Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #26 Skrevet 8. mars 2019 Mister helt poenget med skilsmissen her jeg... Hvorfor skilles og lage det styret om dere er så gode venner som du påstår? Tror det vennskapet der vil ryke i ordning nr 2 etterhvert. Anonymkode: b6196...e8a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #27 Skrevet 8. mars 2019 Så alle her mener det er best for barna å bo i en koffert og flytte frem og tilbake mellom to hjem? I tillegg til at de må flytte og bytte skole? Anonymkode: 001c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #28 Skrevet 8. mars 2019 Her er det min bror og ex'n som flytter ut. Barna bor i samme hus hele tiden. Fungerer veldig godt, de merker det veldig godt på.barna( før var det barna som flyttet imellom....) Begge har også ny kjæreste. Anonymkode: bb445...345
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #29 Skrevet 8. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så alle her mener det er best for barna å bo i en koffert og flytte frem og tilbake mellom to hjem? I tillegg til at de må flytte og bytte skole? Anonymkode: 001c7...2a4 Men hvorfor må det byttes skole bare i det ene tilfellet? Anonymkode: ef1ef...c17
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #30 Skrevet 8. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så alle her mener det er best for barna å bo i en koffert og flytte frem og tilbake mellom to hjem? I tillegg til at de må flytte og bytte skole? Anonymkode: 001c7...2a4 Men hvorfor kan dere ikke ha 50-50 eller 60-40 ved at du beholder huset og han får en litt større leilighet? Du svarer ikke på noen av spørsmålene som kommer. Mine barn bor 50-50 hos meg og eks og vi er gode venner. Startet med at vi flyttet inn og ut det første halve året men det fungerte absolutt ikke for barna. Datteren våres bare gråt og var redd den ene forelderen skulle byttes mens hun sov, selv om vi aleri gjorde det. Hun ble trygg med en gang eksen fikk egen leilighet og hadde barna det. De bor absolutt ikke i noen koffert. De har egne rom med alt av klær og utstyr i begge hjem. Eneste er skolesekken men den har de med seg på skolen uansett den dagen de bytter. De går til skolen på mandag fra den ene og går hjem etter skolen til den andre. Fungerer utmerket og barna er trygge. Studier viser at for barn å få en ordentlig relasjon til en forelder så må det også være hverdager. Ikke kun ferier og helger. Det du skisserer gir ikke hverdagsrutiner mellom far og barna. Anonymkode: 533ed...2fb
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #31 Skrevet 8. mars 2019 Jeg tror ikke noen av alyernativene er spessielt gode. Nr 2 blir bare rot og irritasjon. Desuten kommer barna bare til å gå og vemte på at far flytter fast hjem igjen. Nr 1 blir for ustabilt. Jeg synes dere skal gå for nesten variant 1, men la barna ha en fast base hos en av dere, kanskje 70-30. Anonymkode: ee4a2...616
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #32 Skrevet 8. mars 2019 Ikke bruk tid på å forvirre barna. Riv plasteret av med en gang. Men ha et godt samarbeid med far. Anonymkode: 49929...1ce
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #33 Skrevet 9. mars 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Så alle her mener det er best for barna å bo i en koffert og flytte frem og tilbake mellom to hjem? I tillegg til at de må flytte og bytte skole? Anonymkode: 001c7...2a4 Du har jo åpenbart bestemt deg. ...for en slags utvidet skilsmisse over flere år. Ungene vil hate det. Anonymkode: c3129...c65
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #34 Skrevet 9. mars 2019 På 8.3.2019 den 10.00, Anonym bruker skrev: Tre barn 6,7 og 11 år. Alle litt sårbare, den eldste har ekstra utfordringer. Hva er best for barna? Nr 1: Selge hus, kjøpe to mindre enheter og dele barna 50/50. Må da sannsynligvis flytte et annet sted og bytte skole. Nr 2: Mor og barna blir boende. Far flytter ut til liten leilighet. 1-2 dager i uka flytter mor ut og far har det fulle ansvaret. I tillegg kommer far en fast hverdag i uka på «besøk», spiser middag og deltar i legging. Dvs foreldrene er sammen. I helgene deltar far på en aktivitet sammen med hele familien og har alenetid/overnatting hjemme hos seg med et av barna, lørdag til søndag. Bytter på hvilket barn som skal være med pappa. Anonymkode: 001c7...2a4 2 er sikkert bra for barna. Men det kommer jo til å ta knekken på dere foreldre på sikt. Umulig å etablere seg på nytt. Bytte skole bør unngås. Anonymkode: 6ded0...bac
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #35 Skrevet 9. mars 2019 Jeg velger å svare siden jeg er skilsmissebarn og nå alenemor til 3. Alder spiller inn. Jeg var 6 år da foreldrene mine skiltes, da bodde jeg hos mamma og hadde samvær med pappa annenhver helg og 1 ettermiddag per uke. Sammen med mine 2 søsken. Da jeg ble eldre , rundt 10 år, prøvde de en 50/50 løsning og jeg følte at jeg gikk fra å ha et hjem til å ikke ha et hjem lengre (selv om jeg hadde to steder å bo). Slo meg aldri til ro før jeg skulle bytte bolig igjen. De hørte heldigvis på meg og jeg gikk tilbake til den gamle løsningen sammen med ene broren min. Minstebror beholdt 50/50. Uendelig glad for å bli hørt til tross for ung alder, og at ikke mamma og pappa bytta på å bo i huset sammen med oss. Tenker bare på forvirring ift rutiner, og irritasjon ift rot og husarbeid. Nå som alenemor har jeg ungene mest, de er hos far annenhver helg. Jeg hadde ikke gått med på 50/50 pga ungene ikke vil dette. Men jeg hadde heller ikke gått med på å splitte ungene, dette pga ungene bør ha rutiner som ikke er rotete slik ditt alternativ 2 er. Og fordi jeg lover deg at du som mor trenger en barnefri helg iblant. Tenk deg godt om. Barn sørger over samlivsbrudd, med alternativ 2 drar dere ut denne prosessen fordi barna har et håp om at det skal ordne seg. Da kommer smellen over flere omganger. Ps: hvis mine barn plutselig vil bo hos pappa får de lov til det. Anonymkode: f27ba...5aa
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #36 Skrevet 9. mars 2019 Nr 2 er best. De som mener noe annet setter seg selv før barna. Nr er faktisk stabilt for ungene og i ett hjem. Men sånn er d jo ofte ved skilsmisse , ego foreldre så er ikke overasket over all motstanden du får for alternativ 2. Anonymkode: f3e68...e87
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #37 Skrevet 9. mars 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Så alle her mener det er best for barna å bo i en koffert og flytte frem og tilbake mellom to hjem? I tillegg til at de må flytte og bytte skole? Anonymkode: 001c7...2a4 Er ikke det inntrykket jeg får. De fleste her fraråder deg en ustabil og kaotisk løsning som nr 2. Ungene bør ikke bytte skole. Den som har råd til å beholde huset gjør det. Den andre skaffer seg en leilighet eller liten enebolig, aner ikke hvor dere bor mem enkelte steder er eneboliger billigere. Det vet du best. 50/50 liker jeg ikke pga egen erfaring. Men ungene bor ikke i koffert hvis far har de annenhver helg og en dag per uke fast. Alle barna! Og siden dere samarbeider godt og ønsker at et og et barn får alenetid kan dere heller avtale mellom dere og barna at 2 av barna drar på biblioteket med mor mens sistemann drar i bassenget med far en lørdag. Bare et eksempel. På den måten får barna en forutsigbar bosituasjon uten å måtte flytte annenhver uke. Dere avlaster hverandre i helgene. Barna får alenetid med en av foreldrene på rundgang. Men, foreldrene får også barnefri og kan være med venninner/kompiser på kveldene når de ikke har barna i helgen. For samvær bør være samvær, selv om dere har alenetid med barna og avlaster hverandre bør overnatting være fast. Anonymkode: f27ba...5aa
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #38 Skrevet 9. mars 2019 En løsning som det virket som har fungert veldig fint for et vennepar er at barna har bodd fast hos mor og med hver annen helg og mye ferie med far. I tillegg har far hatt fult ansvar for fritidsaktiviteter. Han har kjørt og hentet, betalt regninger, sittet i styret, vært med på turer, sørget for utstyr ol. Mor har bare kommet på større konsetter og oppvisninger. Det virker som om dette har vært veldig stabilt og godt for barna og barnet virker å ha et veldig godt forhold til begge foreldrene. Anonymkode: ee4a2...616
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå