker på at jeg har opplevd det samme. Har omtrent ikke brukt smertestillende på flere år, men har måttet bruke det innimellom i høst og vinter. Aldri mer enn en paracet, ev. en paracet og en ibux pr. dag, men har i samme perioder også fått veldig hard mage. Har noen gamle hemorroider som da blir misfornøyde, derfor jeg er såpass sikker på at disse periodene er sammenfallende. Men jeg skal følge litt med når jeg tar paracet igjen for å være helt sikker.

Anonymkode: 01053...d0c

Skrevet

Magetrøbbel er en av de vanligste bivirkningene av smertestillende tabletter. Stikkpiller er som regel ikke anbefalt for smertestillende, så du kan alltids ta noe som myker opp magen samtidig med tablettene. Dette er helt vanlig prosedyre.

Skrevet

Forstoppelse er en vanlig bivirkning av smertestillende tabletter og stikkpiller.

Anonymkode: c144c...d7c

Skrevet

Jepp! Har alltid sliti med magan, stadig blanding mellom enten hard eller løs avføring, aldri "normal". Men! Så begynte jeg å ete havregrøt på vann hver eneste morgen, etter bare noen dager blei magan veldig bra. Så gikk det 2 mnd med normal avføring, men så fikk jeg halsbetennelse, spiste vel en pakke Paracet på 1.5 dag🤦 å hva skjedde??? Full forstoppelse, og hard mage. Så jeg lurte faktisk på det samme som deg... Og jeg orka heller ikke å spise havregrøt...

Nå har jeg endelig blitt bra, tilbake på grøt og adjø Paracet, begynner å gå tilbake til normalen igjen 😎

Skrevet

Takk for alle svar. Jeg har vært hos legen i dag, og ble anbefalt å bruke stikkpillene fast, så kunne jeg heller bruke tabletter inn i mellom. Fikk begge deler på blå resept, så da kan jeg prøve meg litt frem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...