Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #26 Skrevet 11. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du kommer med selvfølgeligheter. Spørsmålet er heller hvor du tar det fra at den aktuelle mannen er «dominerende/kontrollerende/ubehagelig og i noen tilfeller voldelig» fra? Dette er jo ren oppspinn fra din side. Det eneste vi vet er at mannen kommer med flåsete kommentarer a la «hent en øl til meg, kvinne» MED ET SMIL RUNDT MUNNEN. Ikke akkurat truende. Jeg kan også komme med kommentarer til mannen min som «du får sette opp listene alene, som kvinne er jeg fritatt sånt møkkete fysisk arbeid». Ikke ment alvorlig, samtidig som jeg aldri har satt opp ei list noen sinne... Du tolker i vilden sky. Les his innlegg én gang til. Du finner ingenting der som støtter din teori om psykisk vold. Anonymkode: 7c506...93f Nå må du visst lese én gang til. Jeg snakket generelt om menn og kvinner som lever i forhold som jeg beskrev. Jeg sa ingenting om at HI sin mann har vist voldelig oppførsel. Jeg snakker om at vold, uansett om den er psykisk, fysisk, seksuell, økonomisk eller annet, kan være vanskelig å unnslippe. Anonymkode: a3721...27c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #27 Skrevet 12. mars 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er sånne som overdramatiserer og mener at alt ubehag en kvinne opplever må tilskrives voldelig partner som ødelegger for de som faktisk lever i voldelige forhold. Å angre på valg av livspartner er ikke det samme som å være utsatt for psykisk vold. Anonymkode: 7c506...93f Nei, det trenger det ikke å være. Men der er glidende overganger. Anonymkode: f5a7b...bb2
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #28 Skrevet 12. mars 2019 Det jeg leser er en mann som synes det er humor og underholdende å tulle med at damer hører til på kjøkkenet. Han erter og tuller med det. Så har du en høne av en asosial kjerring (hi) som frøken seg tråkka på tæjne stakkaj! Ta deg sammen og slutt å oppfør deg så barnslig😂 Anonymkode: ae67d...a93
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #29 Skrevet 12. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det jeg leser er en mann som synes det er humor og underholdende å tulle med at damer hører til på kjøkkenet. Han erter og tuller med det. Så har du en høne av en asosial kjerring (hi) som frøken seg tråkka på tæjne stakkaj! Ta deg sammen og slutt å oppfør deg så barnslig😂 Anonymkode: ae67d...a93 Hvorfor skriver du som en 4-åring, og samtidig ber HI slutte å være barnslig? Anonymkode: a3721...27c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #30 Skrevet 12. mars 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå må du visst lese én gang til. Jeg snakket generelt om menn og kvinner som lever i forhold som jeg beskrev. Jeg sa ingenting om at HI sin mann har vist voldelig oppførsel. Jeg snakker om at vold, uansett om den er psykisk, fysisk, seksuell, økonomisk eller annet, kan være vanskelig å unnslippe. Anonymkode: a3721...27c Men denne tråden handler om én konkret mann. At det kan være vanskelig å unnslippe vold er en selvfølgelighet som ikke har noe med ham å gjøre. Anonymkode: 7c506...93f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #31 Skrevet 12. mars 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men denne tråden handler om én konkret mann. At det kan være vanskelig å unnslippe vold er en selvfølgelighet som ikke har noe med ham å gjøre. Anonymkode: 7c506...93f Men hvis det snakk om psykisk vold, så er det jo relevant? Anonymkode: a3721...27c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #32 Skrevet 12. mars 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvis det snakk om psykisk vold, så er det jo relevant? Anonymkode: a3721...27c Det er ei som PÅSTÅR at det er snakk om psykisk vold. Poenget mitt er at hi kommer med ALTFOR LITE info til at det kan i det hele tatt mistenkes at venninna utsettes for psykisk vold. Så blir jeg møtt med selvfølgeligheter om hvor ille det er med psykisk vold. Anonymkode: 7c506...93f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #33 Skrevet 13. mars 2019 På 11.3.2019 den 21.39, Anonym bruker skrev: Ikke meg du svarere her, men det er jo nettopp slike holdninger du viser som gjør at de som lever med voldelige og manipulerende menn har enda mer vanskelig for å komme seg unna dem. De er redd for å ikke bli trodd, andre bagatelliserer det. Det er mer enn nok i det Hi forteller som gjør at man kan og bør mistenke at hun kan leve i et psykisk voldelig forhold. Å påstå noe annet viser at du ikke kjenner godt nok til de mekanismene som fungerer i slike forhold, noe argumentasjonen din gang på gan gi tråden også viser. Anonymkode: ff321...24d Jeg levde i et voldelig forhold i nesten ti år, med sterk psykisk mishandling. Jeg ser ingenting som tilsier noe slikt i denne tråden. At HIs venninne setter penger over vennskap i et forhold er ingen andres problem. Anonymkode: b2c65...8a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå