Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #101 Skrevet 18. mars 2019 Eeeeh, dette har jeg litt vanskelig for å tro. Han meldte bekymring til bv om at han IKKE var bekymret....? Anonymkode: f8097...b88
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #102 Skrevet 18. mars 2019 Vi opplevde dette og den personen som meldte fra fikk en bot på 30.000,men ikke noe mer utover det Anonymkode: f5cf4...6d1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #103 Skrevet 18. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi opplevde dette og den personen som meldte fra fikk en bot på 30.000,men ikke noe mer utover det Anonymkode: f5cf4...6d1 30.000??? Det hørtes veldig høyt ut. Hvilket politidistrikt var dette? Anonymkode: 438ca...455
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #104 Skrevet 18. mars 2019 På 15.3.2019 den 23.20, Anonym bruker skrev: Du er retthaversk? Hevngjerrig! Aner ikke om det er sånn du er, men førsteinntrykket av deg i måten du skriver/svarere på er ikke udelt positivt. Vi har bare din mening om at det ikke var rimelig å melde bekymring, og du vil ikke utdype, da må du regne med, og ha forståelse for, spørsmål. Når du ikke gjør det, så blir jeg skeptisk til både deg og saken. Hvis det ikke er grunn til bekymring, så er det vel greit? Hvis den ansatte overreagerte, så er det sånn som kan skje, det er uansett bv som ser på saken og avgjør. Dersom barnevernet mener at den ansatte har handlet urett, så burde de veilede skolen slik at det ikke skjer igjen. Jeg skjønner at det som har skjedd kan være ubehagelig, men er det ikke bedre å bruke det som en læresituasjon enn å «ta hevn» gjennom rettsvesenet? Anonymkode: e2ec5...a8a Enig i denne. Orker ikke lese hele tråden. Allerede etter side 1 virker HI bare kverulerende og gæren. Skjønner godt at ulike instanser rundt familien blir bekymra for om ungene har det greit. Anonymkode: d006c...db8
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #105 Skrevet 18. mars 2019 kan ikke skjønne at det er brudd på taushetsplikten å melde til BV.. Plikten til å melde fra til BV går foran taushetsplikten... Man har jo opplysningsplikt til BV.. Kan være vedkommende bare mente det godt. Skjønner frustrasjonen din, om det er sånn at bekymringsmeldingen ikke var relevant. Ikke noe godt å ha BV på nakken. så håper det løser seg for dere Anonymkode: 8a335...a63
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #106 Skrevet 18. mars 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er uansett ulovlig å levere ut hele elevmappen, vil jeg håpe og tro. Helsepersonell skal i alle fall bare gi ut relevante opplysninger, ikke sende hele journalen. Anonymkode: 18b5a...597 Hvorfor gav du ikke den infoen i hi? Det er jo plent umulig for oss å mene noenting når slik info kommer i etterkant. Det er stor forskjell på å melde og grunngi hvorfor man melder, for så at det blir avvist av barnevernet til at man utleverer hele elevmappen til barnevernet. Slik du fremstilte saken først var det ingenting som tilsa at vedkommende hadde gjort noe straffbart. Anonymkode: 24562...867
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #107 Skrevet 18. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor gav du ikke den infoen i hi? Det er jo plent umulig for oss å mene noenting når slik info kommer i etterkant. Det er stor forskjell på å melde og grunngi hvorfor man melder, for så at det blir avvist av barnevernet til at man utleverer hele elevmappen til barnevernet. Slik du fremstilte saken først var det ingenting som tilsa at vedkommende hadde gjort noe straffbart. Anonymkode: 24562...867 Jeg ba ikke om at dere skulle «mene noe». Jeg spurte om noen hadde anmeldt brudd på taushetsplikt og om politiet i det hele tatt brukte ressurser på å etterforske. Det var det eneste jeg lurte på. Anonymkode: 438ca...455
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #108 Skrevet 18. mars 2019 12 hours ago, Anonym bruker said: 30.000??? Det hørtes veldig høyt ut. Hvilket politidistrikt var dette? Anonymkode: 438ca...455 oslo Anonymkode: f5cf4...6d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå