Gå til innhold

Hva kan man jobbe som dersom man tar en bachelor i statsvitenskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: bb7ef...cb3

Skrevet

Mange stillinger i forvaltningen.

Anonymkode: 49828...401

Skrevet

Takk for svar, hvilken tittel får man da? Spør for datter som skal velge studievei. Hun vurderer sosionom og har god karakter i rettslære. Hun ser for seg at jus blir kjedelig og sjekker derfor andre muligheter. Blir glad for forslag og innspill:) hi

Skrevet

Bør ha en Master, jeg jobber i statsforvaltningen og her ansetter vi ingen med bachelor 

Anonymkode: 72578...140

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, hvilken tittel får man da? Spør for datter som skal velge studievei. Hun vurderer sosionom og har god karakter i rettslære. Hun ser for seg at jus blir kjedelig og sjekker derfor andre muligheter. Blir glad for forslag og innspill:) hi

Hun får ingen tittel annet enn at hun har en bachelor i statsvitenskap, det er ikke en yrkesutdannelse.

Anonymkode: 49828...401

Skrevet

Skal du ta bachelor i statsvitenskap bør du og belage deg på å ta en master. Har slev en slik utdannelse, og svært mange av de jeg studerte med gjør ting som er løst knyttet til statsvitenskap. Jobber i bank, NAV osv.

Det å ta jus er kanskje ikke verdens mest spennende studium, men vil åpne opp mange arbeidsmuligheter senere, også for jobber i privat sektor.

Jurister trengs overalt, det er ikke helt det samme arbeidsmarkedet for statsvitere selv om det også gir mange jobbmuligheter.

Anonymkode: a8914...e3f

Skrevet

Vanskelig å få jobb med kun bachelor.

Det er enkelt å få jobb med mastergrad i rettsvitenskap. Jeg har også en bachelor i statsvitenskap og jeg synes jussen var morsommere.

Skrevet

Jeg ble lærer etter hvert. Angrer på at jeg ikke tok master, det hadde gjort karrieremulighetene flere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...