Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #1 Skrevet 12. mars 2019 Hei, Jeg har et barn på 16år som har startet med Concerta medisin for ADHD. H*n opplever økt depresjon og angst. Noe som egentlig er litt uheldig da h*n har hatt utfordringer i perioder med spesielt nedstemthet og selvmordstanker. Det ble avgjort at ADHD skulle behandles først, etter ønske fra ungdommen i samråd med legen. Startet slik : uke 1 : 27mg ,uke 2 : 27mg + 27mg, uke 3 som vi er på nå 27 + 36 mg. Skal egentlig opp i 36mg + 36mg i morgen men har i samråd med overlegen sagt vi skal stå på samme pga mulige bivirkninger til vi skal til time i neste uke. Mitt spørsmål er egentlig, når går det over? Vet at det aldri går over hos noen og at det derfor ikke er riktig medisin for dem. Men h*n opplever også noe bedring ( klarer å tenke før h*n prater, holder fokus og konsentrasjon mye bedre. H*n forklarer med egene ord at ting går ikke like raskt i hodet og føles som det har bremset ned litt. Anonymkode: fe9a9...2dc
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. mars 2019 #2 Skrevet 12. mars 2019 Min sønn fikk angst og depresjon, og endte til slutt med medisinfremkalt psykose. Han gikk over på strattera og ble en ny gutt. Fikk tilbake apetitten, angst og depresjon forsvant og han sov godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå