Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #1 Skrevet 8. mars 2019 Tre barn 6,7 og 11 år. Alle litt sårbare, den eldste har ekstra utfordringer. Hva er best for barna? Nr 1: Selge hus, kjøpe to mindre enheter og dele barna 50/50. Må da sannsynligvis flytte et annet sted og bytte skole. Nr 2: Mor og barna blir boende. Far flytter ut til liten leilighet. 1-2 dager i uka flytter mor ut og far har det fulle ansvaret. I tillegg kommer far en fast hverdag i uka på «besøk», spiser middag og deltar i legging. Dvs foreldrene er sammen. I helgene deltar far på en aktivitet sammen med hele familien og har alenetid/overnatting hjemme hos seg med et av barna, lørdag til søndag. Bytter på hvilket barn som skal være med pappa. Anonymkode: 001c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #2 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tre barn 6,7 og 11 år. Alle litt sårbare, den eldste har ekstra utfordringer. Hva er best for barna? Nr 1: Selge hus, kjøpe to mindre enheter og dele barna 50/50. Må da sannsynligvis flytte et annet sted og bytte skole. Nr 2: Mor og barna blir boende. Far flytter ut til liten leilighet. 1-2 dager i uka flytter mor ut og far har det fulle ansvaret. I tillegg kommer far en fast hverdag i uka på «besøk», spiser middag og deltar i legging. Dvs foreldrene er sammen. I helgene deltar far på en aktivitet sammen med hele familien og har alenetid/overnatting hjemme hos seg med et av barna, lørdag til søndag. Bytter på hvilket barn som skal være med pappa. Anonymkode: 001c7...2a4 Må legge til at det ikke er noen form for konflikt inne i bildet. Anonymkode: 001c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 Det hørtes fryktelig komplisert og rotete ut. Hvordan skal barna forholde seg til en sånn rotete løsning? Hvorfor kan dere ikke ha 50-50 der dere bor nå? Anonymkode: 533ed...2fb
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #4 Skrevet 8. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det hørtes fryktelig komplisert og rotete ut. Hvordan skal barna forholde seg til en sånn rotete løsning? Hvorfor kan dere ikke ha 50-50 der dere bor nå? Anonymkode: 533ed...2fb Barna bor jo bare hjemme i sitt eget hus og lever sitt vanlige liv med venner, aktiviteter og skole. Da vet de at f.eks tirsdag og torsdag er det pappa som er hjemme. Fredag er det fredagskos med hele familien og i helgen skal en av dem til pappa. Anonymkode: 001c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Barna bor jo bare hjemme i sitt eget hus og lever sitt vanlige liv med venner, aktiviteter og skole. Da vet de at f.eks tirsdag og torsdag er det pappa som er hjemme. Fredag er det fredagskos med hele familien og i helgen skal en av dem til pappa. Anonymkode: 001c7...2a4 Bor på et veldig lite sted. Det er nesten aldri boliger til salgs her. Og hvis det er noe, så er det store villaer. Anonymkode: 001c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #6 Skrevet 8. mars 2019 Hvorfor ikke gå fra hverandre skikkelig når dere ført skal skilles? Alt 2 er halvveis skilsmisse,og alle blir forvirret av dette. La meg gjette: det er du som vil skilles? Anonymkode: 3215d...ba1
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor ikke gå fra hverandre skikkelig når dere ført skal skilles? Alt 2 er halvveis skilsmisse,og alle blir forvirret av dette. La meg gjette: det er du som vil skilles? Anonymkode: 3215d...ba1 Nei, det er ikke meg😊 Sier ikke at denne ordningen skal vare for alltid, men i en overgangsperiode på 1-2 år. Anonymkode: 001c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke meg😊 Sier ikke at denne ordningen skal vare for alltid, men i en overgangsperiode på 1-2 år. Anonymkode: 001c7...2a4 Men skal aldri barna ha en hel helg sammen? Er det alltid et barn borte som er hos far? Eller er alle barna sammen hver 4.helg? Dette høres rimelig tungt ut for barna spør du meg... Anonymkode: 3215d...ba1
Nyttårs barn Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 Alternativ 2 er i hvert fall bare tull og en overgangsløsning. Prøv å finne nye boliger først og få en permanent løsning i stand. Dere vet vel om dere kan tenke dere å flytte til et annet sted, kanskje er det flere muligheter en du ser.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men skal aldri barna ha en hel helg sammen? Er det alltid et barn borte som er hos far? Eller er alle barna sammen hver 4.helg? Dette høres rimelig tungt ut for barna spør du meg... Anonymkode: 3215d...ba1 Jo, det får vi se etterhvert, men jeg tenker i utgangspunktet at det er verdifullt for barna med alenetid med en voksen. De er jo sammen hele uka og eldste er for eksempel ikke så knyttet til de yngste. Anonymkode: 001c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #11 Skrevet 8. mars 2019 Ikke gå for alternativ to i hvertfall. Anonymkode: 508e4...2f5
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #12 Skrevet 8. mars 2019 Syns alternativ 2 høyrest best ut eg. Er einig i at det beste hadde sikkert vore å kjøpt kva sin nye bolig. Men eg bur og på ein liten stad og eg forstår vedig godt at det ikkje alltid er mogleg! Så då er altarnativ 2 best, så borna får gå på sin vande skule og behalde kameratane sine. I tillegg slepp dei å flytte kva veke, mangle både det eine ogdet andre frodi det lig igjen mamma eller pappa. Men er f at einig i alt. 2? Det kan jo fort bli litt stusseleg å bu i ei lita leilegheit og vente på å få lov til besøke ungane sine? Anonymkode: 8afb0...3ba
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #13 Skrevet 8. mars 2019 Vil gjerne høre fra skilsmissebarn om hva de hadde ønsket som små. 😊 Anonymkode: 001c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #14 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Syns alternativ 2 høyrest best ut eg. Er einig i at det beste hadde sikkert vore å kjøpt kva sin nye bolig. Men eg bur og på ein liten stad og eg forstår vedig godt at det ikkje alltid er mogleg! Så då er altarnativ 2 best, så borna får gå på sin vande skule og behalde kameratane sine. I tillegg slepp dei å flytte kva veke, mangle både det eine ogdet andre frodi det lig igjen mamma eller pappa. Men er f at einig i alt. 2? Det kan jo fort bli litt stusseleg å bu i ei lita leilegheit og vente på å få lov til besøke ungane sine? Anonymkode: 8afb0...3ba Far er enig. Han trenger ikke sitte i en leilighet og vente. Han kan komme når han vil, ringe hvis han vil ta med et, to eller tre barn ut osv.. Vi er verdens beste venner, har alltid samarbeidet godt om barna og tenker å fortsette med det. Anonymkode: 001c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #15 Skrevet 8. mars 2019 Jeg ville gått for en varig løsning med en gang, i stedet for å dra det ut slik alternativ 2 blir. Synes heller ikke noe om at barna aldri skal få en lørdagskveld samlet, men det er muligens fordi jeg er farget av min egen oppvekst. Lørdagskveld var stort for meg og mine søsken. Vi var ikke så knyttet til hverandre da, men vi er det nå. Mye pga felles opplevelser i oppveksten. Jeg er helt for alenetid med en forelder, men ville lagt det til en ettermiddag en hverdag. Anonymkode: bd14d...df5
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #16 Skrevet 8. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville gått for en varig løsning med en gang, i stedet for å dra det ut slik alternativ 2 blir. Synes heller ikke noe om at barna aldri skal få en lørdagskveld samlet, men det er muligens fordi jeg er farget av min egen oppvekst. Lørdagskveld var stort for meg og mine søsken. Vi var ikke så knyttet til hverandre da, men vi er det nå. Mye pga felles opplevelser i oppveksten. Jeg er helt for alenetid med en forelder, men ville lagt det til en ettermiddag en hverdag. Anonymkode: bd14d...df5 Vi har mer fredagskos enn lørdagskos. Eldste er ofte hos venner eller har overnatting her da, men ting kan jo justeres etterhvert. Anonymkode: 001c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #17 Skrevet 8. mars 2019 Jeg tenker at dere samarbeider sikkert godt nå, men det kommer bare til å vare til en av dere treffer en ny. Hvordan skal dere gjøre det da? Skal dama også flytte frem og tilbake? Skal hun være med på fredagskos? Helt ærlig synes jeg dette høres stressende og forvirrende ut for barna. Da jeg vokste opp var jeg og søstera mi hos pappa en dag i uka og annenhver helg. Det fungerte veldig fint. Stesøsknene mine hadde 50/50 hos sine foreldre. Det fungerte også fint. Anonymkode: dc20f...75c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #18 Skrevet 8. mars 2019 Løsning nummer to kan sikkert fungere som en overgangsordning. For meg ser det ut til at mor må bære byrden av skilsmissen. Flytte inn og ut av egen hjem sånn at eks-mannen kan flytte inn i hjemmet hennes. Være alenemor for tre i hverdagen og to i helgene. Far kan komme og gå som det passer. Far får heller ingen hverdager i eget hjem med barna sine. Han skal være en besøks- og helgepappa. Om dere fremdeles bor sammen og fremdeles er venner ville jeg heller enten gitt forholdet et siste forsøk, eller forsøkt å blitt boende sammen til dere klarer å finne en varig boligløsning som passer hele familien. Anonymkode: aa896...c85
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #19 Skrevet 8. mars 2019 1 tenker jeg uten tvil, selvom det blir flytting Anonymkode: e9631...1ed
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #20 Skrevet 8. mars 2019 Hvorfor kan dere ikke ha 50/50 der barna bor fast i huset, og dere foreldre skaffer en liten leilighet som dere bytter på? Anonymkode: 7a5da...02c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #21 Skrevet 8. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan dere ikke ha 50/50 der barna bor fast i huset, og dere foreldre skaffer en liten leilighet som dere bytter på? Anonymkode: 7a5da...02c Jo, det blir jo nesten slik, bortsett fra at jeg har barna litt mer. Pga reising i fars jobb, må det bli slik nå. Anonymkode: 001c7...2a4
Hengebukksvinet Skrevet 8. mars 2019 #22 Skrevet 8. mars 2019 Ikke alternativ 2 i alle fall...for et styr!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #23 Skrevet 8. mars 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, det blir jo nesten slik, bortsett fra at jeg har barna litt mer. Pga reising i fars jobb, må det bli slik nå. Anonymkode: 001c7...2a4 Men da er jo ikke alternativ 1 noen løsning, dersom far ikke kan ha 50%? Anonymkode: 7a5da...02c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #24 Skrevet 8. mars 2019 For et salig rot! Dette høres sikkert fint og flott ut for dere nå, men som andre nevner vil det til slutt komme nye partnere inn i bildet etterhvert, og hvordan skal dere løse denne suppa da? Om hele opplegget går i oppløsning vil barna bearbeide ny partner for at deres «rutiner» blir brutt. Om far har jobb som tilsier mye reising ville jeg gått for vanlig samværsordning, så kan dere føle dere frem med hvor mye dere er komfortable med å være sammen i hverdagen. Om dere er verdens beste venner, og mener dere klarer å omgås så mye forstår jeg ikke hvorfor dere skal flytte i det hele tatt. Da kan dere jo heller bo sammen som venner!? Med avtale om at man ikke tar med nye partenere eller sexpartnere inn i huset? Mye mindre styr for barna om dere får det til sånn enn det ren og tilbake greiene du skisserer i hi. Anonymkode: a4c14...347
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #25 Skrevet 8. mars 2019 Det høres ut som om mor har laget en timeplan far skal følge basert på hva som er best for mor. Mor skal bestemme og far skal hoppe når mor sier hopp. hvordan skal far få sitt eget liv sammen med barna på sine/barnas premisser? Han skal være gjest i mor sitt hus? Dersom du skal sitte med huset så har du jo råd til å bli boende der dere bor? Og far skaffer seg leilighet. Eller tenkte du at far skulle betale videre på boliglånet OG skaffe seg leilighet slik at du får bo i huset? Alternativ to er bare rot. Jeg skjønner ikke hvorfor alternativ 3 ikke er at mor bor i huset og far skaffer leilighet og har barna 50-50? Anonymkode: 051f9...734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå