Gå til innhold

Hvor nøye er dere med anbefalt aldersgrense på film og serie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går grensen hos dere? 

Jeg synest kanskje 3år +/- er innenfor? 

Anonymkode: 7c6ea...98d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er viktigere hvorfor aldersgrensen er satt, og at man ser an det enkelte barnet. Mitt barn er litt engstelig av seg, så er aldersgrensen pga skumle scener, så får han ikke se det. Er det pga litt seksuelt innhold f.eks. så går det helt fint. (Ikke om det er så mye at det blir 18-årsgrense pga det da.)

Anonymkode: 66a1e...56f

Skrevet

Skal de se film med venner er aldersgrensen på filmen absolutt. 

Skal vi på kino er det aldersgrensen på filmen, evt de to ellr tre åra yngre de kan være om det er med en voksen. Sjer sjeldent, da eldste ikke er glad i i å s skumle filmer på kino og yngste bare vil se anismasjonsfilmer på kino (hun er den som liker skrekkfilmer, blod og vold, men på kino er det bare koslige filmer)

Hjemme ser vi ann barnet og filmen. Yngste har sett filmer med høy aldersgrense tidlig, mens eldste nesten aldri har gjort det. De er helt ulike og dermed ser ulike filmer. 

Anonymkode: 15507...a96

Skrevet

11 år her, barnet er 6. barnet ser sjelden på noe over 9 år på tven uansett, ser nesten bare på nrk super og disney junior på tven :) men han har sett harry potter film ( 1-3 ) , twilight 1-3 og Jurassic world/park

Anonymkode: 01b54...8e2

Skrevet

Her ser vi både filmen og barnet an. Vi har en snart 12-åring som tåler mer enn storebroren gjorde på samme alder. Han er nå 14,5 år og får se 16-års grense. Hun får se 13-års, men har faktisk sett to serier på Netflix sammen med oss som har 16-års aldersgrense. Jeg hadde sett seriene før, og visste at disse ikke ville være noe problem for henne å se. (Safe og You)

Skrevet

Det kommer an på både barnet og filmen/serien. Vi har to barn som får veldig lett mareritt og knapt kan se en del filmer de er mer en gammel nok til å se, og så har vi en som kunne se hva som helst uten å lee på et øyelokk en gang og fint kan følge +/- 3 år-tanken.

Anonymkode: bd8f1...fa8

Skrevet

Kommer an på filmen og barnet. 

Det er jo 7 års grense på Frost... Sikkert mange 3 åringer som har sett den. 

Merker også at førstefødte er litt engstelig for skulle ting, mens lillebror ser alt storesøster ser på og digger det.  Han er 3 år og ELSKER zombie Lars. Han tåler det. Så da ser jeg ikke problemet. Han tåler  ikke å se alt det rare på YouTube. 

Anonymkode: 43ee5...838

Skrevet

Avhenger helt av barnet.

Jeg har en som i en alder av 10 fortsatt synes Mummitrollet er så skummelt at det gir mareritt. Og en 7-åring som elsker Jurassic Park. 😅

Anonymkode: 2783d...dba

Skrevet

Vi har ingen begrensing :huh:

MEN vi vi vet veldig godt hva som passer barnet. Det minste barnet mitt , jente på 5 ELSKER filmer for eldre. som spiderman, bølgen, skjelvet, nokas og div (kritiser meg dere som vil, hehe).. uten at hun blir påvirket eller redd i det hele tatt. men vi er flinke til å snakke med henne når hun spør. og så klart VELDIG mange filmer hun ikke får se. hun får ikke velge å vrake selv liksom...

Jenta mi på 14 er tvert i mot. Hun kunne aldrig sett nokas f.eks... bølgen så hun og var livredd etterpå. regne skrekkfilmen for henne. hun er mer på familie filmer og komedier. og gjerne tegnefilmer. Hun minste liker nesten ikke tegnefilmer. 

Litt vanskelig noen ganger å finne en film å se sammen med de når hun minste gjerne vil se veldig spennende filmer og blir fort rastløs av "vanlige" familiefilmer. og hun eldste ikke tør eller vil se filmene som hun minste ønsker.. 

Nei, her er det bare å ringe barnevernet (ironi) .... hehe

Hver sin smak. men har full respekt for aldersgrensene som er satt til div filmer. hadde selv veldig strenge foreldre når jeg var liten mtp aldersgrensene. var heldig om jeg var 2 år før aldersgrensen. 

Og for å si det sånn.. Noen av de barneTV programmene som sendes på nrk super f.eks kan i noen tilfeller ha en veldig stygg ordbruk og være skumle... noe å tenke på det også.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...