Gå til innhold

Besafe bilstol erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har vel kommet frem til at det er besafe bilstol vi skal kjøpe. Den er best i test har jeg sett + at den kan settes på vogna vi har kjøpt med sånn fester (husker ikke hva det heter).

Men i jungelen av bilstoler er det jo flere besafe stoler også, kom frem til at det var besafe modular som kanskje passet best da begge stolene kunne settes på samme base, og småbarnsstolen kunne vendes både bakover og fremover (ja, jeg vet hva som er anbefalt).
Men så er jo den/de vesentlig dyrere enn besafe izi go x1 stolene. Denne småbarnstolen trenger man jo heller ikke base til.

Noen som har erfaring med noen av disse typene? evt begge og kan forklare forskjellen?

Og en ting til, småbarnsstolen er jo fra 0 kg, men anbefales ikke før 6 mnd, Hvorfor? Har det kun med at det er mest praktisk å sette babyen i sete inne i et varmt hus og ikke ute i en kald bil? Eller er den brattere i ryggen?

Jeg tenker at pris ikke er viktig når det gjelder sikkerhet, men om det overhodet ikke er forskjell på sikkerheten på disse stolene, så velger vi jo den rimeligste, er ikke det mest logisk?

Anonymkode: dfbbe...999

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363881-besafe-bilstol-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også modular. Babydelen er veldig praktisk å ta inn og ut av huset. Småbarnsdelen begynte vi ikke med før minstemann var 8-9 mnd hvis jeg ikke husker helt feil.. Be butikken om å teste monteringen i bilen deres før dere kjøper setet. Det er veldig stor forskjell på hellingen på bilsetene. Husk setebeskyttelse under basen og mot fordelen. Modular tar veldig mye plass så dere bør ha en grei størrelse på bilen. Poden her elsker bilsetet sitt og han sitter behagelig og trygt. Vi har to baser, en babydel og 2 småbarnsdeler fordelt på 2 biler.

Anonymkode: 18f05...d6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...