Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Og hva foretrekker dere? Asfalt, grus eller brostein/herregårdsstein f.eks? Anonymkode: 3108c...9fd
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Synes det er viktig at fasade er ryddig og pen. Det for egen del, det er hyggelig å komme hjem når du blir møtt av noe pent. Vi har lys grus. Asfalt synes jeg ikke noe om hvis plassen ikke er stor. Stein er også pent men vanskelig å holde på plass da vi har en bratt bakke opp. Anonymkode: f9b63...b44
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Ja. Jeg synes det. Vi har bygget nytt hus, og gårdsplassen ser ikke ut. Har tenkt å gjøre noe med det i sommer. Jeg foretrekker stein, men det blir dyrt hvis plassen er stor. Anonymkode: 92b69...83c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 Bor i et ca 10 år gammelt nabolag. Her har halvparten gjort noe med tunet sitt og andre halvparten ikke. Virker som de la alle penger i huset og ikke hadde råd til å legge brostein eller asfaltere. Så de har kun grus. Jeg synes det ser litt halvferdig ut. Jeg liker brostein, men har altfor stort tun til det. Så her er det asfalt. Anonymkode: 323d9...1e0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Asfalt er forferdelig, ville aldri kjøpt et hus med asfaltert gårdsplass. Liker ikke stein heller, men bedre. Grus er pent. Anonymkode: bbeb6...350
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Jeg synes førsteinntrykket har mye å si, emn det spiller ingen rolle hva de har lagt i innkjørslene. Det som er viktig er at det er ryddig, rent og ikke ser ut som et villniss. Stein er dyrt og pent, men upraktisk. Med en gang det står en bil der som det lekker fra, så er nesten steina ødelagt. Jeg ville hatt asfalt eller grus. Anonymkode: b5904...44a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bor i et ca 10 år gammelt nabolag. Her har halvparten gjort noe med tunet sitt og andre halvparten ikke. Virker som de la alle penger i huset og ikke hadde råd til å legge brostein eller asfaltere. Så de har kun grus. Jeg synes det ser litt halvferdig ut. Jeg liker brostein, men har altfor stort tun til det. Så her er det asfalt. Anonymkode: 323d9...1e0 Det er ingen grunn til å la være å legge belegningsstein bare fordi tunet er stort. Vi har over 350 kvm. Hvis underlaget er bra og man legger inn en del egeninnsats blir ikke prisen så ille. Så stor asfaltert plass ser for industrielt ut, og grus er upraktisk. Ikke greit underlag for sykling og lek, og grus er ikke egnet for snøfreser på vinteren. For oss var stein eneste gode alternativ, og vi er veldig fornøyde med valget. Anonymkode: 6093d...044
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 Ja, det er viktig. Men det spiller ingen rolle hva som er der, det får hver enkelt bestemme selv. Det som er viktig er at det er ryddig og ser pent ut, at trær og busker er "trimmet", gresset blir klippet, at det ikke står allverdens søppel og rot der osv. Selv foretrekker jeg asfalt, det er rent og greit. Ungene drar ikke med seg så mye bøss inn i gangen, det er lett å spyle om våren, lett å måke snø på om vinteren osv. Hva andre har får være opp til dem Hadde en periode uten asfalt i fjor høst fordi de gravde opp vei og oppkjørsel for å legge strøm og fiber i bakken (har blitt ledningsløst i luften her) og ny kloakk. Da så jeg hvor stor forskjell det er på møkk i gangen. Herregud så mye som ble dratt inn, måtte jo støvsuge daglig og vaske flere ganger i uken, særlig når det var vått vær ute. Nå er det heldigvis asfalt igjen. Anonymkode: 4b1f4...71a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 Ja, førsteinntrykket er viktig, men som andre sier her, så spiller det ingen rolle hva som er der, bare det ser ryddig og ordentlig ut. Hvis du skal selge, så kan du risikere å få dårligere pris hvis uteområdet er ustelt. Når vi kjøpte hus var uteområdet forferdelig, grus, stein og jord i hauger overalt. Huset så ikke mye bedre ut heller, men vi så potensiale, fikk huset rimelig, og har i dag et hus som er tipp topp både inne og ute. Anonymkode: 097f1...ccb
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ingen grunn til å la være å legge belegningsstein bare fordi tunet er stort. Vi har over 350 kvm. Hvis underlaget er bra og man legger inn en del egeninnsats blir ikke prisen så ille. Så stor asfaltert plass ser for industrielt ut, og grus er upraktisk. Ikke greit underlag for sykling og lek, og grus er ikke egnet for snøfreser på vinteren. For oss var stein eneste gode alternativ, og vi er veldig fornøyde med valget. Anonymkode: 6093d...044 Jeg klarer ikke mose mellom stein, så det blir mye ekstra arbeid med brostein. Hadde det før og ønsker aldri mer ha det. Anonymkode: 323d9...1e0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 Jeg tenker du må se hva som er mest praktisk der du bor, fremfor hva du liker eller andre liker. Mamma og pappa har asvalt, de kunne ikke hatt grus eller brostein siden det er bakke, med masse kriker og kroker. De kunne lagt brostein, men da ville det blitt ett problem vinterstid når det skull måkes. Brostein gjør det også glattere når det er glatt i en bakke. Det er også lurt å tenke over hvordan hårdsplassen brukes. Kjøres det bare vanlige biler der, eller kjører det større biler der og evt traktor vinterstid å måker? Bruker ungene gårdplassen til å leke på? Hva gjør dere i fritiden? Skrur og mekker dere på biler kan nok asvalt være bedre enn brostein i forhold til gris osv. Naboen har lagt både brostein og asvalt. Det ble faktisk veldig fint. De har en kant ytterst med steing inntil mur, garasje, hekk og forran døren har de ett større parti med brostein som er lik kantene. Resten er asvalt. De valgte det slik for med traktor som måker vinterstid hos de og de liker å gjøre mye rart var det mest praktisk med asvalt slik at gris fra biler, søl fra saging osv enkelt kunne skylles vekk og ikke la seg i alle sprekker, Anonymkode: d8e46...95f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker du må se hva som er mest praktisk der du bor, fremfor hva du liker eller andre liker. Mamma og pappa har asvalt, de kunne ikke hatt grus eller brostein siden det er bakke, med masse kriker og kroker. De kunne lagt brostein, men da ville det blitt ett problem vinterstid når det skull måkes. Brostein gjør det også glattere når det er glatt i en bakke. Det er også lurt å tenke over hvordan hårdsplassen brukes. Kjøres det bare vanlige biler der, eller kjører det større biler der og evt traktor vinterstid å måker? Bruker ungene gårdplassen til å leke på? Hva gjør dere i fritiden? Skrur og mekker dere på biler kan nok asvalt være bedre enn brostein i forhold til gris osv. Naboen har lagt både brostein og asvalt. Det ble faktisk veldig fint. De har en kant ytterst med steing inntil mur, garasje, hekk og forran døren har de ett større parti med brostein som er lik kantene. Resten er asvalt. De valgte det slik for med traktor som måker vinterstid hos de og de liker å gjøre mye rart var det mest praktisk med asvalt slik at gris fra biler, søl fra saging osv enkelt kunne skylles vekk og ikke la seg i alle sprekker, Anonymkode: d8e46...95f Slutt å skrive asValt!! Anonymkode: 93dc7...492
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker du må se hva som er mest praktisk der du bor, fremfor hva du liker eller andre liker. Mamma og pappa har asvalt, de kunne ikke hatt grus eller brostein siden det er bakke, med masse kriker og kroker. De kunne lagt brostein, men da ville det blitt ett problem vinterstid når det skull måkes. Brostein gjør det også glattere når det er glatt i en bakke. Det er også lurt å tenke over hvordan hårdsplassen brukes. Kjøres det bare vanlige biler der, eller kjører det større biler der og evt traktor vinterstid å måker? Bruker ungene gårdplassen til å leke på? Hva gjør dere i fritiden? Skrur og mekker dere på biler kan nok asvalt være bedre enn brostein i forhold til gris osv. Naboen har lagt både brostein og asvalt. Det ble faktisk veldig fint. De har en kant ytterst med steing inntil mur, garasje, hekk og forran døren har de ett større parti med brostein som er lik kantene. Resten er asvalt. De valgte det slik for med traktor som måker vinterstid hos de og de liker å gjøre mye rart var det mest praktisk med asvalt slik at gris fra biler, søl fra saging osv enkelt kunne skylles vekk og ikke la seg i alle sprekker, Anonymkode: d8e46...95f Hvorfor i himmelens navn skriver du asValt? Det heter asFalt. Anonymkode: 777c5...676
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå