Gå til innhold

Dere som har konisert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal koniseres i slutten av måneden. 

Kan jeg gå på jobb  dagen etter? 

Ble du lagt i full narkose eller lokal? Hvis lokal, tok du sovepillen? 

Når hadde du sex igjen? 

Har du fått barn etter konisering? Hadde du noe problemer med å bli gravid eller svangerskapet? 

Har du hatt tilbakefall av HPV/ celleforandring? 

Og siste, ble du anbefalt hpv-vaksine? ( jeg har type 16 og 18, yay)

Takk for svar :) 

Anonymkode: ccbfa...826

Skrevet (endret)

Jeg var hjemme dagen etter, hadde fortsatt en del smerter. Fikk lokalbedøvelse, ingen sovepille (hvorfor sovepille?). Spiste smertestillende etterpå. Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg hadde sex, er 10 år siden. Har født ett barn, ingen problemer med graviditet eller svangerskap. Fødsel tok litt tid grunnet mye arrvev. Ikke hatt tilbakefall, har ikke blitt anbefalt vaksine på noen av etterkontrollene. 

Endret av Tekla123
La til info om smertestillende.
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når hadde du sex igjen? 

Har du fått barn etter konisering? Hadde du noe problemer med å bli gravid eller svangerskapet? 

Jeg var sykemeldt i 2 uker grunnet blødninger og smerter.

Full narkose

Sex etter 3 mnd

Gravid nesten ett år etterpå (ikke anbefalt før av legen/jordmor). Flere kontroller grunnet forkortningen av livmorhalsen (ble mye forkortet i løpet av 2 trimester), fare for prematur fødsel så måtte ligge mye i svangerskapet og ikke løfte noe særlig. Rask fødsel var bonus :)

Ingen tilbakefall og ingen tilbud om vaksine.

Anonymkode: fa89b...20e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når hadde du sex igjen? 

Hadde lokalbedøvelse. Inngrepet tok 5 minutt. Var sm i to dager etterpå, blødde en del, men ikke vondt. Husker ikke når vi hadde sex etterpå, men sikkert etter noen uker. Ikke fått vaksine etterpå. Ble gravid to år etterpå, fint svangerskap og ukomplisert fødsel. 

Anonymkode: b1f11...124

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var sykemeldt i 2 uker grunnet blødninger og smerter.

Full narkose

Sex etter 3 mnd

Gravid nesten ett år etterpå (ikke anbefalt før av legen/jordmor). Flere kontroller grunnet forkortningen av livmorhalsen (ble mye forkortet i løpet av 2 trimester), fare for prematur fødsel så måtte ligge mye i svangerskapet og ikke løfte noe særlig. Rask fødsel var bonus :)

Ingen tilbakefall og ingen tilbud om vaksine.

Oi! Måtte de ta mye hos deg siden du fikk så vondt ? jeg har sett for meg at det bare er et kjapt inngrep og swisj utav sykehuset igjen.. men mulig jeg har forenklet det hele i hodet .. 

Gruer meg litt kjenner jeg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde lokalbedøvelse. Inngrepet tok 5 minutt. Var sm i to dager etterpå, blødde en del, men ikke vondt. Husker ikke når vi hadde sex etterpå, men sikkert etter noen uker. Ikke fått vaksine etterpå. Ble gravid to år etterpå, fint svangerskap og ukomplisert fødsel. 

Akkuratt sånn jeg håper på. kjapt og enkelt:) 

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkuratt sånn jeg håper på. kjapt og enkelt:) 

Det går nok bra skal du se 😊😊

Skrevet

Gjorde det for ikke så veldig lenge siden. 

Ingen blødning, ikke noe særlig vondt. Smertestillende første dag. Hjemme tilsammen 4 dager pga helg. 

Anonymkode: 81f67...83e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi! Måtte de ta mye hos deg siden du fikk så vondt ? jeg har sett for meg at det bare er et kjapt inngrep og swisj utav sykehuset igjen.. men mulig jeg har forenklet det hele i hodet .. 

Gruer meg litt kjenner jeg

Det er en av unntakene her tenker jeg. De måtte ta mye mer enn det de forventet og jeg gror ikke så bra generelt sett. Legen visste ikke hvor mye de hadde tatt, men hun sa at jeg hadde en lang livmorhals og at de hadde tatt ganske mye. Sto ikke i journalen hvor mye. Sluttet ikke å blø de mengdene de forventet på sykehuset så måtte ligge der ekstra. Sårskorpene ville ikke gro og jeg var konstant svimmel og dårlig i etterkant. Legen på legekontoret skulle sjekke etter litt over en uke etter konfiskeringen siden det ikke roet seg slik det skulle, men det ble rett på sykehuset igjen for fiksing. Snodige greier, men virkelig ett av unntakene etter det jeg har hørt. Vanligvis er rett inn og ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...