Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #2 Skrevet 18. mars 2019 Mange stillinger i forvaltningen. Anonymkode: 49828...401
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #3 Skrevet 18. mars 2019 Takk for svar, hvilken tittel får man da? Spør for datter som skal velge studievei. Hun vurderer sosionom og har god karakter i rettslære. Hun ser for seg at jus blir kjedelig og sjekker derfor andre muligheter. Blir glad for forslag og innspill:) hi Anonymkode: bb7ef...cb3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #4 Skrevet 18. mars 2019 Bør ha en Master, jeg jobber i statsforvaltningen og her ansetter vi ingen med bachelor Anonymkode: 72578...140
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #5 Skrevet 18. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar, hvilken tittel får man da? Spør for datter som skal velge studievei. Hun vurderer sosionom og har god karakter i rettslære. Hun ser for seg at jus blir kjedelig og sjekker derfor andre muligheter. Blir glad for forslag og innspill:) hi Anonymkode: bb7ef...cb3 Hun får ingen tittel annet enn at hun har en bachelor i statsvitenskap, det er ikke en yrkesutdannelse. Anonymkode: 49828...401
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #6 Skrevet 18. mars 2019 Skal du ta bachelor i statsvitenskap bør du og belage deg på å ta en master. Har slev en slik utdannelse, og svært mange av de jeg studerte med gjør ting som er løst knyttet til statsvitenskap. Jobber i bank, NAV osv. Det å ta jus er kanskje ikke verdens mest spennende studium, men vil åpne opp mange arbeidsmuligheter senere, også for jobber i privat sektor. Jurister trengs overalt, det er ikke helt det samme arbeidsmarkedet for statsvitere selv om det også gir mange jobbmuligheter. Anonymkode: a8914...e3f
tante grusom master of law Skrevet 18. mars 2019 #7 Skrevet 18. mars 2019 Vanskelig å få jobb med kun bachelor. Det er enkelt å få jobb med mastergrad i rettsvitenskap. Jeg har også en bachelor i statsvitenskap og jeg synes jussen var morsommere.
Optatium Skrevet 18. mars 2019 #8 Skrevet 18. mars 2019 Jeg ble lærer etter hvert. Angrer på at jeg ikke tok master, det hadde gjort karrieremulighetene flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå